F1 – GP Αυστραλίας FP1: Ο Sainz επικεφαλής στο «1-2» της Ferrari

O Carlos Sainz ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το τριήμερο του GP Αυστραλίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών.

F1 – GP Αυστραλίας FP1: Ο Sainz επικεφαλής στο «1-2» της Ferrari

O Carlos Sainz ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το τριήμερο του GP Αυστραλίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών.

Μάλιστα, ο Ισπανός οδηγός της Ferrari είχε μεγάλη διαφορά (0,57 δλ.) από τον team mate του, Charles Leclerc, ο οποίος είχε μια μικρή έξοδο από την πίστα στη στροφή 12, με βαρύ φορτίο καυσίμου στα τελευταία λεπτά. Αυτή δεν ήταν η μοναδική φορά που ο Μονεγάσκος βγήκε εκτός πίστας, καθώς έπειτα από μια δοκιμαστική εκκίνηση στο pit lane, έκανε ένα ταξίδι στο γρασίδι της εξωτερικής της πρώτης στροφής. Στα τελευταία λεπτά, αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia έδειχναν να έχουν ασταθές πίσω μέρος με βαρύτερο φορτίο καυσίμου. Είναι δείγμα αυτό ότι η ιταλική ομάδα πειραματίζεται με χαμηλότερα επίπεδα αρνητικής άντωσης στην πίσω αεροτομή; Πάντως η F1-75 παρουσιάζει μια μικρή αναβάθμιση στο διαχύτη, ο οποίος είναι πιο εφαρμοστός στο κάτω μέρος του κιβωτίου.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της τηλεμετρίας, ο Sainz ήταν πολύ ταχύτερος στη στροφή 6, το ταχύτατο chicane 9/10 και στη 12. Η Ferrari ήταν ταχύτερη στις στροφές, ενώ η Red Bull είχε μεγάλο πλεονέκτημα σε τελική ταχύτητα στις ευθείες. O Sainz δήλωσε ότι η ομάδα θα πρέπει να αλλάξει μερικά πράγματα στο στήσιμο του μονοθεσίου της για το FP2, λόγω των αλλαγών στην πίστα και την καινούργια άσφαλτο του Albert Park. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Guanyu Zhou κατηγόρησε τον Sainz ότι τον παρεμπόδισε, σε ένα συμβάν το οποίο θα εξετάσουν οι αγωνοδίκες.

H Red Bull είχε ξεκινήσει τη διαδικασία δυνατά, με τον Max Verstappen να επικρατεί στο πρώτο μισό. Ωστόσο, ο Ολλανδός χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τους οδηγούς της Ferrari που χρησιμοποιούσαν τη σκληρή γόμα κατά τη διάρκεια του πρώτου μισαώρου. Με το δεύτερο σετ ελαστικών -μαλακή γόμα για όλους- η Ferrari, και κυρίως ο Sainz, βρήκαν πολύ χρόνο. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Sergio Perez κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον team-mate του στη Red Bull, για να καταλάβει την 3η θέση. O Μεξικανός έχασε ένα κομμάτι του αμαξώματος του μονοθεσίου του στην τελευταία στροφή, στα αρχικά στάδια της διαδικασίας. H αυστριακή ομάδα έχει φέρει μερικές αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή και το δάπεδο της RB18.

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσαν οι επιδόσεις των δύο οδηγών της McLaren, με τον Lando Norris να ανεβαίνει στην 5η θέση και τον Daniel Ricciardo 8ο. O Αυστραλός χρησιμοποιεί καινούργιο κιβώτιο αυτό το Σαββατοκύριακο, ενώ ο Norris έχει τοποθετήσει στο μονοθέσιό του δεύτερο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τούρμπο και ηλεκτροκινητήρες (MGU-K και MGU-H).

Στην 6η θέση βρέθηκε με την -μπλε- Alpine o Esteban Ocon, ενώ ο Fernando Alonso ήταν 9ος. Ο Ισπανός όμως ανέφερε προβλήματα με τη λειτουργία του κινητήρα του, παρότι αυτό το Σαββατοκύριακο χρησιμοποιεί την τρίτη φετινή του μονάδα ισχύος, έπειτα από την εγκατάλειψη στη Σαουδική Αραβία. Συνεπώς, βρίσκεται ήδη στο όριο χρήσης των εξαρτημάτων. Η Alpine έχει φέρει αναβαθμίσεις στο δάπεδο της Α522 (τις οποίες θα δοκιμάσει αύριο), καθώς και καινούργιους αεραγωγούς φρένων στον πίσω άξονα.

Παρότι η Mercedes δεν έφερε καινούργια πίσω αεροτομή στην Αυστραλία, πειραματιζόταν με διαφορετικών προδιαγραφών πτερύγια στα δύο μονοθέσια. Ο Lewis Hamilton (7ος) χρησιμοποιούσε στο δεύτερο μισό την αεροτομή του Μπαχρέιν, που παράγει περισσότερη αρνητική άντωση, σε σύγκριση με αυτή (της Jeddah) που χρησιμοποιούσε ο George Russell, ο οποίος κατετάγη 12ος. Ο νεαρός Βρετανός βρέθηκε πολύ κοντά με μια Red Bull σε πολύ γρήγορο σημείο της πίστας, στο μέσο περίπου της διαδικασίας, αλλά κατάφερε να την αποφύγει.

Ο Valtteri Bottas συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με την Alfa Romeo και τον με τον Yuki Tsunoda ακριβώς πίσω του. Ο Ιάπωνας, που δεν κατάφερε να εκκινήσει στην Jeddah, χρησιμοποιεί τον τρίτο του φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης, τούρμπο και ηλεκτροκινητήρες (MGU-K και MGU-H). Στο μονοθέσιο του Pierre Gasly, είδαμε το επάνω πτερύγιο της πίσω αεροτομής να ταλαντεύεται στην ανοιχτή θέση του DRS, ένα πρόβλημα που είχαμε δει να συμβαίνει στους τελευταίους περυσινούς αγώνες στη Red Bull.

O Sebastian Vettel αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα με πρόβλημα στον κινητήρα όπως ανέφερε στον ασύρματο. Η Aston Martin ανακοίνωσε ότι θα αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος του Γερμανού πριν από το FP2. Ωστόσο, επειδή ο Vettel δανείστηκε τη μοτοσικλέτα ενός ανθρώπου της πίστας και εισήλθε σε αυτήν χωρίς άδεια από τη διεύθυνση αγώνων, θα κληθεί να λογοδοτήσει ενώπιον των αγωνοδικών.

Στους αγωνοδίκες θα παρουσιαστεί και ο έτερος οδηγός της Aston Martin, Lance Stroll καθώς τον εμπόδισε ο Kevin Magnussen, o οποίος άργησε να καταφτάσει στην πίστα σήμερα, έχοντας στομαχικές διαταραχές. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Haas, έπειτα από το ατύχημα της Jeddah, ο Mick Schumacher χρησιμοποιεί καινούργιο κιβώτιο, μπαταρία και ηλεκτρονικά ελέγχου της μονάδας ισχύος. Είναι τα δεύτερα φετινά εξαρτήματα για τον Γερμανό, από τα δύο που επιτρέπονται χωρίς ποινή (πέραν του κιβωτίου). Αρκετές αναβαθμίσεις έχει παρουσιάσει η Williams στη Μελβούρνη, καθώς η FW44 φέρει αλλαγές στις εμπρός και πίσω αεροτομές, καθώς και στο δάπεδο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!