«Δεύτερη ζωή» για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών Nissan

Η Nissan συνεργάζεται με την Enel για να λανσάρει το καινοτόμο σύστημα εναλλακτικής χρήσης μεταχειρισμένων μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων «Second Life».

«Δεύτερη ζωή» για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών Nissan

Η Nissan συνεργάζεται με την Enel για να λανσάρει το καινοτόμο σύστημα εναλλακτικής χρήσης μεταχειρισμένων μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων «Second Life».

Η Nissan και η Enel ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν το εγχείρημα Second Life. Η συνεργασία προβλέπει μια καινούργια λειτουργία για τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων της Nissan, συμβατικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στη Μελίγια της Ισπανίας, το οποίο λειτουργεί η ισπανική Endesa, θυγατρική εταιρεία του Ομίλου Enel. Το έργο ενισχύει τη σταθερότητα του απομονωμένου τοπικού δικτύου ηλεκτροδότησης που καλύπτει τις ανάγκες της περιοχής.

Σηματοδοτώντας μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία στην Ευρώπη, το εγχείρημα βασίζεται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και έχει επιλεγεί ως «πρωτοβουλία μέλους» από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF). Το εγχείρημα Second Life έλαβε ήδη αναγνώριση το 2020, μέσω του βραβείου BASF – Sustainability Excellence Club (Λέσχη Αρίστευσης Βιωσιμότητας) στην κατηγορία καλύτερης πρακτικής κυκλικής οικονομίας.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Nissan παρείχε τις μπαταρίες από τα ηλεκτρικά της οχήματα. Η Loccioni, προμηθευτής βιομηχανικού εξοπλισμού, εξασφάλισε τη σωστή ενοποίηση μεταξύ των μπαταριών που απαιτούνται για την κυκλική διαδικασία. Το έργο αξιοποιεί προηγμένη τεχνολογία για να υλοποιήσει μια απλή ιδέα. Όταν οι τελειώσει η ωφέλιμη διάρκεια ζωής των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ανακυκλώνονται και συναρμολογούνται σε ένα μεγάλο σταθερό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας.

Αυτό το σύστημα είναι ενσωματωμένο στις εγκαταστάσεις της Endesa στη Μελίγια, προς αποφυγή διακοπής της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε περιπτώσεις υπερφόρτωσης του δικτύου. Κατά αυτό τον τρόπο, βελτιώνει την αξιοπιστία του δικτύου, διασφαλίζοντας αδιάλειπτη παροχή ενέργειας στον τοπικό πληθυσμό. Η εφεδρική γεννήτρια αποτελείται από 48 μεταχειρισμένες μπαταρίες Nissan Leaf και 30 καινούργιες.

Η Μελίγια έχει πληθυσμό 90.000 κατοίκων, οι οποίοι εξυπηρετουνται από ένα τοπικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, που τροφοδοτείται από το εργοστάσιο της Endesa και είναι απομονωμένο από το εθνικό δίκτυο διανομής.

Ο Soufiane Elkhomri, διευθυντής ενεργειακών υπηρεσιών της Nissan AMIEO, εξηγεί: «Στη Nissan, πιστεύουμε ότι το μέλλον βρίσκεται στον εξηλεκτρισμό. Μέσω συνεργασιών, μπορούμε να κάνουμε το μέλλον πιο έξυπνο και αποτελεσματικό. Η συνεργασία με την Enel μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο για δεύτερη ζωή των μπαταριών, το οποίο μπορεί να βρει χρηστική εφαρμογή και σε πολλές άλλες περιπτώσεις. Αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα των ατελείωτων δυνατοτήτων που προσφέρει η εκ νέου χρήση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ως μέρος μιας κυκλικής οικονομίας».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!