F1: Χωρίς GP Γαλλίας το Πρωτάθλημα του 2023

Το GP Γαλλίας δεν πρόκειται να αποτελεί μέρος του Πρωταθλήματος του 2023, όπως δήλωσε ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, ο οποίος αναφέρθηκε παράλληλα και σε διάφορα άλλα θέματα της F1, όπως τα σπριντ, οι νέες ομάδες και οι γυναίκες οδηγοί.

F1: Χωρίς GP Γαλλίας το Πρωτάθλημα του 2023

Το GP Γαλλίας δεν πρόκειται να αποτελεί μέρος του Πρωταθλήματος του 2023, όπως δήλωσε ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, ο οποίος αναφέρθηκε παράλληλα και σε διάφορα άλλα θέματα της F1, όπως τα σπριντ, οι νέες ομάδες και οι γυναίκες οδηγοί.

Το Πρωτάθλημα του 2023 θα απαρτίζεται από 24 αγώνες, μεταξύ των οποίων δεν περιλαμβάνεται το GP Γαλλίας, σύμφωνα με τις δηλώσεις του CEO της Formula 1, Stefano Domenicali. Ο Ιταλός δήλωσε επίσης ότι οι διαπραγματεύσεις με το GP Βελγίου συνεχίζονται, ενώ θεωρεί αρκετά σίγουρο ότι θα καταφέρει να έρθει σε συμφωνία με τους διοργανωτές του GP Μονακό. Επίσης, απαιτεί αναβαθμίσεις από την πίστα της Monza.

O Domenicali δήλωσε: «Του χρόνου θα έχουμε 24 αγώνες. Θέλουμε να αγωνιστούμε στη Νότια Αφρική, συζητάμε να δημιουργήσουμε ένα σταθερό εγχείρημα, όχι απλά να έναν αγώνα και αντίο. Υπάρχουν επίσης συνομιλίες με την Αραβία, την Αυστρία και το Μονακό. Για την Monza; Σε λίγες ημέρες θα γιορτάσουμε την 100ή επέτειο του Autodromo, αλλά κανείς δεν έχει εξασφαλισμένα δικαιώματα λόγω ιστορικής αξίας. Η Monza χρειάζεται να προβεί σε εργασίες εκσυγχρονισμού αν θέλει τη θέση της στο Πρωτάθλημα της Formula 1».

Για το GP Γαλλίας, ο 57χρονος Ιταλός ανέφερε: «Μιλάμε με τη Γαλλική Ομοσπονδία και με την κυβέρνηση, επειδή όλο και περισσότερο το μέλλον συνδέεται επίσης με τους διοργανωτές που το βλέπουν ως επένδυση για τη χώρα, για την κοινότητα. Έτσι, οι συζητήσεις είναι πολύ ανοιχτές για ένα σπουδαίο μέλλον. Και όπως ξέρετε, μια πιθανότητα, όχι για του χρόνου αλλά στο μέλλον, θα μπορούσε να είναι να βρεθεί κάποιου είδους πρόταση εναλλαγής (με άλλο αγώνα) που θα επιτρέπει σε όλους να αποτελούν μέρος του Πρωταθλήματος. Γιατί νομίζω ότι είναι θέμα σεβασμού».

Όσον αφορά το μέλλον του GP Βελγίου, ο Domenicali δήλωσε: «Όπως μπορείτε να φανταστείτε, δεν μπορώ να σχολιάσω πολλά γι’ αυτό, επειδή πρέπει να σεβαστούμε ότι συζητούμε για την επισημοποίηση του προγράμματος αγώνων με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA. Δεν είδατε ποτέ κάτι από εμένα που να λέει ότι φέτος θα είναι η τελευταία χρονιά για το Βέλγιο. Θα ήμουν πολύ προσεκτικός με αυτό το σχόλιο. Αυτό είναι το μόνο πράγμα που θα έλεγα. Είναι αλήθεια ότι εργαζόμαστε και συζητάμε με άλλους διοργανωτές για να δούμε αν είναι ήδη έτοιμοι για μια πλήρη δέσμευση».

