F1: Πιο αυστηρή αστυνόμευση στις κατατακτήριες δοκιμές

Στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας, 18 από τους 20 οδηγούς δε σεβάστηκαν το ανώτατο όριο χρόνου γύρου σε γύρους προετοιμασίας, οπότε η FIA θα γίνει πιο αυστηρή στην αστυνόμευση του συγκεκριμένου τομέα.

F1: Πιο αυστηρή αστυνόμευση στις κατατακτήριες δοκιμές

Στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας, 18 από τους 20 οδηγούς δε σεβάστηκαν το ανώτατο όριο χρόνου γύρου σε γύρους προετοιμασίας, οπότε η FIA θα γίνει πιο αυστηρή στην αστυνόμευση του συγκεκριμένου τομέα.

Εδώ και πολλά χρόνια, σε κάθε πίστα που επισκέπτεται η Formula 1, έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, η διεύθυνση αγώνων υπολογίζει τον ανώτατο χρόνο (delta) που επιτρέπεται να κάνουν οι οδηγοί στους γύρους προετοιμασίας (δηλαδή εξόδου από τα pits) και επιστροφής στα pits κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών.

Πρόκειται για ένα μέτρο που έχει ληφθεί για λόγους ασφαλείας, ώστε να μην υπάρχει υπερβολικά υψηλή διαφορά ταχύτητας μεταξύ των οδηγών που βρίσκονται σε γρήγορη προσπάθεια και αυτών που μόλις έχουν εξέλθει από τα pits. Μέχρι πρότινος, το ανώτατο όριο ίσχυε μόνο για τους γύρους εξόδου από τα pits, αλλά στην Imola ο διευθυντής αγώνων Niels Wittich άλλαξε τη διατύπωση και πλέον περιλαμβάνει όλους τους γύρους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Ειδικά σε πίστες με τυφλές στροφές, όπως αυτή της Jeddah, αν ένα μονοθέσιο κινούμενο με 300 χλμ./ώρα συναντήσει χωρίς να το περιμένει ένα άλλο που κινείται 150 χλμ./ώρα πιο αργά, ο κίνδυνος σύγκρουσης (καθώς και οι συνέπειες) είναι πολύ πιο υψηλός. Επίσης, υπάρχει και το παράδειγμα από πίστες όπως η Monza, στην οποία κανείς δε θέλει να βρίσκεται μπροστά στην πίστα, καθώς όλοι προσπαθούν να επωφεληθούν από το slipstream του προπορευόμενου.

Λόγω αυτής της κατάστασης, στις κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού GP του 2019, στην τελευταία προσπάθεια στο Q3 μόνο ο Carlos Sainz πέρασε εγκαίρως τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού για να ξεκινήσει γρήγορο γύρο. Στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας το περασμένο Σαββατοκύριακο, 18 οδηγοί δέχθηκαν προειδοποιήσεις για 55 παραβάσεις του ανώτατου ορίου χρόνου, που στη Βαρκελώνη είχε οριστεί στο 1:31, μεταξύ των δύο γραμμών αυτοκινήτου ασφαλείας που βρίσκονται στην είσοδο και την έξοδο του pit lane.

Οι αγωνοδίκες επιβεβαίωσαν ότι η πλειονότητα αυτών των παραβάσεων προήλθε από την ανάγκη των οδηγών να δημιουργήσουν επαρκή διαφορά από τον προπορευόμενο για να έχουν καθαρό αέρα. H διεύθυνση αγώνων ενημέρωσε τις ομάδες για τις συνεχείς παραβάσεις και αμφότεροι οι οδηγοί της Haas, Kevin Magnussen και Mick Schumacher, κλήθηκαν να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών, διότι αυτοί είχαν περισσότερο έλεγχο όσον αφορά το ρυθμό τους, αλλά δεν δέχθηκαν ποινή.

Στην αιτιολόγηση των αγωνοδικών αναφέρθηκε: «Καθώς η διαδικασία είναι νέα και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι και άλλοι οδηγοί παραβίασαν την οδηγία, αν και όχι σε αυτόν τον βαθμό, οι αγωνοδίκες εκδίδουν προειδοποίηση προς τους εν λόγω οδηγούς. Οι αγωνοδίκες σημειώνουν ότι περαιτέρω παραβάσεις ενδέχεται να επιφέρουν αυξημένες ποινές, όχι μόνο για τους εν λόγω οδηγούς, αλλά και για οποιονδήποτε αγωνιζόμενο διαπράξει παρόμοια παράβαση στο μέλλον».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!