F1 – GP Αυστραλίας: Προεπισκόπηση ομάδων

Η καινούργια χάραξη της Μελβούρνης παρουσιάζει περισσότερες ευθείες και η Ferrari προλέπει ότι η Red Bull θα υπερτερεί.

F1 – GP Αυστραλίας: Προεπισκόπηση ομάδων

Η καινούργια χάραξη της Μελβούρνης παρουσιάζει περισσότερες ευθείες και η Ferrari προλέπει ότι η Red Bull θα υπερτερεί.

Τι επίδραση θα έχουν οι αλλαγές στην πίστα του Albert Park στην ανταγωνιστικότητα των ομάδων; Η Ferrari πιστεύει ότι οι μεγάλες ευθείες που έχουν δημιουργηθεί θα ευνοήσουν τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Red Bull, το οποίο είχε τη δυνατότητα να σημειώσει υψηλότερες τελικές ταχύτητες στην Jeddah πριν από δύο εβδομάδες.

Ο Charles Leclerc δήλωσε για τις αλλαγές στην πίστα της Μελβούρνης: «Eίναι ταχύτατη, πραγματικά πολύ γρήγορη. Νομίζω ότι η παλιά πίστα μας ταίριαζε περισσότερο, αλλά έτσι είναι και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το μέγιστο, όπως πάντα. Ευελπιστούμε ότι η Imola θα είναι μια πίστα που θα μας ταιριάζει λίγο περισσότερο. Δεν είναι ότι η διαφορά θα είναι πολύ μεγάλη. Εάν τα κάνουμε όλα τέλεια, όλα είναι πιθανά. Έχουμε δει στους προηγούμενους αγώνες το παιχνίδι στρατηγικής με το DRS. Πιστεύω ότι εδώ θα το δούμε και πάλι, διότι κάθε ευθεία έχει και μια ζώνη DRS. Συνεπώς, θα πρέπει να μάχεσαι με έξυπνο τρόπο. Όντας πιο αργοί αυτή τη στιγμή στις ευθείες σε σχέση με τη Red Bull, πρέπει να ‘παίξουμε’ λίγο σε αυτό τον τομέα».

Στον ίδιο τόνο κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του Carlos Sainz: «Το μονοθέσιό μας ήταν δυνατό σε όλες τις πίστες που έχουμε βρεθεί μέχρι στιγμής, αλλά είναι αλήθεια ότι στην Jeddah, με υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες, η Red Bull έδειχνε να είναι το καλύτερο μονοθέσιο και είχε την καλύτερη ισορροπία μεταξύ τελικής και ταχύτητας την διέλευσης από τις στροφές. Οπότε, δεδομένου πόσο μεγάλες έχουν γίνει οι ευθείες εδώ, ίσως είναι καλύτερο για εκείνους».

Ρόλος φαβορί

Ενδεχομένως η Ferrari να θέλει να αποφύγει το ρόλο του φαβορί στην Αυστραλία, καθώς οι οδηγοί της δεν αναφέρουν το γεγονός ότι η πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών είναι πολύ σημαντική στο Albert Park και σε αυτό τον τομέα, η F1-75 έχει δείξει να υπερτερεί μέχρι στιγμής. Άλλωστε, η Ferrari επέλεξε τις ρυθμίσεις που χρησιμοποιούσε στη Jeddah για να προστατεύσει τα ελαστικά της, αν και εντέλει αποδείχθηκε ότι δεν υπήρχε τόσο μεγάλη ανάγκη να το κάνει αυτό. Ούτε στη Μελβούρνη αναμένεται να αποτελέσει πρόβλημα η φθορά των ελαστικών. Περιοριστικός παράγοντας αναμένεται να είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών.

Ενδέχεται οι αλλαγές στη Μελβούρνη να ευνοούν τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες. Εκτιμάται ότι η Red Bull έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί πιο λεπτές αεροτομές διότι -όπως συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια- το μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας παράγει υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης από το ενισχυμένο δάπεδο που παρουσίασε την τελευταία ημέρα των χειμερινών δοκιμών. Άλλωστε, η Ferrari δεν έχει ξεπεράσει πλήρως τα προβλήματα ταλαντώσεων σε υψηλές ταχύτητες όπως ήταν εμφανές στη Jeddah.

Νο. 1 και No. 2 οδηγοί

Όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα των δύο οδηγών της Ferrari, o αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, έκανε μερικά ενδιαφέροντα σχόλια: «Πέρυσι, ο Sainz κέρδισε τον Leclerc (στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών), αλλά φέτος ο Leclerc βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα, οδηγεί αλάνθαστα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε καμία υποστήριξη από τον Sainz, καθώς η κατάστασή τους θα είναι η ίδια με τη δική μας: υπάρχει ένας προφανής οδηγός που είναι το Νο. 1».

