Η Dacia παρουσίασε το πρωτότυπο Manifesto, ένα μοντέλα δύο θέσεων, με σκληροπυρηνικό off-road χαρακτήρα, που σηματοδοτεί τις εξελίξεις και το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Αν και το συγκεκριμένο conept δεν θα περάσει ποτέ τη γραμμή παραγωγής, θα αποτελέσει έμπνευση για τα μελλοντικά μοντέλα της Dacia, κάνοντας χρήση αρκετών από τα στοιχεία που παρουσιάζονται εδώ.
Ανάμεσα στα πιθανά υποψήφια μοντέλα που θα γίνει αυτό είναι το νέο Duster που θα παρουσιαστεί το 2024 και το μεγάλο Bigster που θα δούμε ένα χρόνο αργότερα, το 2025. Με το πρωτότυπο Manifesto, η μάρκα επιβεβαιώνει με εμφατικό τρόπο το όραμα της για ένα ουσιώδες, «cool», στιβαρό, προσιτό και περιβαλλοντικά αποδοτικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα πεδίο δοκιμής ιδεών, ένα όχημα που συνδέεται με τη φύση, φιλικό προς το περιβάλλον και γεμάτο καινοτομίες, μερικές από τις οποίες θα ενσωματωθούν στα μελλοντικά μοντέλα της γκάμας της Dacia.
Σύμφωνα με τον διευθυντή σχεδιασμού της Dacia, David Durand, το Manifesto είναι ένας «πολύ καλός τρόπος να δημιουργείς ιδέες και σχεδιαστικούς κώδικες, χωρίς της πίεσης ενός μοντέλου παραγωγής -μερικά από αυτά θα τα δούμε και σε μελλοντικά μοντέλα. Έχουμε όλη την ελευθερία, χωρίς όρια και περιορισμούς».
Χωρίς παρμπρίζ και πόρτες, το Manifesto φέρνει τους επιβάτες πιο κοντά στη φύση, όπως υποστηρίζει η Dacia, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει την πιο πρόσφατη γενιά του «Bring-Your-Own-Device» της τεχνολογίας που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να είναι συνδεδεμένος και στην ύπαιθρο.
Μια τεχνολογία που θα δούμε σύντομα και σε όλη τη γκάμα μοντέλων της Dacia, η οποία επί της ουσίας είναι εξέλιξης της παρούσας, που αξιοποιεί τη δύναμη των smartphone. Η εφαρμογή Dacia Media Control έχει εξελιχθεί ώστε να περιλαμβάνει αναγνώριση τάσης για ύπνο και μπορεί να χρησιμοποιήσει δεδομένα φυσικής κατάστασης και υγείας, που είτε εισάγονται χειροκίνητα, είτε αυτόματα από συσκευές όπως smartwatch, έτσι ώστε να προτείνει πότε ο οδηγός θα πρέπει να κάνει διάλειμμα.
Το νέο σύστημα YouClip, είναι απλούστατο και εξασφαλίζει τη χρήση μίας πληθώρας εύχρηστων και φορητών αξεσουάρ. Επιπλέον, έχει ένα μονό φωτιστικό σώμα που παρέχει όλο το φωτισμό που απαιτείται, αλλά μπορεί παράλληλα να αφαιρεθεί και να χρησιμοποιηθεί σαν φακός χειρός. Επιπλέον, το Manifesto concept εξοπλίζεται με μια αφαιρούμενη μπαταρία 2.250 Wh που μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα μέσω μια απλής οικιακής πρίζας συσκευές σε εξωτερικό χώρο και μακριά από το ηλεκτρικό δίκτυο.
Ακολουθώντας τη γενικότερη εκτός δρόμου φιλοσοφία των μοντέλων της Dacia, το Manifesto concept πάει αυτή τη πλευρά σε άλλη διάσταση. Επιδεικνύει έναν πιο σκληροπυρηνικό χαρακτήρα, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, με τεράστιους τροχούς και ελαστικά ανάλογων διαστάσεων, που δεν έχουν αέρα και είναι ανθεκτικά σε διάτρηση.
Το εσωτερικό του πρωτότυπου μοντέλου είναι αδιάβροχο και μπορεί ακόμα και πλυθεί με πιεστικό μηχάνημα, αφού πρώτα όμως αφαιρεθούν τα υφάσματα των καθισμάτων, τα οποία μάλιστα μπορεί να χρησιμοποιηθούν και ως υπνόσακοι. Μπάρες οροφής με πολλαπλές διαμορφώσεις και ελαστικοί ιμάντες, μεταξύ άλλων, ολοκληρώνουν την πρακτική πλευρά του μοντέλου.
Με το πρωτότυπο Manifesto, η μάρκα προβάλλει το όραμά της για ένα αυτοκίνητο με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Καθώς το μοντέλο είναι μικρό και ελαφρύ καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Ένα μεγάλο μέρος του είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό και υλικά που προέρχονται από χρησιμοποιημένα και κατεργασμένα πολυμερή, που ονομάζονται Starkle.
Στο εσωτερικό τοποθετούνται επίσης φυσικά υλικά όπως ο φελλός που καλύπτει το ταμπλό. Τα πρωτοποριακά ελαστικά χωρίς αέρα είναι ακόμα ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό καθώς στοχεύουν τόσο στην φιλικότητα προς το περιβάλλον, όσο και στην οικονομία. Η θεμελιώδης αρχή είναι η αντοχή στο χρόνο: τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν κινδυνεύουν να σκάσουν και διαρκούν όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο.