F1 – GP Αυστραλίας FP2: O Charles Leclerc ταχύτερος

Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη, όντας 2,5 δέκατα του δλ. ταχύτερος από τον Max Verstappen.

F1 – GP Αυστραλίας FP2: O Charles Leclerc ταχύτερος

Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη, όντας 2,5 δέκατα του δλ. ταχύτερος από τον Max Verstappen.

H Ferrari έδειχνε να έχει το καλύτερο μονοθέσιο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Αυστραλίας. Η F1-75 φαίνεται να έχει προσαρμοστεί πιο εύκολα στις απαιτήσεις της καινούργιας χάραξης και του ασφαλτοτάπητα της πίστας του Albert Park στα αρχικά στάδια του τριημέρου. Το ιταλικό μονοθέσιο είναι πιο φιλικό προς το χρήστη, επιτρέποντας στους οδηγούς να πιέζουν με περισσότερη αυτοπεποίθηση. Οι οδηγοί της Ferrari είχαν τη δυνατότητα να πιέσουν βελτιώνοντας τους χρόνους τους ακόμα και για τέσσερις προσπάθειες με τη μαλακή γόμα, όπως έκανε ο Charles Leclerc.

Ο Max Verstappen προσπάθησε να κάνει το ίδιο, αλλά στον 3ο γύρο μπλόκαρε τα φρένα του στην προτελευταία στροφή (13) και στην 4η προσπάθεια πάλι αποσταθεροποιήθηκε το πίσω μέρος της Red Bull. O Ολλανδός ανέφερε στον ασύρματο ότι το τρίτο τμήμα της πίστας δεν ήταν καλό, καθώς είχε μονοθέσιο μπροστά του, ενώ είχε παράπονα από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, ιδίως στην είσοδο των στροφών, με τον πίσω άξονα να ολισθαίνει. Ωστόσο, στις δηλώσεις του μετά το τέλος των δοκιμών, ανέφερε ότι οι αλλαγές που πραγματοποίησε στο στήσιμο βελτίωσαν την απόκριση του μονοθεσίου. Στην προσομοίωση αγώνα που πραγματοποίησε, οι χρόνοι του ήταν πολύ καλοί.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, το αρχικό στήσιμο της RB18 δεν ήταν ιδανικό και σιγά-σιγά, με τις αλλαγές που κάνουν, οι τεχνικοί της φέρνουν το μονοθέσιο στο εντός του επιθυμητού πλαισίου λειτουργίας. Η προσομοίωση αγώνα του Carlos Sainz διακόπηκε από την κόκκινη σημαία που προκάλεσε η αποκόλληση του πτερυγίου επάνω από τον εμπρός αριστερό τροχό της Aston Martin του Lance Stroll στα τελευταία λεπτά. Οι χρόνοι του Leclerc στις προσομοιώσεις είχαν μεγαλύτερες αποκλίσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ferrari παρουσίαζε έντονες ταλαντώσεις στην προσέγγιση της στροφής 9, το ταχύτερο δηλαδή σημείο της πίστας.

Η Ferrari έχανε 6-7 χλμ. σε τελική ταχύτητα από τη Red Bull καθώς το ιταλικό μονοθέσιο σημειώνει μεταξύ των χαμηλότερων του grid. Ωστόσο, στη σύγκριση της τηλεμετρίας μεταξύ των ταχύτερων γύρων του Leclerc και του Verstappen, είναι εμφανές ότι ο Μονεγάσκος είναι πολύ ταχύτερος στις στροφές 1 και 3. Στη στροφή 6 είχε μια στιγμή υπερστροφής, η οποία του κόστισε χρόνο. Το πλεονέκτημα της Red Bull στις ευθείες ενδέχεται να τονιστεί χωρίς τη χρήση DRS στον αγώνα. Επίσης, ο Verstappen ήταν ταχύτερος στο γρήγορο chicane 9/10, καθώς και στην 11. Ο Leclerc ήταν ταχύτερος στη 12 και περισσότερο στη 13, όπου ο Ολλανδός είχε μια στιγμή υπερστροφής.

Αναφέρεται ότι η Ferrari διαθέτει μόνο ένα δείγμα του αναβαθμισμένου διαχύτη και τουλάχιστον στο FP1 το χρησιμοποιούσε ο Leclerc. Δεν είναι σίγουρο ακόμα αν θα παραμείνει στο μονοθέσιο για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες -κατά 8 βαθμούς Κελσίου από το FP1, με τον ασφαλτοτάπητα στους 28- πολλά μονοθέσια αντιμετώπισαν προβλήματα graining με το εμπρός αριστερό ελαστικό. Παράλληλα, η Pirelli εκτίμησε ότι η διαφορά απόδοσης είναι ισόποση, στα 0,8 δλ. μεταξύ διαδοχικών γομών ελαστικών. Ο Verstappen ανέφερε ότι η πιο ομαλή άσφαλτος επιτρέπει στους οδηγούς να επιτεθούν περισσότερο στις στροφές. Η διαπλάτυνση των κορυφών τους ίσως συνέβαλε σε αυτό.