GP Βελγίου

«Υπήρχε πάντα ένα σημείο που συζητούσαμε για να βρούμε το μείγμα των αγώνων όπου θα έχουμε τουλάχιστον το 1/3 στην Ευρώπη, το 1/3 στην περιοχή της Άπω Ανατολής και το άλλο 1/3 στην Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Θέλουμε λοιπόν να είμαστε ισορροπημένοι. Φυσικά, μιλάμε για μια επιχείρηση όπου η επένδυση, η οικονομική συνεισφορά, είναι πολύ σημαντική, αλλά πάντα λέγαμε ότι οι παραδοσιακοί αγώνες, οι αγώνες που ξέρουμε ότι δεν μπορούν να φέρουν τα χρήματα που φέρνουν οι άλλοι, έχουν πλήρη σεβασμό από εμάς. Έτσι, θα δείτε ότι αυτό θα γίνει επίσης σεβαστό, όχι μόνο φέτος, αλλά και στο μέλλον. Με το Βέλγιο, οι συζητήσεις συνεχίζονται».

«Υπάρχει μεγάλος σεβασμός για αυτά τα μέρη. Αλλά αν θυμάστε, υπήρχαν κάποιες περίοδοι που το Βέλγιο δεν ήταν στο πρόγραμμα αγώνων και επέστρεψε ξανά. Η μνήμη μερικές φορές είναι σύντομη. Είναι ένα σπουδαίο μέρος, χωρίς αμφιβολία. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συζητάμε. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι είμαστε στο Spa αυτό το Σαββατοκύριακο. Οπότε θα δείτε τους διοργανωτές να έρχονται πολλές φορές στο γραφείο μου».

Όσον αφορά το μέλλον του GP Μονακό, ο Domenicali ανέφερε: «Οι συζητήσεις με τη Μονακό συνεχίζονται και πραγματικά ελπίζουμε να επισημοποιήσουμε μια συμφωνία πολύ σύντομα. Τις επόμενες εβδομάδες θα κυκλοφορήσουμε την τελική έκδοση του προγράμματος αγώνων του 2023». To σίγουρο είναι ότι η επόμενη σεζόν θα ξεκινήσει με το GP Μπαχρέιν και ο 3ος γύρος της σεζόν, το GP Αυστραλίας θα διεξαχθεί στις 2 Απριλίου.

Περισσότερα σπριντ, λιγότερες ελεύθερες δοκιμές

Πέραν των πλάνων της F1 για το πρόγραμμα αγώνων της επόμενης χρονιάς, ο Domenicali ανέφερε επίσης ότι θέλει να δει λιγότερες ελεύθερες δοκιμές κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων και περισσότερες διαδικασίες που θα απονέμουν κάτι στους οδηγούς, δίνοντας κίνητρο να μάχονται στην πίστα.

Stefano Domenicali

Ο Domenicali δήλωσε: «Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να βλέπει ο κόσμος ότι κάθε μέρα υπάρχει κάτι για το οποίο γίνεται μάχη στην πίστα. Οι ελεύθερες δοκιμές είναι πολύ ενδιαφέρουσες για τους μηχανικούς ή για τους οδηγούς. Αλλά στο τέλος της ημέρας, στον αθλητισμό, πρέπει να αγωνίζεσαι για κάτι. Υπάρχουν ήδη περιορισμοί στο πρόγραμμα αγώνων για την πραγματοποίηση δοκιμών εκτός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου».

«Οπότε θα είμαι πολύ επιθετικός, για να έχουμε μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών το πρωί της Παρασκευής και στη συνέχεια, κάθε φορά που θα βγαίνουμε στην πίστα, να απονέμεται κάτι. Επειδή από αυτή την άποψη, υπάρχει κάποια δράση, οι άνθρωποι είναι πάντα συνδεδεμένοι για να καταλάβουν τι συμβαίνει».

