F1 – GP Αυστραλίας: Ανάλυση Παρασκευής

Τα ευρήματα από την πρώτη ημέρα δοκιμών στο Albert Park ήταν παρόμοια με αυτά των δύο προηγούμενων αγώνων.

F1 – GP Αυστραλίας: Ανάλυση Παρασκευής

Τα ευρήματα από την πρώτη ημέρα δοκιμών στο Albert Park ήταν παρόμοια με αυτά των δύο προηγούμενων αγώνων.

Με λίγα λόγια, η Red Bull υπερτερεί στις ευθείες και η Ferrari στις στροφές. O διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, σχολίασε: «Βλέπω την ίδια εικόνα με τους δύο πρώτους αγώνες. Η Red Bull είναι ταχύτερη στις ευθείες, εμείς στις στροφές. Η Παρασκευή δε λέει πολλά γιατί δε γνωρίζουμε πόσο απομένει στις ρυθμίσεις κινητήρα μέχρι το μέγιστο και πόσο θα επωφεληθεί η Red Bull όταν αυξηθεί η πρόσφυση στην πίστα».

Παρότι η Ferrari παρουσίαζε έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες, οι επιδόσεις της ήταν πολύ καλές. Ωστόσο, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko διατηρεί αμφιβολίες ότι τα κόκκινα μονοθέσια θα καταφέρουν να αγωνιστούν με τόσο έντονες αναπηδήσεις: «Δε μπορούν να καλύψουν απόσταση αγώνα με αυτό τον τρόπο. Δε θα αντέξουν ούτε οι οδηγοί, ούτε τα μονοθέσια». Όπως παραδέχθηκε ο Charles Leclerc, «Η ένταση των ταλαντώσεων αλλάζει από πίστα σε πίστα. Στο Μπαχρέιν ήταν υποφερτή, στη Jeddah χαμηλότερη και στη Μελβούρνη λίγο υψηλότερη. Έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε για να τα θέσουμε υπό έλεγχο. Αλλά δεν επηρεάζει το χρόνο στο γύρο, μόνο την άνεση. Δε βρίσκομαι εδώ για να έχω άνετο μονοθέσιο, αλλά γρήγορο».

Εντούτοις, η Red Bull αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου της αφότου συμπλήρωσε τους γρήγορους γύρους της, αυξάνοντας την γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων της πίσω αεροτομής για επίτευξη υψηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης. Το στήσιμο αυτό λειτούργησε πολύ καλά στις προσομοιώσεις αγώνα. Όσον αφορά την εικόνα της Red Bull την Παρασκευή στη Μελβούρνη, ο Helmut Marko δήλωσε: «Στην πρώτη περίοδο, δοκιμάσαμε κάτι που λειτουργούσε στον προσομοιωτή, αλλά δυστυχώς όχι στην πίστα. Όταν γυρίσαμε πίσω στο γνώριμο στήσιμο, με περισσότερη αρνητική άντωση, τα πράγματα έγιναν καλύτερα. Μας λείπει ακόμα πρόσφυση στις αργές στροφές. Ωστόσο, βρεθήκαμε στο επίπεδο του Leclerc στις προσομοιώσεις αγώνα».

Ελαστικά

Ήταν ενδιαφέρον ότι τόσο ο Leclerc, όσο και ο Verstappen σημείωσαν τις ταχύτερες επιδόσεις τους στον 8ο γύρο τους με το σετ μαλακής γόμας, κάνοντας εναλλάξ γρήγορα και αργά περάσματα για να πέσουν οι θερμοκρασίες τους. Τα ελαστικά εξακολουθούσαν να αποδίδουν, δείγμα του γεγονότος ότι δεν καταπονούνται πολύ στο Albert Park. Η Mercedes προβλέπει στρατηγική ενός pit stop για τον αγώνα: εκκίνηση με τη μέση γόμα και αλλαγή στη σκληρή.

Όπως εξήγησε ο Carlos Sainz, «δεν πρόκειται περί προβλήματος προθέρμανσης. Αντίθετα με τα σκληρά ελαστικά, (τα μαλακά) είναι έτοιμα να αποδώσουν από τον πρώτο γύρο, αλλά εξακολουθούν να γίνονται ταχύτερα. Το είδαμε από την πλευρά μου και στην Jeddah και πρέπει να το κατανοήσουμε σωστά, καθώς ενδέχεται να περιπλέξει τα πράγματα για τις κατατακτήριες δοκιμες». Ενδέχεται το φαινόμενο αυτό να μειωθεί καθώς η πίστα στρωθεί με γόμα.

Βελτιωμένη εικόνα

Η ταχύτητα της Alpine στις ευθείες ήταν κορυφαία, γεγονός που έκανε πολλούς να υποθέσουν ότι η γαλλική ομάδα είτε χρησιμοποιούσε πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα, ή χαμηλότερο φορτίο καυσίμου. Όταν αναφέρθηκε στον Fernando Alonso ότι οι Alpine είναι πολύ δυνατές στο δεύτερο τμήμα της πίστας, αυτός απάντησε γελώντας: «Το μεσαίο τμήμα έχει μόνο μία στροφή, δυστυχώς. Θα μας άρεσε πολύ να είμαστε λίγο πιο δυνατοί στο τρίτο τμήμα», που έχει τις πιο αργές στροφές. Η McLaren έδειξε καλύτερη εικόνα απ’ ό,τι στα δύο πρώτα Grand Prix. Η βρετανική ομάδα παρουσίασε μερικές τροποποιήσεις στα αεροδυναμικά καλύμματα του εσωτερικού των πίσω τροχών, τα οποία ενδέχεται να βοήθησαν στη βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου.

Δυσκολίες

Η Mercedes έδειξε να πέφτει προς τα πίσω στη Μελβούρνη, με το μονοθέσιο να είναι ασταθείς και τα ελαστικά να μην αναπτύσσουν τις ιδανικές θερμοκρασίες. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, «Αν καταφέρουμε να το βελτιώσουμε αυτό, τότε είναι πολύ πιθανό να βρούμε αρκετή πρόσφυση, αλλά αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε έναν φαύλο κύκλο όπου οι οδηγοί δεν έχουν την αυτοπεποίθηση να πάνε ταχύτερα στις πιο γρήγορες στροφές, και αυτή η επιπλέον ταχύτητα είναι που θα αναπτύξει τη θερμοκρασία που χρειαζόμαστε απεγνωσμένα».

Η εμφάνιση της Haas απογοήτευσε, καθώς δε μπορούσε να βρει τη σωστή ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των αξόνων, με το πίσω μέρος να είναι ασταθές στην είσοδο μερικών στροφών, όπως συνέβαινε με τη Red Bull αρχικά. Οι χρόνοι της Haas στις προσομοιώσεις αγώνα ήταν καλύτεροι, αλλά έχανε χρόνο στις ευθείες. Ο Kevin Magnussen δεν αισθανόταν καλά, λόγω στομαχικών διαταραχών, ενώ οι μηχανικοί υποπτεύονται ότι το μονοθέσιο του Mick Schumacher είχε ένα πρόβλημα στον πίσω άξονα, τον οποίο θα λύσουν και θα ελέγξουν.

Η ροή του γύρου στο Albert Park έχει βελτιωθεί, με την αφαίρεση του chicane που έφερε το όνομα του Jim Clark να έχει επιτρέψει τη λειτουργία των ελαστικών σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Ωστόσο, οι οδηγοί δεν είναι πεπεισμένοι ότι τα προσπεράσματα θα είναι εύκολα την Κυριακή, παρά τις τέσσερις ζώνες DRS.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!