Τρένα αντί για νταλίκες: Η πιο συμφέρουσα μέθοδος μεταφοράς νέων αυτοκινήτων (video)

Με 16 βαγόνια, κάθε τρένο μπορεί να μεταφέρει έως 184 αυτοκίνητα ανά δρομολόγιο

Τρένα αντί για νταλίκες: Η πιο συμφέρουσα μέθοδος μεταφοράς νέων αυτοκινήτων (video)

Με 16 βαγόνια, κάθε τρένο μπορεί να μεταφέρει έως 184 αυτοκίνητα ανά δρομολόγιο

Ένα ακόμη βήμα προς την ουδετερότητα του άνθρακα κάνει η SEAT, συνδέοντας σιδηροδρομικά το εργοστάσιό της στο Martorell (στο προάστια της Βαρκελώνης) με αυτό της Volkswagen στην Palmela της Πορτογαλίας. Η συγκεκριμένη γραμμή τρένων θα επιτρέπει την μεταφορά 20.000 οχημάτων ετησίως, αντικαθιστώντας 2.400 δρομολόγια με νταλίκες και περιορίζοντας τις εκπομπές CO2 κατά 43%.

Μέχρι σήμερα, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν στο Martorell μεταφέρονταν με τρένο στη βιομηχανική περιοχή του Salobral (νότια της Μαδρίτης) και μετά μεταφέρονταν από εκεί με νταλίκες στις αντιπροσωπείες. Με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, τα οχήματα θα μεταφέρονται απευθείας στο εργοστάσιο της Palmela και από εκεί με νταλίκες στο κέντρο διανομής της Azambuja, σε απόσταση 75 χλμ. Το τρένο θα επιστρέφει γεμάτο με αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Palmela για το λιμάνι της Βαρκελώνης. Από εκεί με νταλίκες θα μεταφέρονται σε διάφορες περιοχές της Ισπανίας και της νότιας Γαλλίας, αλλά και με πλοία στις χώρες της Μεσογείου.

Το τρένο αποτελείται από 16 βαγόνια, φθάνει σε μήκος τα 500 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει έως 184 αυτοκίνητα ανά δρομολόγιο. Από το 2023 σχεδιάζεται η προσθήκη δύο ακόμη βαγονιών, φθάνοντας σε μήκος τα 550 μέτρα και σε μεταφορική δυνατότητα τα 200 οχήματα. Ένα χρόνο αργότερα (το 2024), τα τρένα θα λειτουργούν σε όλο το μήκος της γραμμής με ηλεκτρισμό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!