«Έτσι, αυτή θα είναι η συμβολή μου στη συζήτηση για το μέλλον. Με σεβασμό στον αγώνα της Κυριακής, που πρέπει να είναι πάντα το πιο σημαντικό κομμάτι του Σαββατοκύριακου, κάθε φορά που θα βγαίνουμε στην πίστα θα πρέπει να υπάρχει κάτι για το οποίο υπάρχει μάχη όσον αφορά τους βαθμούς, όσον αφορά τα βραβεία. Αυτή είναι η γνώμη μου».

«Υπάρχουν λόγοι για τους οποίους εργαζόμαστε για να έχουμε έξι σπριντ του χρόνου. Συνεργαζόμαστε με τη FIA για να οριστικοποιήσουμε τις λεπτομέρειες. Είμαστε επίσης έτοιμοι να εργαστούμε επάνω στις λεπτομέρειες, για να αλλάξουμε κάτι στην μορφή των σπριντ, που θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίασης της Επιτροπής της F1».

«Αυτό που θέλουμε να συζητήσουμε είναι πως να κάνουμε κάποια διόρθωση στη μορφή του σπριντ, για να δούμε αν υπάρχει κάτι που μπορούμε να βελτιώσουμε ή κάποια άλλη ιδέα. Θα ήθελα να δω οποιαδήποτε μεμονωμένη περίοδο δραστηριότητας στην πίστα, εκτός από την πρώτη ίσως, να απονέμεται κάτι. Αυτό είναι κάτι που θέλω πολύ να συζητήσω με τους οδηγούς και τις ομάδες και φυσικά με τη FIA, γιατί νομίζω ότι θα προσθέσει την ένταση που όλοι θέλουν να βλέπουν όταν βρίσκεσαι στην πίστα».

Michael Andretti

Έλευση νέων ομάδων

O οργανισμός της Andretti (του Michael Andretti, πρώην οδηγού αγώνων και γιου του Πρωταθλητή της F1 to 1978, Mario Andretti), που έχει επικρίνει τη Formula 1 για τη δυσκολία που αντιμετωπίζει να βρει τρόπο να προσχωρήσει στο grid της, ανακοίνωσε την κατασκευή ενός καινούργιου εργοστασίου, κόστους 200 εκατομμυρίων δολαρίων και έκτασης 53 στρεμμάτων, κοντά στο Μητροπολιτικό αεροδρόμιο της Ινδιανάπολης, δημιουργώντας 500 καινούργιες θέσεις εργασίας.

Ωστόσο, ο Domenicali δεν θεωρεί απαραίτητο να επεκταθεί ο αριθμός ομάδων της Formula 1: «Δεν πρόκειται για ένα πρόβλημα ποσότητας, όπου μπορούμε να δούμε ένα βήμα αύξησης της αξίας της Formula 1. Είναι θέμα κατανόησης, όχι μόνο αυτού που έχει την πιο δυνατή φωνή. Θα υπάρξουν και άλλοι άνθρωποι. Η Andretti ήταν αρκετά ηχηρή όσον αφορά το αίτημά της, αλλά υπάρχουν και άλλοι που έκαναν το ίδιο με διαφορετικό τρόπο».

«Η αξιολόγηση δεν αφορά μόνο την Andretti. Η αξιολόγηση αφορά και άλλους που σέβονται τη σιωπή προσπαθώντας να είναι πιο παραγωγικοί στο να αποδείξουν ποιοι είναι και να σεβαστούν το πρωτόκολλο που έχουμε σε εφαρμογή. Δεν πιστεύω ότι σήμερα το πρόβλημα είναι να έχουμε περισσότερες ομάδες που θα δώσουν μεγαλύτερη αξία στο Πρωτάθλημα».

«Αλλά υπάρχει ένα πρωτόκολλο που πρέπει να τηρηθεί και όλοι, συμπεριλαμβανομένης της Andretti, το ακολουθούν. Αυτή είναι λοιπόν η κατάσταση σήμερα. Πρέπει να είμαστε συνετοί γιατί όταν μιλάμε για τη Formula 1, πρέπει να έχουμε μια οντότητα, μια ομάδα ή έναν κατασκευαστή που είναι πραγματικά σταθερή, είναι πραγματικά ισχυρή και έχει πλήρη δέσμευση για ένα απίστευτο μακροπρόθεσμο μέλλον».

Porsche

«Σήμερα μιλάμε για τους νέους κανονισμούς του 2026 και όλοι οι κατασκευαστές που εμπλέκονται σε αυτό -οι ήδη καθιερωμένοι και μπορεί να υπάρξει ένας νέος, θα δούμε- λένε ότι ο χρόνος τρέχει πολύ γρήγορα. Τέσσερα χρόνια για να κάνουμε μια άλλη μονάδα ισχύος».

«Μακράν περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να εισέλθουν, από ό,τι θέλουν να φύγουν. Και αυτό είναι ένα καλό σημάδι. Η Formula 1 σήμερα απαιτεί ένα απίστευτο επίπεδο επαγγελματισμού και επενδύσεων. Όχι μόνο για ένα χρόνο, αλλά μακροπρόθεσμα. Υπάρχει το ενδιαφέρον από πολλούς κατασκευαστές, αλλά και πολλές ομάδες. Οι ήδη συμμετέχουσες μπορούν να συζητήσουν, να διαπραγματευτούν και να κλείσουν εμπορικές συμφωνίες μαζί τους, αν αισθάνονται ότι είναι αδύναμες ή ότι δεν έχουν μέλλον».

«Έτσι, νομίζω ότι αυτό δίνει μια άλλη αξία για όσους βρίσκονται ήδη εδώ, γνωρίζοντας ότι γύρω τους υπάρχουν κατασκευαστές ή άλλες ομάδες που θέλουν να εισέλθουν στο χώρο. Οπότε είναι ένα γεγονός που, κατά τη γνώμη μου, φυσικά και θα ενισχύσει την αξία της Formula 1».

«Εάν τόσοι πολλοί κατασκευαστές ενδιαφέρονται για τη Formula 1 σε μια εποχή που δεν είναι εύκολη για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό προσδίδει στην πλατφόρμα μας τη μεγαλύτερη αξιοπιστία, και δείχνει ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο με την ισορροπία πρωτοποριακής τεχνολογίας και ψυχαγωγίας που έχουμε. Εάν στο μέλλον έχουμε ίσως οκτώ κατασκευαστές, τότε δεν υπάρχει πλέον ο κίνδυνος απόλυτης κυριαρχίας ενός».

GP Άμπου Ντάμπι 2021

GP Άμπου Ντάμπι 2021

Ο Domenicali δεν πιστεύει ότι το φινάλε της περυσινής σεζόν, όπου οι αποφάσεις του διευθυντή αγώνων, Michael Masi, τις οποίες η FIA χαρακτήρισε ως «ανθρώπινο λάθος», έκριναν τον τίτλο υπέρ του Max Verstappen έχουν αμαυρώσει τη Formula 1: «Όσον αφορά την εικόνα, είναι σαν να ήταν ένας τελικός του Παγκόσμιου Κυπέλλου ποδοσφαίρου και ένας διαιτητής έκανε λάθος, δίνοντας πέναλτι που δεν υπήρχε. Δεν νομίζω λοιπόν ότι αυτό είναι ζημιά στη φήμη και τη σταθερότητα του Πρωταθλήματος, διότι αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί».

«Αυτό που βλέπω, για να είμαι ειλικρινής, είναι ότι η FIA έχει λάβει σοβαρά υπόψη της αυτό το γεγονός και θέλει να αλλάξει και να βελτιώσει το σύστημα. Αλλά στο τέλος της ημέρας, η απόδοση όλων των ανθρώπων που εμπλέκονται στην F1, που σχετίζεται με την προσωπική του ικανότητα, δεξιότητες, αποφάσεις και λάθη. Και αυτό είναι κάτι που θα υπάρχει πάντα σε κάθε άθλημα».

