F1 – Budget cap: Κοινό μυστικό εδώ και μήνες

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι αποτελεί κοινό μυστικό των paddock εδώ και μήνες πως η Red Bull βρίσκεται υπό έρευνα για σημαντική υπέρβαση του ορίου εξόδων το 2021.

F1 – Budget cap: Κοινό μυστικό εδώ και μήνες

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι αποτελεί κοινό μυστικό των paddock εδώ και μήνες πως η Red Bull βρίσκεται υπό έρευνα για σημαντική υπέρβαση του ορίου εξόδων το 2021.

Αέρας σκανδάλου πνέει στα παρασκήνια της Formula 1. Στο paddock της Σιγκαπούρης αποκαλύφθηκε ότι η Red Bull πιθανότατα ξεπέρασε κατά πολύ το όριο εξόδων το 2021. Η ίδια η ομάδα το αρνείται, ωστόσο ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff δήλωσε ότι αποτελεί κοινό μυστικό εδώ και μήνες. Ο ομόλογός του στη Red Bull, Christian Horner, υπονόησε ότι οι φήμες για την ομάδα του προέρχονται από τη Mercedes.

To όριο εξόδων εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 πέρυσι, και τέθηκε στα 145 εκατομμύρια δολάρια για 21 αγώνες, συν 1,2 εκατ. $ για κάθε επιπλέον Grand Prix και 150.000 $ για καθένα από τα 3 σπριντ. Επειδή το GP Ιαπωνίας ακυρώθηκε πολύ αργά πέρυσι, τα επιπλέον χρήματα από αυτό τον αγώνα συμπεριλήφθηκαν στο budget cap. Συνεπώς, το όριο ήταν τα 147,85 εκατ. $.

Σύμφωνα με τους οικονομικούς κανονισμούς της Formula 1, αν μία ομάδα ξεπεράσει κατά 5% (7.392.500 $) το όριο budget, η FIA έχει το δικαίωμα να επιβάλλει κυρώσεις. Η φύση αυτών κυμαίνεται από αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών στο οποίο σημειώθηκε η υπέρβαση, αποκλεισμό από Grand Prix, περιορισμοί στις ώρες αεροδυναμικής εξέλιξης στη σήραγγα και το CFD, αποκλεισμό από το Πρωτάθλημα, ή μείωση του ορίου εξόδων για τη συγκεκριμένη ομάδα στο μέλλον.

Όπως ισχυρίστηκε ο Horner, επειδή οι οικονομικοί κανονισμοί είναι καινούργιοι, υπάρχει ακόμα κάποια ελευθερία ερμηνείας τους. Άλλωστε, υπήρξαν διευκρινήσεις από τη FIA ακόμα και μετά το Μάρτιο, που κατέθεσαν οι ομάδες τα λογιστικά τους έγγραφα για το 2021. Η Διεθνής Ομοσπονδία έχει καθυστερήσει την ανακοίνωση των πορισμάτων της από τους ελέγχους. Αρχικά θα έπρεπε να έχουν ανακοινωθεί τον Ιούλιο, στη συνέχεια μετατέθηκαν για το Σεπτέμβριο. Εντέλει, η ανακοίνωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την Τετάρτη (5 Οκτωβρίου) πριν από το GP Ιαπωνίας.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Σιγκαπούρης 2022

O Toto Wolff δήλωσε για τους ισχυρισμούς του Horner ότι η Red Bull δεν έχει ξεπεράσει το όριο εξόδων: «Είναι αστείο που το λέει αυτό ο Christian, επειδή έχουν περάσει εβδομάδες και μήνες που βρίσκονται υπό έρευνα, οπότε ίσως δεν μιλάει με τον οικονομικό διευθυντή του. Στην πραγματικότητα, όλοι μας έχουμε ερευνηθεί επιμελώς. Απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε, υπάρχει μια ομάδα (Aston Martin) με μικρή παράβαση, η οποία είναι περισσότερο διαδικαστικού χαρακτήρα, και μια άλλη ομάδα όπου έχει σημειωθεί μαζική υπέρβαση και αυτή είναι που εξακολουθεί να εξετάζεται. Αυτό είναι ένα ανοιχτό μυστικό στα paddock».

Ο Wolff ανέφερε ότι το ζήτημα παράβασης του ανώτατου ορίου κόστους δεν είναι κάτι που πρέπει να υποτιμηθεί ως παράπτωμα: «Είναι βαρύ, πολύ βαρύ. Χρησιμοποιούμε μεταχειρισμένα εξαρτήματα. Δεν τρέχουμε αυτά που θα θέλαμε να τρέξουμε, δεν εξελισσόμαστε όπως θα μπορούσαμε. Απολύσαμε περισσότερους από 40 ανθρώπους που λείπουν πολύ από τον οργανισμό μας και ήταν ένα τεράστιο εγχείρημα να σεβαστούμε το όριο».

«Δεν ξέρω πόσες δεκάδες εκατομμύρια έπρεπε να αναδιαρθρώσουμε και να επεξεργαστούμε ξανά προκειμένου να είμαστε κάτω από το ανώτατο όριο. Αν κάποιος δεν το έκανε αυτό, ή δεν έσπρωχνε τα όρια, κάθε εκατομμύριο που δεν ξοδεύεις είναι ένα τεράστιο μειονέκτημα. Το κρίσιμο σημείο είναι ότι αν υπήρχε υπέρβαση το 2021, τότε υπάρχει υπέρβαση και το 2022. Αυτό σημαίνει ότι έχεις πλεονέκτημα για το 2023».

«Αν είναι αλήθεια ότι έχουν περάσει από ομολογκασιόν το ελαφρύτερο πλαίσιο φέτος, μπορεί να το χρησιμοποιήσουν του χρόνου. Οπότε είναι πραγματικά μία χιονοστιβάδα γεγονότων που μπορεί να επηρεάσει και τα τρία Πρωταθλήματα».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Σιγκαπούρης 2022

«Υπάρχουν πολύ σαφώς καθορισμένοι τρόπου διαχείρισης του θέματος που έχει θεσμοθετήσει η FIA. Εκδίδονται πιστοποιητικά συμμόρφωσης και αν υπάρχει παράβαση, πάει Πάνελ Εκδίκασης για το όριο εξόδων, με ανεξάρτητους δικαστές και αυτοί μπορούν μετά να διαλέξουν από τις διαθέσιμες κυρώσεις αυτήν που αρμόζει στην περίσταση».

«Πρέπει να φανταστείτε ότι έχουμε 140 εκατ. διαθέσιμα. Εάν ξοδεύεις 5-10% περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, αυτό είναι πολλά δέκατα του δευτερολέπτου. Εμείς δεν μπορούσαμε να μειώσουμε τα επιπλέον κιλά του μονοθεσίου μας, που είναι διψήφιος αριθμός φέτος, διότι απλά δεν είχαμε τα χρήματα να παράγουμε τα καινούργια εξαρτήματα και να τα τοποθετήσουμε στο μονοθέσιο. Οπότε, παλεύουμε σε διαφορετική κατηγορία, εάν πιέζουμε το όριο προς τα επάνω».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!