F1: Πολύ πιθανό ένα GP Νότιας Αφρικής από το 2023

Η Formula 1 βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας για να διοργανώσει Grand Prix στην πίστα του Kyalami, στη Νότα Αφρική, ξεκινώντας από το 2023.

F1: Πολύ πιθανό ένα GP Νότιας Αφρικής από το 2023

Η Formula 1 βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας για να διοργανώσει Grand Prix στην πίστα του Kyalami, στη Νότα Αφρική, ξεκινώντας από το 2023.

Η Liberty Media, ιδιοκτήτρια εταιρεία των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, στοχεύει να εντάξει το Grand Prix Νότιας Αφρικής στο πρόγραμμα αγώνων της σεζόν του 2023, δημιουργώντας ενδεχομένως ένα Πρωτάθλημα 24 γύρων, με το GP Βελγίου κινδυνεύει να μην αποτελεί μέρος του. Η F1 είχε ως προτεραιότητά της να συμπεριλάβει στο Πρωτάθλημα ένα Grand Prix στην ήπειρο της Αφρικής. Η πίστα του Kyalami ήταν ανέκαθεν ο επικρατέστερος υποψήφιος. Έχει φιλοξενήσει 20 Grand Prix της F1 στο παρελθόν, μεταξύ 1967 και 1985 (αν και ο αγώνας του 1981 δεν προσμέτρησε τελικά στο Πρωτάθλημα), καθώς και τη διετία 1992-1993.

Τη Δευτέρα μετά το GP Αζερμπαϊτζάν, o CEO της F1, Stefano Domenicali ταξίδεψε στη Νότια Αφρική για να συναντηθεί με τους ιδιοκτήτες της πίστας του Kyalami και να συζητήσει μαζί τους περισσότερες λεπτομέρειες για τον μελλοντικό αγώνα. Η συμφωνία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και προβλέπεται ότι απαιτούνται μερικές εβδομάδες για να συμβεί αυτό, αλλά η πρόθεση είναι ο αγώνας να αποτελεί μέρος του Πρωταθλήματος του 2023. Όσον αφορά την πιθανή ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα, συζητούνται οι περιπτώσεις Μαρτίου/Απριλίου και Οκτωβρίου/Νοεμβρίου.

Το Kyalami πωλήθηκε τον Ιούλιο του 2014 στον επιχειρηματία και πρώην οδηγό αγώνων Toby Venter, τοπικό εισαγωγέα των Porsche, Lamborghini και Bentley. Έκτοτε, οι εγκαταστάσεις της πίστας που βρίσκεται στο Midrand, μεταξύ Γιοχάνεσμπουργκ και Πρετόριας, έχουν αναβαθμιστεί εκτενώς, αλλά επί του παρόντος κατέχει άδεια FIA Grade 2. Αυτό σημαίνει ότι το Kyalami χρειάζεται περαιτέρω αναβαθμίσεις για να ανταποκριθεί στα πρότυπα της F1 και να λάβει άδεια Grade 1.

Ο Domenicali συναντήθηκε με αξιωματούχους της επαρχιακής και εθνικής κυβέρνησης και εκπροσώπους του τουρισμού. Ο Ιταλός γνωρίζει καλά τον Venter από τη θητεία του ως CEO της Lamborghini. Ωστόσο, πρόκειται για αρκετά σύνθετη συμφωνία, καθώς αναφέρεται ότι η SA Grand Prix Corporation θα πρέπει να κλείσει πρώτα 10 συμφωνίες για να εξασφαλίσει το συμβόλαιο με την F1. CEO της SAGPC είναι ο Warren Scheckter, ανιψιός του Πρωταθλητή της Formula 1 το 1979 με τη Ferrari, Jody Scheckter.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Scheckter έχει καταφέρει να προσελκύσει την υποστήριξη μιας κοινοπραξίας ισχυρών τοπικών επιχειρηματιών, ορισμένοι από τους οποίους συμμετείχαν στη συνάντηση. Παρά την υποστήριξη που υπάρχει για τον αγώνα, δεν έχει εξασφαλιστεί κρατική χρηματοδότηση. Μεταξύ των επιλογών χρηματοδότησης είναι μια ξεχωριστή εισφορά για τον τουρισμό ή κάποια μορφή φορολογικής δομής, υπό την οποία τα πρόσθετα φορολογικά έσοδα θα εισέρχονται σε ένα ταμείο για το Grand Prix. Ωστόσο, θα εξακολουθεί να υπάρχει η ανάγκη ιδιωτικής οικονομικής υποστήριξης.

