Στον πίνακα των χρόνων, που ελάχιστη σημασία έχει στις χειμερινές δοκιμές, o Daniel Ricciardo με τη McLaren σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του πρωινού σκέλους, με γόμα C3 της Pirelli, τη μέση δηλαδή από τις πέντε διαθέσιμες επιλογές. Το απόγευμα, ο Charles Leclerc με τη Ferrari έγινε ο πρώτος οδηγός στη δεύτερη ημέρα που κατέβηκε κάτω από το 1:20, χρησιμοποιώντας και αυτός τη γόμα C3, κάτι παραπάνω από μια ώρα πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Αργότερα, ο Pierre Gasly, ου συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους -147- από οπιονδήποτε άλλο οδηγό, τοποθέτησε στην AlphaTauri πιο μαλακά ελαστικά (C4) και πήγε για ένα γρήγορο γύρο, αλλά δεν κατάφερε να αποσπάσει την πρώτη θέση από το Μονεγάσκο, καταλήγοντας 230 χλστ. του δευτερολέπτου πίσω του. Ο σημερινός χρόνος του Leclerc ήταν κάτι παραπάνω από 1 δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργός από τον χθεσινό του Norris, ο οποίος επετεύχθη με ελαστικά C4, σε πίστα που ήταν όμως στρωμένη με λιγότερη γόμα. O Ricciado βελτίωσε ελάχιστα το απόγευμα με την C4.
Ένας παράγοντας που είχαν υποτιμήσει οι ομάδες -όπως ανέφερε ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto- είναι οι ταλαντώσεις που παρουσιάζουν τα μονοθέσια στο τέλος της ευθείας της πίστας της Βαρκελώνης, όταν αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες. Καθώς αυξάνεται το αεροδυναμικό φορτίο, τα μονοθέσια πιέζονται προς το έδαφος. Όταν το δάπεδο φτάσει πολύ κοντά στην άσφαλτο, παύει να λειτουργεί σωστά και το μονοθέσιο ανασηκώνεται. Η αεροδυναμική αρχίζει να λειτουργεί ξανά και δημιουργείται ένας κύκλος, που έχει ως αποτέλεσμα έντονες ταλαντώσεις.
Δεδομένου ότι το φαινόμενο αυτό δε μπορεί να αναπαραχθεί στην αεροδυναμική σήραγγα, σχεδόν όλα τα μονοθέσια πάσχουν από αυτό και ίσως προκαλεί και μερικά από τα προβλήματα αξιοπιστίας που έχουμε δει. Σίγουρα έχει αναγκάσει μερικές ομάδες να αντικαταστήσουν το δάπεδο των μονοθεσίων τους.
Bumpy road to the top for Charles Leclerc! 🤕#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε: «Νομίζω ότι η επίλυση του προβλήματος μπορεί να είναι αρκετά απλή. Αλλά η βελτιστοποίηση της απόδοσης, δε θα πρέπει να είναι συμβιβασμός, πρέπει να αποφύγεις οποιαδήποτε ταλάντωση, αντλώντας το μέγιστο της απόδοσης από το μονοθέσιο. Αυτό δε θα είναι τόσο εύκολη αποστολή. Είμαι αρκετά σίγουρος ότι σε κάποιο στάδιο, όλες οι ομάδες θα φτάσουν στη λύση. Πόσο θα πάρει;. Νομίζω ότι αυτοί που θα φτάσουν στη λύση νωρίτερα, θα έχουν πλεονέκτημα στο ξεκίνημα της σεζόν».
Μπορεί λοιπόν η σωστή επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος να καθορίσει πολλά στην αρχή της σεζόν, ανάλογα με το χρόνο και την αποτελεσματικότητα της αντίδρασης των τεχνικών τμημάτων των ομάδων. Πέραν του -μεγάλου- αυτού προβλήματος, φαίνεται ότι οι καινούργιοι κανονισμοί λειτουργούν σύμφωνα με τις προθέσεις της F1 και της FIA, επιτρέποντας στα μονοθέσια να ακολουθούν πιο κοντά το προπορευόμενο, χωρίς να χάνουν μεγάλο ποσοστό αρνητικής άντωσης, όπως επιβεβαίωσε ο Carlos Sainz, ο οποίος εχθές ακολούθησε από κοντά τόσο τον Alonso, όσο και τον Verstappen.
