Με ηλεκτρική αυτονομία έως και 500 χλμ. το νέο Mercedes eSprinter

Aποκαλυπτήρια για την νέα γενιά του ηλεκτρικού Sprinter το οποίο θα διατεθεί στην Ευρώπη από τα τέλη της χρονιάς προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως και 500 χλμ. και ενσωματώνει για πρώτη φορά σε επαγγελματικό Mercedes το ευφυές infotainment, MBUX

Με ηλεκτρική αυτονομία έως και 500 χλμ. το νέο Mercedes eSprinter

Aποκαλυπτήρια για την νέα γενιά του ηλεκτρικού Sprinter το οποίο θα διατεθεί στην Ευρώπη από τα τέλη της χρονιάς προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως και 500 χλμ. και ενσωματώνει για πρώτη φορά σε επαγγελματικό Mercedes το ευφυές infotainment, MBUX

H γερμανική φίρμα συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της που δεν εστιάζει αποκλειστικά στα «πολιτικά» αυτοκίνητα καθώς, οι ίδιοι γρήγοροι ρυθμοί εξηλεκτρισμού χαρακτηρίζουν και τα επαγγελματικά της μοντέλα. Τελευταία προσθήκη σε αυτά η νέα, δεύτερη γενιά του ηλεκτροκίνητου eSprinter το οποίο στην νέα εκδοχή του του θα στοχεύσει σε παγκόσμιο επίπεδο, όντας διαθέσιμο εκτός από την Ευρώπη και στις ΗΠΑ.

Για την ακρίβεια το eSprinter το οποίο στη γηραιά ήπειρο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, με ισάριθμα διαφορετικά μήκη καθώς και σε τρεις εκδοχές με βάση την χωρητικότητα της μπαταρίας, θα διατεθεί πρώτα στις ΗΠΑ από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 ενώ θα ακολουθήσει η Ευρώπη από τα τέλη της χρονιάς.

Παρά τις αναπόφευκτες, λόγω κατηγορίας, σχεδιαστικές ομοιότητες με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μοντέλου, το νέο eSprinter έχει ως αφετηρία μια εντελώς νέα πλατφόρμα, την Electric Versatility Platform, για την εξέλιξη της οποίας η γερμανική φίρμα επένδυσε 350 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το eSprinter θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 136 ή 204 ίππων και κοινή ροπή στα 400 Nm. Ανεξαρτήτως επιλογής το σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη τοποθετείται στον πίσω άξονα και ζυγίζει 130 κιλά ενώ επωφελείται από ένα ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας.

Η μεγαλύτερης ενεργειακής απόδοσης μπαταρία που θα είναι διαθέσιμη θα έχει χωρητικότητα 113 kWh ενώ σε ό,τι αφορά τη σύστασή της θα ανήκει στην κατηγορία μπαταριών σιδήρου φωσφορικού λιθίου κάτι που την «απαλλάσσει» από στοιχεία όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο. Παράλληλα θα επωφελείται εξίσου από ενεργό σύστημα διαχείρισης θερμικής ενέργειας ενώ θα προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισής της με τάση έως και 115 kW, διαδικασία που θα εξασφαλίζει την αναπλήρωση της ενέργειας από 10-80% σε 42 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά την προσφερόμενη αυτονομία αυτή προσδιορίζεται σε 400 χλμ. σε μεικτές συνθήκες ή 500 χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Οι μεταφορικές δυνατότητες του νέου eSprinter μεταφράζονται σε όγκο του χώρου φόρτωσης 14 κυβικών μέτρων ενώ το μέγιστο μεικτό βάρος ανέρχεται σε 4,25 τόνους.

Στην καμπίνα, παίρνει θέση το infotainment MBUX στην πρώτη εμφάνισή του σε επαγγελματικό όχημα της γερμανικής φίρμας και το οποίο προσαρμόζεται φυσικά στον χαρακτήρα, ηλεκτροκίνητο και επαγγελματικό του μοντέλου.

Στις δυνατότητες του περιλαμβάνεται ευφυές σύστημα πλοήγησης το οποίο πληροφορεί τον οδηγό σε πραγματικό χρόνο για την υπολειπόμενη ηλεκτρική αυτονομία, συνυπολογίζοντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες αλλά και τα τοπογραφικά χαρακτηριστικά, υποδεικνύοντας παράλληλα τις ιδανικές διαδρομές  για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Με δεδομένο το άνοιγμά του στην αμερικανική αγορά το eSprinter θα κατασκευάζεται πλέον εκτός από τα εργοστάσια του Dusseldorf και του Ludwigsfelde και σε αυτό του Charleston στην Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!