Το Μάιο του 2024, το Renault Group παρουσίασε τη στρατηγική των αυτόνομων οχημάτων, λανσάροντας, για πρώτη φορά στην Ευρώπη, από κοινού με τη WeRide, μια πειραματική πρόταση δύο αυτόνομων miniBuses, που εξυπηρετούσαν το κοινό κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros.
Τα miniBuses διένυσαν πάνω από 1.000 χιλιόμετρα και μετέφεραν σχεδόν 700 επιβάτες, ενώ μετά το πείραμα πολλοί φορείς (τοπικές αρχές, συγκοινωνιακοί φορείς, ιδιοκτήτες μεγάλων τουριστικών μονάδων κ.λπ.) εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για τη χρήση αυτής της λύσης.
Η Renault ανακοίνωσε τις πιο πρόσφατες πειραματικές δοκιμές των αυτόνομων λεωφορείων της, οι οποίες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη σε όλη την Ευρώπη, όπως στη Ζυρίχη (Ελβετία), στη Βαλένς (Γαλλία) και στη Βαρκελώνη (Ισπανία).
Ήδη στην Ισπανία και, πιο συγκεκριμένα, στην Βαρκελώνη, το Renault Group, μαζί με την WeRide, έδωσαν από τις 10 έως και τις 14 Μαρτίου, τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να δει δύο αυτόνομα ηλεκτρικά miniBuses που πραγματοποιούν μία κυκλική διαδρομή 2,2 χιλιομέτρων σε δρόμους στο κέντρο της Βαρκελώνης. Παράλληλα, το πείραμα που διεξάγεται από την WeRide στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης στην Ελβετία από τον Ιανουάριο του 2025, έχει στόχο να διευκολύνει τις μετακινήσεις των εργαζόμενων, μεταξύ των τερματικών σταθμών.
Σε συνέχεια της δοκιμαστικής χρήσης, από τις 10 Μαρτίου έως τις 19 Απριλίου, προγραμματίζεται η υλοποίηση της παροχής υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας στην πόλη Βαλένς της Γαλλίας, με λεωφορεία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4.
Η beti (Ιδιωτικός φορέας παροχής υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας), η Macif (ασφαλιστικός πάροχος των οχημάτων και συνεργάτης της beti), η WeRide και το Renault Group θα αναπτύξουν το πρώτο αυτοματοποιημένο δίκτυο μετακίνησης, που θα συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό του TGV με επιχειρήσεις, οι οποίες βρίσκονται μέσα στο επιχειρηματικό πάρκο 1620 στρεμμάτων που τον περιβάλλει. Η διαδρομή θα έχει μήκος 3,3 χιλιόμετρα.
Η στρατηγική των αυτόνομων οχημάτων της Renault
Υπάρχει μια διεθνής συμφωνία σχετικά με τα 6 επίπεδα της «αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης», που αρχίζουν από το επίπεδο L0, χωρίς καμία υποβοήθηση οδήγησης, έως το επίπεδο L5, το απόλυτο επίπεδο στο οποίο το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο σε όλες τις καταστάσεις και κινείται χωρίς χειριστή/οδηγό.
Στην περίπτωση των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, το Renault Group επικεντρώνει τις προσπάθειές του στο επίπεδο L2 ή ακόμα και στο L2+, με αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ή η αυτόματη λειτουργία προσπέρασης. Αν και υποβοηθούμενος, ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο της οδήγησης.
Υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα τεχνολογικής πολυπλοκότητας μεταξύ της αυτονομίας των επιπέδων L2 και L3, επειδή το όχημα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια σε πολύπλοκα περιβάλλοντα, αλλά με περιορισμένη επαγρύπνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε αυτό το στάδιο, το κόστος που θα επιβάρυνε τους πελάτες, σε σχέση με τα οφέλη που θα προέκυπταν από την αυτόνομη οδήγηση, θα καθιστούσε τη ζήτηση περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική.
Από την άλλη, σε ό,τι αφορά στα δημόσια ΜΜΜ, το Renault Group εκτιμά ότι η ανάγκη για αυτόνομα mini Buses υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες τα επόμενα χρόνια.