Η Ferrari συμπλήρωσε σήμερα τους περισσότερους γύρους -150- από οποιαδήποτε άλλη ομάδα και μαζί με τη McLaren ήταν αυτές που κυνήγησαν κάποιους πιο ανταγωνιστικούς χρόνους. Ωστόσο, οι έντονες αναπηδήσεις στις ευθείες κάνουν τους χρόνους να μην έχουν καμία σημασία, διότι το πρόβλημα αυτό θα πρέπει να επιλυθεί πριν από τον πρώτο αγώνα, και είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων, θέτοντας καινούργιες ισορροπίες.
Σήμερα προέκυψαν φήμες από την Ιταλία ότι όπως είχε κάνει και το 2019, η Mercedes έχει ξεκινήσει τις δοκιμές με ένα βασικό μονοθέσιο και θα παρουσιάσει… μεταμορφωτικές αναβαθμίσεις στο Μπαχρέιν. O Lewis Hamilton προτίμησε να μη σημειώσει αντιπροσωπευτικό χρόνο το πρωί, καταλήγοντας στην τελευταία θέση, ενώ ο George Russell σημείωσε τον 4ο ταχύτερο χρόνο το απόγευμα.
O Βρετανός δήλωσε ότι McLaren και Ferrari είναι ταχύτερες από την Mercedes αυτή τη στιγμή: «Ορισμένες ομάδες φαίνονται αρκετά γρήγορες. Μια κόκκινη και μια πορτοκαλί ομάδα φαίνονται πολύ ανταγωνιστικές. Οπότε ας δούμε τι θα φέρει η αυριανή μέρα και τι μπορούμε να κάνουμε μεταξύ αυτού του τεστ και του Μπαχρέιν».
Όταν ο Russell ρωτήθηκε που πιστεύει ότι βρίσκεται η Mercedes, απάντησε: «Σίγουρα όχι μπροστά, (είμαι) αρκετά σίγουρος γι’ αυτό. Φαίνεται να έχουν τα πράγματα καλά υπό έλεγχο και φαίνονται πολύ δυνατοί, με χαμηλό και υψηλό φορτίο καυσίμου και τη διαχείριση των ελαστικών. Ποιος ξέρει; Όλοι γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε σε διαφορετικά προγράμματα, αλλά σίγουρα ξέρουμε από τον μέσο όρο όλων των διαφορετικών stint, ότι είμαστε πίσω τους αυτή τη στιγμή».
Η Red Bull αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας σήμερα, με τον Sergio Perez να ξεκινά την ημέρα χωρίς να κάνει πολλούς γύρους. Λίγο μετά την έναρξη του απογευματινού σκέλους, ο Μεξικανός αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα, λίγο πριν το τελευταίο chicane, λόγω ενός προβλήματος στον κινητήρα, όπως ανέφερε η Red Bull. Άλλη μια ώρα χάθηκε εκεί για την ομάδα μέχρι να επιστρέψει το μονοθέσιο στην πίστα. Στο τέλος της ημέρας, ο Perez σημείωσε την 7η ταχύτερη επίδοση, με γόμα ελαστικών C2.
Ο Sebastian Vettel με την Aston Martin βρέθηκε στην 6η θέση του πίνακα των χρόνων, ενώ ο Esteban Ocon με την Alpine ήταν ο πρώτος οδηγός που έσπασε το φράγμα των 100 γύρων. Οι Alfa Romeo και Haas συνέχισαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα αξιοπιστίας. Ο Valtteri Bottas συμπλήρωσε μόλις 24 γύρους το πρωί, λόγω προβλημάτων στο σύστημα απαγωγής θερμότητας της Alfa Romeo για δεύτερη συνεχή ημέρα, ενώ το απόγευμα ο Nikita Mazepin προκάλεσε τη δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας, λόγω μιας αντλίας καυσίμου της Haas που είχε υποστεί ζημιά. Ο Guanyu Zhou οδήγησε για πρώτη φορά σήμερα το καινούργιο μονοθέσιο της Alfa Romeo.
Δεδομένης της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Haas θα παρουσιαστεί στην τρίτη και τελευταία ημέρα του τεστ με λευκό χρωματισμό, αφαιρώντας τα χρώματα της σημαίας της Ρωσίας από το μονοθέσιό της, μαζί με τα αυτοκόλλητα του λογότυπου του βασικού της σπόνσορα, Uralkali. Το 20% της ρωρικής εταιρείας λιπασμάτων ανήκει στον πατέρα του Nikita Mazepin (ο οποίος θα οδηγήσει κανονικά αύριο), Dmitry.