O Leclerc δήλωσε ότι το FP2 ήταν καλύτερο για τον ίδιο από το FP1, όπου αντιμετώπισε μερικές δυσκολίες. Κατάφερε να βελτιώσει την οδήγησή του στο FP2, ωστόσο πιστεύει ότι κανείς δεν κατάφερε να συνθέσει τον ιδανικό γύρο την Παρασκευή στη Μελβούρνη. Συνοψίζοντας, η Ferrari φαινόταν καλύτερη στον ένα γρήγορο γύρο, με τους οδηγούς της να έχουν τη δυνατότητα να πιέσουν πιο πολύ, απόρροια και των πιο μαλακών ρυθμίσεων που επιλέγει στις αναρτήσεις η ιταλική ομάδα, που παρά τις έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες,, δε χάνει απόδοση, όπως συμβαίνει π.χ. με την Mercedes. H Red Bull βελτίωσε το στήσιμο της RB18 έπειτα από τους γρήγορους γύρους και είχε πολύ καλούς χρόνους προσομοίωσης αγώνα.


Ο Sergio Perez δήλωσε προβληματισμένος, καθώς ανέφερε ότι δεν κατανοεί το μονοθέσιο σωστά. Οι αλλαγές που επιχείρησε στο στήσιμο δε λειτούργησαν όπως θα ήθελε και προσέθεσε ότι υπάρχει πολλή δουλειά να γίνει με τους μηχανικούς του. Οι προβληματισμοί του Perez στην άντληση απόδοσης από τη μαλακή γόμα, επέτρεψαν στον εκπληκτικό Fernando Alonso να αποσπάσει την 4η θέση στον πίνακα των χρόνων, με την Alpine, η οποία είναι ταχύτατη στις ευθείες. Την πολύ καλή εικόνα της γαλλικής ομάδας συμπλήρωσε ο Esteban Ocon, με την 6η θέση. O ρυθμός της Alpine στις προσομοιώσεις αγώνα ήταν σταθερός και αρκετά ανταγωνιστικός. Φαίνεται ότι το Albert Park ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της A522, η οποία είναι καλύτερη στις στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας.

Πίσω από το Ocon, στην 7η θέση, κατετάγη ο Valtteri Bottas με την Alfa Romeo, εμπρός από τον Lando Norris. Αμφότερα τα μονοθέσια της McLaren βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, με τον Daniel Ricciardo 10o. Και οι δύο οδηγοί δήλωσαν ότι η αίσθηση εντός του μονοθεσίου ήταν βελτιωμένη και είχαν περισσότερη αυτοπεποίθηση να πιέσουν. Οι αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει η McLaren στο στήσιμο, αξιοποιώντας τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τους δύο πρώτους αγώνες, φαίνεται ότι έχουν οδηγήσει σε βήμα προόδου όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα της MCL36. Ωστόσο, ο Ricciardo δήλωσε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να αντλήσει τη μέγιστη απόδοση από τη μαλακή γόμα.


Μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren, στην 9η θέση, βρέθηκε ο Pierre Gasly με την AlphaTauri. Κανένας από τους τους δύο οδηγούς της Mercedes δεν κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα, με τον George Russell 11o και τον Lewis Hamilton 13o, πίσω από τον Yuki Tsunoda. O Βρετανός Πρωταθλητής δήλωσε ότι ήταν δύσκολη ημέρα για τον ίδιο, προσθέτοντας πως ό,τι άλλαγές και να κάνει στο στήσιμο, δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Η απόκριση της W13 ήταν καλύτερη για τον Hamilton στο FP1, απ’ ό,τι στο FP2. Ακόμα και με καλούς γύρους, οι χρόνοι δεν έρχονται και το πρόβλημα της Mercedes είναι ότι οι ομάδες του δεύτερου γκρουπ φαίνονται πιο ανταγωνιστικές στη Μελβούρνη, απ’ ό,τι τα δύο προηγούμενα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα.

Ο Sebastian Vettel έχασε ολόκληρο το FP2, καθώς παρουσιάστηκαν προβλήματα με το ERS, ενώ η Aston Martin αντικαθιστούσε τον κινητήρα που ανάγκασε τον Γερμανό να εγκαταλείψει στο FP1. Η κατάσταση δεν είναι ιδανική για τον Vettel, που επέστρεψε στο μονοθέσιο για πρώτη φορά από το τεστ του Μπαχρέιν σε μια τροποποιημένη πίστα και σίγουρα θα ήθελε να έχει συμπληρώσει περισσότερα χιλιόμετρα σήμερα. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Lance Stroll ήταν υπό έρευνα επειδή εμπόδισε τον Sainz. O ίδιος ο Καναδός εμποδίστηκε από τον Hamilton, ενώ υπό έρευνα ήταν και ο Tsunodα για παρεμπόδιση του Sainz (που με τη σειρά του τη γλίτωσε με επίπληξη επειδή εμπόδισε τον Guanyu Zhou στο FP1). Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε κάποια περαιτέρω ενέργεια, πέραν της επίπληξης του Tsunoda.Haas και Williams δεν κατάφεραν να εντυπωσιάσουν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!