F1: Ο Verstappen ταχύτερος στην τελευταία ημέρα δοκιμών

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του τεστ στο Μπαχρέιν ολοκληρώνοντας τις χειμερινές δοκιμές στην κορυφή, με διαφορά 0,7 δλ. από τον Charles Leclerc με τη Ferrari.

F1: Ο Verstappen ταχύτερος στην τελευταία ημέρα δοκιμών

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του τεστ στο Μπαχρέιν ολοκληρώνοντας τις χειμερινές δοκιμές στην κορυφή, με διαφορά 0,7 δλ. από τον Charles Leclerc με τη Ferrari.

Τοποθετώντας ορισμένες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, η Red Bull έκλεψε την παράσταση στην τελευταία ημέρα χειμερινών δοκιμών της Formula 1 πριν την έναρξη της φετινής σεζόν και δείχνει να είναι το φαβορί για τον πρώτο αγώνα, που θα διεξαχθεί στην ίδια πίστα, στο Sakhir του Μπαχρέιν. Ο Max Verstappen κινήθηκε ταχύτερα απ’ όλους με τις δύο πιο μαλακές γόμες ελαστικών. Η διαφορά του από τη Ferrari του Charles Leclerc με τη C4 ήταν 0,45 δλ. και με τη C5 ο Ολλανδός επέκτεινε το προβάδισμά του στα 0,7 δλ.

Οι χειμερινές δοκιμές έφτασαν στο τέλος τους και το ερώτημα όλων είναι φυσικά, ποιος είναι ταχύτερος; Στο τέλος της ημέρας, όπου ορισμένες ομάδες επιδόθηκαν σε γρήγορους γύρους, διαμορφώθηκε μια γενική αίσθηση. Η αναβαθμισμένη Red Bull έδειχνε η ταχύτερη, εμπρός από τη Ferrari. Η Mercedes δείχνει πιο δύστροπη από τις προαναφερθείσες και με πιο έντονα προβλήματα ταλαντώσεων. Η McLaren θα βρίσκεται λογικά στην 4η θέση, αν ξεπεράσει τα προβλήματα με τα εμπρός φρένα της. Οι υπόλοιπες ομάδες δείχνουν να βρίσκονται λίγο πιο πίσω, χωρίς ξεκάθαρες ενδείξεις των ισορροπιών μεταξύ τους.

Η Red Bull ξεκίνησε την ημέρα παρουσιάζοντας ορατές αναβαθμίσεις στα καλύμματα των ψυγείων, τα οποία είναι πιο εφαρμοστά, δημιουργώντας μεγαλύτερη εσοχή στο κάτω μέρος τους και τρισδιάστατη μορφή στο επάνω μέρος, αντί να είναι επίπεδα. Όπως δήλωσε ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko η ομάδα ήλπιζε ότι οι αναβαθμίσεις αυτές (μαζί με τροποποιήσεις στα άκρα του δαπέδου και την εμπρός αεροτομή) θα ελάττωναν τα προβλήματα υποστροφής που αντιμετώπιζε η RB18. Και φαίνεται ότι τα κατάφεραν.

Προς το τέλος της ημέρας, ο Marko ήταν πολύ ευχαριστημένος από την απόδοση των αναβαθμίσεων, καθώς πιστεύει ότι τώρα η Red Bull βρίσκεται τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο με τη Ferrari. Το μονοθέσιο της Red Bull έδειχνε πολύ καλύτερο στην πίστα με την προσθήκη των αναβαθμίσεων και η ομάδα είχε τη δυνατότητα να ρυθμίσει την RB18 τόσο κοντά στο έδαφος, ώστε το εμπρός μέρος του δαπέδου να ξύνει την άσφαλτο, χωρίς να παρουσιάζονται ταλαντώσεις.

Η RΒ18 φαινόταν πιο υπάκουη στις εντολές των οδηγών της σήμερα, πολύ περισσότερο από την Mercedes, η οποία αντιμετωπίζει επίσης έντονα προβλήματα ταλαντώσεων στο τέλος των ευθειών. Αυτό δεν επέτρεψε στη γερμανική ομάδα να ακολουθήσει το πρόγραμμα που θα ήθελε. Καμία ομάδα δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένη από την απόδοση του μονοθεσίου της δεδομένου ότι όλες αιφνιδιάστηκαν από τα προβλήματα ταλαντώσεων.

Φαίνεται ότι η Ferrari βρίσκεται σε λίγο πιο προχωρημένο στάδιο της προετοιμασίας της, έχοντας καταφέρει να ακολουθήσει το πρόγραμμά της και να το ολοκληρώσει χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η Ferrari ίσως να μην είναι το ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά επειδή η F1-75 είναι πιο φιλική προς το χρήστη, οι οδηγοί ενδέχεται να μπορούν να αντλήσουν περισσότερη απόδοση από αυτήν. Ωστόσο η Red Bull έδειχνε καλύτερη σήμερα.

Ο Leclerc σχολίασε ότι η ισορροπία του μονοθεσίου της Ferrari είναι πολύ καλή, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι και ανταγωνιστική. Σύμφωνα με τα δεδομένα από τα ίχνη του GPS, η Ferrari δείχνει αρκετά γρήγορη στις στροφές μέσης ταχύτητας, ενώ η Mercedes, παρά τις δυσκολίες που προκαλεί στους οδηγούς της, είναι πολύ γρήγορη στις αργές στροφές. Η Ferrari προειδοποιεί ότι η Mercedes θα είναι πολύ ανταγωνιστική όταν εκμεταλλευτεί τις πλήρεις δυνατότητες της μονάδας ισχύος που διαθέτει.