«Πέρυσι με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι (ο Sainz) ήταν στο ίδιο επίπεδο με τον Leclerc, και πραγματικά ήλπιζα ότι θα ήταν το ίδιο και φέτος. Ωστόσο, φαινόταν ήδη στις χειμερινές δοκιμές, αλλά και στους αγώνες, ότι του λείπουν περίπου τρία με τέσσερα δέκατα. Και αυτό είναι μειονέκτημα για εμάς, επειδή πιστεύαμε ότι θα στερούσαν βαθμούς ο ένας από τον άλλον. Αυτό δεν ισχύει αυτή τη στιγμή. Αλλά ο Sainz είναι ένας έξυπνος και γρήγορος οδηγός. Υποθέτω ότι θα βρει τις λύσεις και θα βελτιώσει τις επιδόσεις του».

Ο Marko σχολίασε επίσης για τη βελτιωμένη φέτος εικόνα του Sergio Perez: «Νομίζω ότι με τον Perez υπάρχουν δύο παράγοντες. Πρώτον, το μονοθέσιο του ταιριάζει περισσότερο, οπότε αισθάνεται πιο άνετα. Δεύτερον, η ομάδα τον ξέρει καλύτερα. Ο μηχανικός αγώνα έχει ωριμάσει στην αποστολή του, οπότε υπάρχει περισσότερη αυτοπεποίθηση και τεχνογνωσία».

Περί ελαστικών

Στη Σαουδική Αραβία, είδαμε τον Max Verstappen να συμπληρώνει δύο γύρους προετοιμασίας στις κατακατήριες δοκιμές. Ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli, Mario Isola, εξήγησε τους λόγους πίσω από αυτή την επιλογή: «Πέρυσι, αυτό δε συνέβη ποτέ. Το ελαστικό μπορεί να ανακτήσει την πρόσφυση, ειδάλλως δεν το χρησιμοποιείς ξανά. Πιστεύω ότι η μαλακή γόμα, όταν είχε αρκετή πρόσφυση στην αρχή, είχε απότομη απόκριση. Αυτά τα μονοθέσια είναι αρκετά δύσκολα στην οδήγηση, ειδικά σε μια πίστα όπου έχεις τους τοίχους να είναι τόσο κοντά, δεν μπορείς να κάνεις κανένα λάθος».

Albert Park

«Ένα μεταχειρισμένο ελαστικό χάνει λίγο σε μέγιστη πρόσφυση, δίνοντας όμως καλύτερη αίσθηση του στον οδηγό. Έτσι, είναι λίγο πιο προοδευτικό και ο οδηγός μπορεί να πιέσει περισσότερο. Αν δεν έχεις πραγματική θερμική καταπόνηση, που να προέρχεται από το ελαστικό, ο οδηγός αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Πέρυσι, ορισμένοι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν ταχύτερα με τη μέση γόμα απ’ ό,τι με τη μαλακή, επειδή ένιωθαν μικρότερη μετατόπιση από το πέλμα. Φέτος η ελαφρώς μεταχειρισμένη μαλακή γόμα τους έδινε (στη Jeddah) μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση». Πρόκειται για κάτι το οποίο ανέφερε και ο Carlos Sainz έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές στη Σαουδική Αραβία.

Αξίζει να προστεθεί επίσης το σχόλιο του Isola για τα μπλοκαρίσματα φρένων με τα φετινά ελαστικά: «Σε σύγκριση με τα ελαστικά με ζάντες 13”, τα μπλοκαρίσματα προκαλούν πολύ μικρότερη ζημιά στο πέλμα. Πιθανότατα πρόκειται για συνδυασμό του σκελετού των ελαστικών και της ακαμψίας του μονοθεσίου. Εάν το μονοθέσιο είναι αρκετά άκαμπτο, υπάρχει μικρότερη μεταφορά φορτίου. Αυτό σημαίνει ότι αν μπλοκάρει το ελαστικό με το λιγότερο φορτίο, προκαλείς μικρότερη ζημιά. Εξαρτάται βέβαια και από το πόσο τραχύς είναι ο ασφαλτοτάπητας, την ταχύτητα και το στήσιμο».

Αναβαθμίσεις και μονάδες ισχύος

Η Mercedes δεν πρόλαβε τελικά να προετοιμάσει εγκαίρως για χρήση στη Μελβούρνη την καινούργια πίσω αεροτομή που θα μειώσει τις τιμές οπισθέλκουσας που παράγει η W13. Ωστόσο, παρουσιάστηκαν πτερύγια μειωμένης χορδής στην εμπρός αεροτομή. H Alfa Romeo είναι η μοναδική ομάδα που έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει έρμα (3-4 κιλά) για να βελτιστοποιήσει την κατανομή βαρών της C42. H Alpine ευελπιστεί να βρεθεί κάτω του ορίου βάρους έως το μέσο της σεζόν. Ήδη η γαλλική ομάδα παρουσίασε ένα ελαφρύτερο κατά 3-4 κιλά δάπεδο στη Μελβούρνη. Η Alpine θα επιστρέψει στο μπλε χρωματισμό μονοθεσίου για το GP Αυστραλίας.