Η προθεσμία για να ολοκληρωθεί η συμφωνία είναι ο Αύγουστος. Η F1 θέλει να καθορίσει το πρόγραμμα αγώνων του 2023 εντός του καλοκαιρινού διαλείμματος της σεζόν. Εκτιμάται ότι το Kyalami θα «κάνει κράτηση» μιας θέσης στο Πρωτάθλημα επί πληρωμή, καθώς η πίστα χρειάζεται τουλάχιστον 6 μήνες για να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες αναβαθμίσεις και να κατασκευάσει καινούργιες κερκίδες ώστε να φιλοξενήσει ένα προβλεπόμενο πλήθος 60.000 θεατών. Αν η συμφωνία δεν έχει κλείσει έως τον Αύγουστο, μάλλον το αγώνας του 2023 δεν θα γίνει, αν και οι Νοτιοαφρικανοί ελπίζουν και στο 2024.

Η σεζόν του 2024 θα απαρτίζεται από 23 ή 24 αγώνες. Τo GP Κατάρ θα επιστρέψει, θα προστεθεί ο αγώνας στο Λας Βέγκας και υπάρχει πιθανότητα να επιστρέψει και το GP Κίνας, αν χαλαρώσουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στην ασιατική χώρα λόγω πανδημίας. Με την προσθήκη του GP Νότιας Αφρικής, συν τα φετινά GP, η F1 θα βρεθεί με 26 αγώνες στα χέρια της, ενώ το ανώτατο όριο που προβλέπει η Συνθήκη Ομονοίας που έχει υπογράψει με τις ομάδες είναι 25. Η F1 έχει ανακοινώσει ότι δε θέλει να φτάσει τους 25 αγώνες.

Spa-Francorchamps

Η επέκταση του Πρωταθλήματος αναμένεται να ασκήσει πίεση σε ευρωπαϊκούς αγώνες. Φέτος λήγουν τα συμβόλαια των GP Μονακό, Γαλλίας και Βελγίου. Δυστυχώς, ο τελευταίος εξ αυτών των αγώνων, αυτός στο Spa-Francorchamps, κινδυνεύει ενδεχομένως περισσότερο από τους άλλους δύο. Το Spa είναι μία από τις πιο ιστορικές πίστες της F1, καθώς -η παλιά χάραξη- αποτελούσε μέρος του πρώτου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος το 1950 (μαζί με τo Silverstone, το Μονακό και τη Monza).

Ωστόσο έχουν υπάρξει χρονιές μετά το 1985 που δεν είχε φιλοξενήσει αγώνα της F1, όπως το 2003 (λόγω της νομοθεσίας της χώρας περί διαφήμισης καπνοβιομηχανιών, που ακόμα τότε χρηματοδοτούσαν μεγάλο ποσοστό των ομάδων) και το 2006, για να πραγματοποιηθούν αναβαθμίσεις στις εγκαταστάσεις.

Η Liberty Media είναι της γνώμης ότι το Spa δεν πληροί πλέον τα πρότυπα της F1, παρά τις εκτεταμένες αναβαθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στην πίστα από τον περασμένο Σεπτέμβριο και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το GP Βελγίου να χάσει τη θέση του στο Πρωτάθλημα. Αν συμβεί αυτό, ενδέχεται να ψάξει να βρει μια ευκαιρία να εναλλάσσεται ανά σεζόν με έναν άλλο αγώνα, όπως π.χ. το GP Γαλλίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!