Όλες οι ομάδες προσπαθούν να αποφύγουν το ρόλο του φαβορί. Red Bull και Mercedes αναφέρουν ότι η Ferrari είναι το καλύτερο μονοθέσιο, ωστόσο η ιταλική ομάδα το αρνείται αυτό. Ο διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, αναγνώρισε τη βελτίωση στις επιδόσεις της Red Bull και βαθμολόγησε τη Ferrari με 8 για την προετοιμασία που έχει πραγματοποιήσει. O Ιταλός πιστεύει ότι τα φαβορί παραμένουν οι Red Bull και Mercedes αλλά προσέθεσε ότι οι οδηγοί της Ferrari είναι ικανοποιημένοι από την F1-75 ως καλή βάση μονοθεσίου, που έχει τη δυνατότητα να κινηθεί στο όριο.

Ο Lewis Hamilton δήλωσε σήμερα ότι η Mercedes δεν είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να διεκδικήσει νίκες, υποστηρίζοντας ότι η ομάδα αντιμετωπίζει προβλήματα τα οποία δε λύνονται σε μια εβδομάδα. Είναι φυσικό να υπάρχει καχυποψία για αυτούς τους ισχυρισμούς της Mercedes, δεδομένου του 2019, πάλι τα ίδια έλεγε, αλλά κέρδισε τους 8 πρώτους αγώνες της σεζόν. Ωστόσο ο Βρετανός υποστηρίζει ότι φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά. Είναι εμφανές ότι η Mercedes εξακολουθεί να παρουσιάζει έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες

Φαίνεται επίσης ότι η διαφορά των κορυφαίων με τις υπόλοιπες ομάδες έχει μειωθεί. Δε συνέβη όμως ακριβώς το ίδιο με τα προβλήματα της McLaren με την απαγωγή θερμότητας στα εμπρός φρένα. Η βρετανική ομάδα έφερε αναβαθμίσεις, οι οποίες βοήθησαν την κατάσταση, αλλά δεν επέλυσαν πλήρως τα προβλήματα. Το πρωινό σκέλος της ομάδας τελείωσε πρόωρα έπειτα από δυόμιση (από τις 4) ώρες, λόγω των προβλημάτων αυτών. Η McLaren θα φέρει την λύση που ευελπιστεί ότι θα επιλύσει τα προβλήματα το επόμενο Σαββατοκύριακο, στο εναρκτήριο αγωνιστικό τριήμερο της σεζόν.

Ο Daniel Ricciardo διαγνώστηκε με Covid-19 και έχασε όλο το τεστ του Μπαχρέιν, αλλά η McLaren πιστεύει ότι ο Αυστραλός θα έχει τη δυνατότητα να αγωνιστεί το επόμενο Σαββατοκύριακο. Σε περίπτωση όμως που ο Αυστραλός δεν τα καταφέρει, η Alpine προσέφερε τις υπηρεσίες του εφεδρικού οδηγού της (και περυσινού Πρωταθλητή της Formula 2), Oscar Piastri. Παράλληλα, η McLaren έχει πρόσβαση και στους εφεδρικούς οδηγούς της Mercedes, Stoffel Vandoorne (o οποίος όμως έχει αγωνιστικές υποχρεώσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο) και Nyck de Vries.

Eπίσης, η McLaren ανακοίνωσε ότι συμφώνησε ένα πρόγραμμα δοκιμών με περυσινό μονοθέσιο, με τον 21 ετών Αμερικανό Colton Herta, οδηγό της Andretti στο IndyCar. Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να αποτελέσει καλή προετοιμασία για τον Herta αν καταφέρει να υλοποιήσει τα σχέδιά του ο Michael Andretti να εισέλθει στη Formula 1 με 11η ομάδα το 2024. Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει εμφανίσεις σε ελεύθερες δοκιμές αγωνιστικών Σαββατοκύριακων στη Formula 1.

Παρά τους χθεσινούς ισχυρισμούς του αγωνιστικού διευθυντή της Alpine, Alan Permane, ότι η Α522 δεν αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα ταλαντώσεων στις ευθείες, το γαλλικό μονοθέσιο παρουσίαζε έντονες αναπηδήσεις σήμερα όταν ο Fernando Alonso πίεζε περισσότερο. Αναφέρεται επίσης ότι η AlphaTauri παρουσίασε αναβαθμίσεις για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των ταλαντώσεων, αλλά τελικά τις έκανε πιο έντονες με τις προσθήκες που πραγματοποίησε στο μονοθέσιο.

H Alfa Romeo παρουσίασε και πάλι προβλήματα αξιοπιστίας, με τον Valtteri Bottas να χάνει την 4η σχέση στο κιβώτιο της C42, μόλις 40 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας. Το ίδιο συνέβη και με τη Ηaas το πρωί: έπειτα από 9 γύρους παρουσιάστηκε υπερθέρμανση, έπειτα από 31 γύρους διαρροή νερού και έπειτα από 36 γύρους πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!