Στο στρατόπεδο της Haas, έπειτα από το ατύχημα του Mick Schumacher στην Jeddah, η αμερικανική ομάδα δεν θα έχει εφεδρικό πλαίσιο διαθέσιμο στη Μελβούρνη. Οι μηχανικοί της Haas ξενύχτησαν στα pits του Albert Park το βράδυ της Τετάρτης, χρησιμοποιώντας ένα από τα τζόκερ τους για εξαίρεση από την βραδινή «απαγόρευση κυκλοφορίας» στην πίστα. Ο Schumacher θα χρησιμοποιήσει την ίδια μονάδα ισχύος, αλλά καινούργιο κιβώτιο.

Ο κινητήρας του Daniel Ricciardo (όπως και αυτός του Valtteri Bottas) είναι άθικτος, παρά την εγκατάλειψη στην Jeddah, ωστόσο, πιθανότατα δεν ισχύει το ίδιο και για το κιβώτιο του Αυστραλού οδηγού της McLaren. Για τη μονάδα ισχύος του Yuki Tsunoda, που δεν κατάφερε να εκκινήσει καν το προηγούμενο Grand Prix, δεν υπάρχουν ακόμα περαιτέρω πληροφορίες, καθώς οι μηχανικοί διενεργούσαν ακόμα ελέγχους την Πέμπτη.

Η επιστροφή

Ο Sebastian Vettel θα επιστρέψει στην αγωνιστική δράση με την Aston Martin, έχοντας χάσει τα δύο πρώτα Grand Prix, λόγω Covid-19. Ο Γερμανός σχολίασε: «Είναι λίγο σα να φτάνεις αργοπορημένος στο σχολείο. Για εμένα, έπειτα από σχεδόν ένα μήνα εκτός του μονοθεσίου, θα είναι σημαντικό να μάθω πράγματα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών». H Aston Martin διαθέτει μια καινούργια πίσω αεροτομή στην Αυστραλία, με ευθύγραμμα πτερύγια.

Sebastian Vettel & Bernadette Collins

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι διεύθυνση αγώνα επεσήμανε στις σημειώσεις της ότι απαγορεύεται στους οδηγούς να φοράνε κοσμήματα όπως σκουλαρίκια και piercing, για αποφυγή τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος. Πρόκειται για έναν κανονισμό που τέθηκε σε εφαρμογή το 2005. Ο Niels Wittich είναι και πάλι διευθυντής αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο, όπως και ο Enrique Bernoldi στο σώμα των αγωνοδικών.

Καθυστέρηση εξοπλισμού και πληθωρισμός

Με την καθυστέρηση μεταφοράς φορτίων λόγω του αυξανόμενου κόστους και των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία, η F1 διέτρεξε τον κίνδυνο ο εξοπλισμός τριών ομάδων να μη φτάσει εγκαίρως στην Αυστραλία. Οι ομάδες χρησιμοποιούν διαφορετικά σετ εξοπλισμού, αντί να μεταφέρουν τον ίδιο από αγώνα σε αγώνα. Το συγκεκριμένο φορτίο ήταν προγραμματισμένο να κάνει ένα ταξίδι 42 ημερών, αλλά καθυστέρησε σημαντικά. H DHL, επίσημος συνεργάτης της F1 σε αυτό τον τομέα, πήρε την απόφαση να πάρει το φορτίο από το πλοίο που βρισκόταν στη Σιγκαπούρη και να το μεταφέρει αεροπορικώς στη Μελβούρνη, με τρία αεροσκάφη (δύο Boeing 777 και ένα 767-300) που κλήθηκαν από το Λος Άντζελες και το Βιετνάμ.

Οι επιπτώσεις αυτές δημιουργούν προβλήματα και στον προϋπολογισμό των ομάδων, ο οποίος είναι περιορισμένος στα 140 εκατομμύρια δολάρια συν μερικά ακόμα έξοδα. Ωστόσο, ακόμα και οι μικρότερες ομάδες έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζουν δυσκολίες να παραμείνουν κάτω από το ανώτατο όριο, καθώς τα μεταφορικά έξοδα έχουν αυξηθεί έως και 6 εκατομμύρια δολάρια για ορισμένες.

Οι οικονομικοί κανονισμοί δηλώνουν ότι αν υπάρχει αύξηση πληθωρισμού μεγαλύτερη του 3% στις χώρες της G7, τότε μπορεί να αυξηθεί και το όριο. Η τελευταία φορά που ελέγχθηκε ο πληθωρισμός από την F1 ήταν τον περασμένο Σεπτέμβριο. Οι ομάδες ζητάνε αύξηση του ορίου κατά 7 εκατομμύρια, το οποίο θα έχουν στη διάθεσή τους από το 2023, εφόσον το Σεπτέμβριο ο πληθωρισμός είναι αρκετά αυξημένος.

Alfa Romeo

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!