Οι επιφυλάξεις της ACEA για την απαγόρευση κινητήρων βενζίνης και ντίζελ

Η πρώτη δημόσια αντίδραση και οι φόβοι της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) μετά την επισημοποίηση της απόφασης απαγόρευσης των θερμικών κινητήρων

Οι επιφυλάξεις της ACEA για την απαγόρευση κινητήρων βενζίνης και ντίζελ

Η πρώτη δημόσια αντίδραση και οι φόβοι της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) μετά την επισημοποίηση της απόφασης απαγόρευσης των θερμικών κινητήρων

Σχολιάζοντας την ψηφοφορία στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τους στόχους μείωσης του CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά, η ACEA στέλνει μήνυμα στους ευρωβουλευτές και στους υπουργούς της ΕΕ, προβάλλοντας όλους τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο κλάδος, στα πλαίσια ενός τεράστιου βιομηχανικού μετασχηματισμού.

Συνεπώς προειδοποιεί πως αυτοί οι στόχοι είναι ήδη εξαιρετικά απαιτητικοί και μπορούν να επιτευχθούν μόνο με μια τεράστια αύξηση των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού.

Δεδομένου πως ο μετασχηματισμός του κλάδου εξαρτάται από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες, σε ένα ασταθές βιομηχανικό περιβάλλον που δεν είναι πλήρως ελεγχόμενο, η ACEA ανησυχεί για το γεγονός ότι οι ευρωβουλευτές ψήφισαν να καθοριστεί ο στόχος μείωσης CO2 στο 100% για το 2035.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μιας Ευρώπης ουδέτερης εκπομπών άνθρακα το 2050. Ο κλάδος μας βρίσκεται στη μέση μιας μεγάλης ώθησης για ηλεκτρικά οχήματα, με νέα μοντέλα να καταφθάνουν σταθερά. Αυτά ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών και οδηγούν τη μετάβαση προς τη βιώσιμη μετακίνηση», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACEA της BMW.

«Αλλά δεδομένης της αστάθειας και της αβεβαιότητας που βιώνουμε παγκοσμίως καθημερινά, οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη ρύθμιση που υπερβαίνει αυτή τη δεκαετία είναι πρόωρη σε αυτό το πρώιμο στάδιο. Αντίθετα, απαιτείται μια διαφανής αναθεώρηση στα μέσα της δεκαετίας προκειμένου να καθοριστούν οι στόχοι μετά το 2030».

«Μια τέτοια αναθεώρηση θα πρέπει πρώτα από όλα να αξιολογήσει εάν η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και η διαθεσιμότητα πρώτων υλών για την παραγωγή μπαταριών θα είναι σε θέση να ταιριάξουν με τη συνεχιζόμενη απότομη αύξηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εκείνη τη στιγμή».

Τώρα είναι επίσης σημαντικό να τηρηθούν οι υπόλοιπες απαραίτητες προϋποθέσεις για να είναι δυνατές οι μηδενικές εκπομπές. Ως εκ τούτου, η ACEA καλεί τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να υιοθετήσουν τα διαφορετικά στοιχεία του Fit for 55 – ιδιαίτερα τους στόχους CO2 και τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) – ως ένα συνεκτικό πακέτο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!