Citroen ELO: Το πρωτότυπο MPV που αντιτίθεται στη «νόρμα» των SUV

Το Citroen ELO Concept βαδίζει στα χνάρια του Citroen C3 Picasso, με ένα πρακτικό MPV αμάξωμα που θα μπορούσε να μπει στην παραγωγή.

Citroen ELO: Το πρωτότυπο MPV που αντιτίθεται στη «νόρμα» των SUV

Το Citroen ELO Concept βαδίζει στα χνάρια του Citroen C3 Picasso, με ένα πρακτικό MPV αμάξωμα που θα μπορούσε να μπει στην παραγωγή.

Η Citroen παρουσίασε ένα νέο, τολμηρό πρωτότυπο MPV, το οποίο βαδίζει στα χνάρια του Citroen C3 Picasso και σύμφωνα με την γαλλική εταιρεία, αποτελεί τον προάγγελο για μια νέα γενιά πρακτικών μικρών αυτοκινήτων με έξυπνο εσωτερικό χώρο.

Το όνομα «ELO» προέρχεται από το δεύτερο γράμμα των λέξεων rEst (ανάπαυση), pLay (παιχνίδι) και wOrk (εργασία).

Oι εξωτερικές διαστάσεις του είναι ελαφρώς μεγαλύτερες από το C3 τελευταίας γενιάς (μήκος: 4,1 μέτρα), τοποθετώντας τους τροχούς προς τις γωνίες της κατασκευής, με απώτερο σκοπό τη μεγιστοποίηση του αξιοποιήσιμου χώρου στην καμπίνα.

Τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα εμπρός προσφέρουν ένα ρετρό στοιχείο, ενώ το κεντρικό σήμα της Citroen είναι φωτιζόμενο, προσδίδοντας μια μοναδική οπτική ταυτότητα.

Oι μπροστινοί και οι πίσω προφυλακτήρες έχουν τον ίδιο σχεδιασμό – μάλιστα είναι ακριβώς το ίδιο πάνελ. Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευή τους είναι πιο εύκολη και οικονομική, καθώς δεν χρειάζονται δύο διαφορετικά καλούπια. Πρόκειται για μια ιδέα που έχει ήδη εφαρμοστεί στο Citroen Ami.

Υπάρχουν συνολικά 4,5 τετραγωνικά μέτρα υαλοπίνακα στο αυτοκίνητο, προσφέροντας άπλετο φυσικό φως στην καμπίνα. Ο οδηγός κάθεται σε ένα κεντρικό κάθισμα (όπως και στην McLaren F1) προσφέροντας έτσι μια επιβλητική και εστιασμένη θέση οδήγησης. Συνολικά υπάρχουν έξι καθίσματα για επιβάτες – δύο διαγώνια και πίσω από την θέση του οδηγού και άλλα τρία στην δεύτερη σειρά πίσω από αυτά. Η πρόσβαση στα καθίσματα γίνεται μέσω συρόμενων θυρών, ενώ απουσιάζει η κεντρική κολόνα οροφής.

Σύμφωνα με την Citroen: «με το ELO, δεν είναι ο πελάτης που προσαρμόζεται στο αυτοκίνητο, αλλά το αυτοκίνητο που προσαρμόζεται στις ανάγκες του πελάτη». Όλα τα καθίσματα μπορούν να αφαιρεθούν και να χρησιμοποιηθούν ως καρέκλες για πικνίκ, ενώ μπορεί επίσης να μετατραπεί σε χώρο ύπνου για δύο άτομα. Το κάθισμα του οδηγού μπορεί επίσης να περιστραφεί 360 μοίρες όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.

Citroen ELO Concept (1)

Αντί για οθόνη αφής, το ELO χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή της οθόνης «Smartband», η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Oli του 2022. Αυτή εκτείνεται κατά μήκος της βάσης του παρμπρίζ και, σύμφωνα με τη Citroen, περιορίζει το κόστος παραγωγής, σε σύγκριση με μια κανονική οθόνη heads-up.

Η Citroen δεν έχει επιβεβαιώσει το μέγεθος της μπαταρίας ή του κινητήρα που διαθέτει το πρωτότυπο. Το παγκόσμιο ντεμπούτο του ELO Concept θα γίνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις 9 Ιανουαρίου 2026.

Citroen ELO Concept (4)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!