«Αυτό που μπορώ να πω, ειδάλλως δεν θα βρισκόμουν σε αυτή τη θέση, είναι ότι ποτέ δεν σκέφτομαι ότι κάποιος κάνει κάτι επίτηδες επειδή είναι εναντίον κάποιου. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να δεχτώ, γιατί αν είχα έστω και μια μικρή αμφιβολία για αυτό, δεν θα ήμουν εδώ. Μπορεί να κάνεις λάθη, ναι, 100%. Μπορεί να πεις λάθος πράγματα, ομάδες ή οδηγοί, όλοι μπορούν να το κάνουν. Αλλά δεν θέλω να κρίνω κάτι που θα μπορούσε να έχει γίνει εξαιτίας μιας προσωπικής οπτικής γωνίας για κάτι που έχει συμβεί, ως ζημιά στη φήμη της F1».

«Αν κοιτάξετε έπειτα από αυτό, φέτος την προσέλευση που έχουμε, είναι τεράστια. Έτσι, αν αυτό ήταν τόσο αρνητικό, δεν θα βλέπαμε τον αριθμό ανθρώπων που έρχονται στους αγώνες ή παρακολουθούν παντού σε όλο τον κόσμο. Από το Βέλγιο μέχρι το τέλος της σεζόν, όλα τα Grand Prix είναι sold out. Πολύς κόσμος έχει ήδη κλείσει τα εισιτήρια για να έρθει».

«Στο Βέλγιο, κάθε ημέρα θα είναι περισσότεροι από 120.000 θεατές, στο Zandvoort το ίδιο, στη Monza έχουν πουληθεί περισσότερα από 250.000 εισιτήρια, στη Σιγκαπούρη έχουν εξαντληθεί. Αυτό είναι ήδη ένα απόθεμα. Οπότε πραγματικά ελπίζω ότι θα έχουμε ένα σπουδαίο δεύτερο μέρος της σεζόν. Από εμπορικής άποψης, θα ήθελα πολύ να δω άλλη μια σεζόν όπου θα φτάσει στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα, ίσως με λιγότερο αμφισβητούμενο τρόπο, γιατί αυτό θα ήταν καταπληκτικό».

W Series

Γυναίκες στην F1

Όσον αφορά την παρουσία γυναικών στο grid της Formula 1, ο Domenicali ήταν επιφυλακτικός: «Προσπαθούμε να καταλάβουμε πως μπορούμε, να προετοιμάσουμε τις σωστές παραμέτρους. Επίσης για τα κορίτσια να μπουν στην πυραμίδα στη σωστή ηλικία με το σωστό αυτοκίνητο. Διότι αυτό είναι πραγματικά το σημείο-κλειδί. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τη συνεργασία με το W Series (το γυναικείο Πρωτάθλημα με μονοθέσια προδιαγραφών Formula 3), αλλά πιστεύουμε ότι για να μπορέσουμε να δώσουμε την ευκαιρία στα κορίτσια να είναι στο ίδιο επίπεδο ανταγωνισμού με τα αγόρια, πρέπει να είναι λίγο-πολύ στην ίδια ηλικία».

«Τότε μπορούν να αρχίσουν να αγωνίζονται στην πίστα στο επίπεδο της Formula 3 και της Formula 2. Οπότε εργαζόμαστε πάνω σε αυτό για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε το σύστημα, και θα δείτε το συντομότερο κάποια δράση. Αυτό που μπορώ να πω από την άλλη πλευρά, ρεαλιστικά μιλώντας, είναι ότι δεν βλέπω, εκτός και αν συμβεί κάτι σαν μετεωρίτης, ένα κορίτσι στην F1 μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Αυτό είναι πολύ απίθανο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!