F1: «1-2» της Mercedes στην τελευταία ημέρα δοκιμών στη Βαρκελώνη

Οι δύο οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν στην κορυφή των χρόνων της τελευταίας ημέρας του τεστ χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη.

F1: «1-2» της Mercedes στην τελευταία ημέρα δοκιμών στη Βαρκελώνη

Οι δύο οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν στην κορυφή των χρόνων της τελευταίας ημέρας του τεστ χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη.

Ο George Russell ήταν ο ταχύτερος οδηγός του πρωινού σκέλους, αλλά ο Lewis Hamilton κατάφερε να αποσπάσει την πρώτη θέση από τον καινούργιο του team-mate στη Mercedes, μόλις 15 λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας.

O Russell δήλωσε εχθές ότι McLaren και Ferrari βρίσκονται εμπρός από την Mercedes αυτή τη στιγμή όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων. Στον αντίποδα, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε λακωνικά ότι «η McLaren ψάχνει σπόνσορες», δηλαδή σημειώνει ανταγωνιστικούς χρόνους με άδεια ρεζερβουάρ επίτηδες, για να προσελκύσει τα βλέμματα. Πάντως, με τα έντονα προβλήματα ταλαντώσεων των μονοθεσίων, η απόδοση αυτή τη στιγμή ενδεχομένως να έχει μικρή σημασία. Όποια ομάδα καταφέρει να λύσει επιτυχώς τα προβλήματα αυτά νωρίτερα, ενδέχεται να έχει μεγάλο πλεονέκτημα στους πρώτους αγώνες.

Μερικές ομάδες επιχείρησαν να δώσουν μια πρόχειρη λύση για να περιορίσουν το φαινόμενο των ταλαντώσεων, ανοίγοντας οπές στο διαχύτη και το δάπεδο του μονοθεσίου, μειώνοντας φυσικά σημαντικά το παραγόμενο αεροδυναμικό φορτίο. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιταλία, ορισμένες ομάδες πιέζουν τη FIA να δώσει λύση στο πρόβλημα, ζητώντας την επαναφορά των περίπλοκων συστημάτων inerter στις αναρτήσεις (τρίτος αποσβεστήρας υδραυλικός ή αερίου, που απορροφούσε τις ταλαντώσεις), τα οποία έχουν απαγορευθεί με τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς. Η επαναφορά τους θα βελτίωνε και τη συμπεριφορά των μονοθεσίων στις αργές στροφές. Αναφέρεται επίσης ότι οι ομάδες χρησιμοποιούσαν στη Βαρκελώνη ρυθμίσεις αναρτήσεων 10 φορές πιο σκληρές από πέρυσι.

Αρκετοί οδηγοί έκαναν λόγο για ζήτημα ασφάλειας, ιδίως σε πίστες όπου υπάρχουν ταχύτατες καμπές, στις οποίες η ξαφνική απώλεια αεροδυναμικού φορτίου μπορεί να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. Πάντως ο διευθυντής της Alfa Romeo, Frederic Vasseur, πιστεύει ότι το πρόβλημα θα έχει λυθεί εντός των πρώτων 4-5 αγώνων της σεζόν και μέχρι τότε κανείς δε θα μιλάει για αυτό.

Η Ferrari παρουσίασε ήδη μερικές αναβαθμίσεις στο δάπεδο της F1-75, που της επιτρέπουν να υιοθετήσει ρυθμίσεις με μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Επίσης, η διμόρφωση που έχουν επιλέξει για τα καλύμματα των ψυγείων, φαίνεται ότι μειώνει αισθητά την αντίσταση που παράγει η F1-75, σύμφωνα με μια πρόχειρη ανάλυση CFD -χωρίς τα πραγματικά δεδομένα- ενός χρήστη επιφανούς τεχνικού φόρουμ στο διαδίκτυο. Ο Lando Norris δήλωσε ότι η ιταλική ομάδα δείχνει να έχει πολύ καλό ρυθμό σε προσομοιώσεις αγώνα με βαρύ φορτίο καυσίμου.

Παράλληλα, ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η Ferrari διαθέτει τον πιο ισχυρό κινητήρα αυτή τη στιγμή, παρότι οι μηχανολόγοι της γερμανικής εταιρείας έχουν εργαστεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χρονιά για να ανταπεξέλθουν στην αλλαγή καυσίμου, που από περιεκτικότητα 5,75% σε υλικά που προέρχονται από βιομάζα, φέτος πρέπει να έχει 10% βιώσιμης αιθανόλης. Αυτό οδήγησε σε απώλεια ισχύος 20 ίππων, την οποία Mercedes και Honda δεν έχουν καταφέρει να αναπληρώσουν. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες από το γερμανικό Τύπο, όλα τα μονοθέσια είναι υπέρβαρα εκτός από αυτό της Alfa Romeo.

Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι δημοσιοποιήθηκαν… γυμνές φωτογραφίες της Red Bull RB18, χωρίς το αμάξωμα και τα ψυγεία της δεν είναι τοποθετημένα παράλληλα με το έδαφος, όπως συμβαίνει με τις Aston Martin και Alfa Romeo, αλλά διατηρούν «παραδοσιακή» κεκλιμένη θέση.

Στην πίστα

Στα τελευταία λεπτά του πρωινού σκέλους, ο George Russell, με τη γόμα C5, απέσπασε την πρωτοπορία από τον Max Verstappen, ο οποίος είχε σημειώσει το δικό του ταχύτερο χρόνο με γόμα C3. To απόγευμα, η Ferrari έγινε το απόγευμα η πρώτη ομάδα που συμπλήρωσε 400 γύρους στη Βαρκελώνη σε αυτό το τεστ.

Το πρωινό σκέλος ήταν γεμάτο με διακοπές, καθώς συνολικά υπήρξαν πέντε κόκκινες σημαίες. Η ημέρα ξεκίνησε με ένα τετ-α-κέ του Fernando Alonso. O Ισπανός πρόλαβε να συμπληρώσει μόλις 12 γύρους πριν η Alpine του τυλιχθεί σε καπνούς, λόγω προβλήματος υδραυλικών, που έληξε την ημέρα της γαλλικής ομάδας πρόωρα. Τα προβλήματα υδραυλικών είναι ένας τρόπος των ομάδων να μην αναφέρουν ότι επρόκειτο για αστοχία κινητήρα. Αναφέρεται ότι η Alpine χρησιμοποιούσε σήμερα πιο επιθετικές ρυθμίσεις στη μονάδα ισχύος της Renault, ενώ τις προηγούμενες ημέρες o υβριδικός V6 ήταν ρυθμισμένος σε χαμηλότερες στροφές, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες.

Λίγο πριν τη συμπλήρωση τριών ωρών, ο Pierre Gasly μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 5 και προσέκρουσε στις μπαριέρες, προκαλώντας ζημιές στην εμπρός αριστερή ανάρτηση της AlphaTauri. Έπειτα από το ατύχημα αυτό, το ιταλικό μονοθέσιο δεν επέστρεψε στην πίστα. Κατά τη διάρκεια της τρίτης ώρας, ο Guanyu Zhou προκάλεσε δύο κόκκινες σημαίες, με μια έξοδο στη στροφή 10 και έπειτα σταματώντας στην πίστα λόγω τεχνικά προβλήματος, με την Alfa Romeo να έχει συναντήσει αρκετά σε αυτό το τεστ. Ο Valtteri Bottas συμπλήρωσε μόλις 10 γύρους σήμερα.

Λίγα λεπτά πριν από την ολοκλήρωση του πρωινού σκέλους, μια διαρροή λαδιού ανάγκασε τον Sebastian Vettel να παρκάρει την Aston Martin του στην πίστα. Λόγω της διαρροής πυροδοτήθηκε μια μικρή φωτιά. To περιστατικό αυτό ολοκλήρωσε την ημέρα της ομάδας πρόωρα. Μόλις δύο ώρες διήρκεσε η ημέρα της Haas, καθώς ανιχνεύθηκε μια διαρροή, η οποία χρειαζόταν πολλές ώρες για να επισκευαστεί. O διευθυντής της ομάδας, Guenther Steiner δήλωσε ότι το μέλλον της ομάδας είναι εξασφαλισμένο, ωστόσο αυτό του Nikita Mazepin όχι απαραίτητα…

Στην μεσημεριανή ανάπαυλα, βυτιοφόρα με νερό έβρεξαν την πίστα, ώστε να πραγματοποιηθούν δοκιμές με τα ελαστικά βροχής, ωστόσο η αγωνιστική γραμμή στέγνωσε αρκετά ώστε να επιτρέψει τη χρήση σλικ ελαστικών κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ωρών.

Στα τελευταία 15 λεπτά της διαδικασίας, η πίστα ήταν αρκετά στεγνή για να επιτρέψει στον Lewis Hamilton (με τη γόμα C4) αποσπάσει την ταχύτερη επίδοση από τον George Russell. Στη συνέχεια, ο Hamilton βγήκε στην πίστα με γόμα C5 και κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του κατά 3 χλστ. του δλ., καθώς τα πολύ μαλακά ελαστικά δεν άντεξαν ολόκληρο το γύρο, με το Βρετανό να χάνει χρόνο στο τρίτο τμήμα της πίστας. Λίγο πριν την καρό σημαία, ο Hamilton έδειχνε ότι πήγαινε να σημειώσει ακόμα ταχύτερο χρόνο, ωστόσο έκοψε ταχύτητα στο τελικό τμήμα της πίστας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!