Όταν δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκρούονται…

Η Mercedes-Benz είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που διεξήγαγε και δημοσιοποίησε μια μετωπική σύγκρουση μεταξύ δύο ηλεκτρικών οχημάτων. Δείτε τι ακριβώς έγινε, σε βίντεο.

Με την πρώτη δημόσια δοκιμή πρόσκρουσης στον κόσμο στην οποία συμμετείχαν δύο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η Mercedes-Benz υπερέβη όχι μόνο τις νομικές απαιτήσεις αλλά και τις απαιτήσεις του οργανισμού αξιολόγησης της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στο δρόμο. Το Euro NCAP ορίζει μια δοκιμή μετωπικής σύγκρουσης με τη χρήση ενός καροτσιού βάρους 1.400 κιλών με ένα φράγμα από κυψελωτή δομή αλουμινίου που αναπαράγει το εμπρός τμήμα ενός άλλου οχήματος.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, το όχημα δοκιμής και το καροτσάκι συγκρούονται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Η Mercedes όμως χρησιμοποίησε δύο πραγματικά οχήματα, μία EQA και μία EQS SUV, τα οποία είναι σημαντικά βαρύτερα, περίπου 2,2 και 3 τόνους, αντίστοιχα. Επιπλέον, και τα δύο μοντέλα κινούνταν ταχύτερα, το καθένα με 56 χλμ./ώρα, πράγμα που σημαίνει ότι η συνολική ενέργεια σύγκρουσης ήταν σημαντικά υψηλότερη από ό,τι απαιτεί η νομοθεσία.

Η εκτεταμένη παραμόρφωση των οχημάτων μετά τη σύγκρουση μπορεί να φαίνεται ανησυχητική για τον μη ειδικό. Για τους μηχανικούς της Mercedes, ωστόσο, δείχνει ότι τα οχήματα ήταν σε θέση να απορροφήσουν αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης μέσω της παραμόρφωσής τους.

Ως αποτέλεσμα, η καμπίνα των επιβατών και των δύο ηλεκτρικών μοντέλων παρέμεινε άθικτη και οι θύρες μπορούσαν ακόμα να ανοίξουν. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αυτό θα επέτρεπε στους επιβάτες να βγουν μόνοι τους από το όχημα ή να τους προσεγγίσουν οι πρώτες βοήθειες και το προσωπικό διάσωσης. Το σύστημα υψηλής τάσης αμφότερων των αυτοκινήτων απενεργοποιήθηκε αυτόματα κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.

Η δοκιμή σύγκρουσης πραγματοποιήθηκε στο Τεχνολογικό Κέντρο Ασφάλειας Οχημάτων της Mercedes στο Sindelfingen της Γερμανίας. Το σενάριο της δοκιμής με ταχύτητα 56 χλμ./ώρα και 50% μετωπική επικάλυψη, αντιστοιχεί σε έναν τύπο ατυχήματος που είναι συνηθισμένος σε αγροτικούς δρόμους, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια ενός αποτυχημένου ελιγμού προσπέρασης. Η ταχύτητα που επιλέχθηκε για τη δοκιμή λαμβάνει υπόψη ότι σε ένα πραγματικό ατύχημα, οι οδηγοί θα προσπαθούσαν ακόμη να φρενάρουν πριν από τη σύγκρουση.

Τα δύο αυτοκίνητα μετέφεραν το καθένα από δύο ομοιώματα ενηλίκων: συνολικά τρεις γυναίκες και έναν άνδρα. Η ανάλυση των 150 σημείων μέτρησης ανά ανδρείκελο υποδεικνύει χαμηλό κίνδυνο σοβαρού έως θανατηφόρου τραυματισμού. Αυτό σημαίνει ότι οι καθορισμένες ζώνες θλίψης και τα προηγμένα συστήματα συγκράτησης και στα δύο οχήματα προσφέρουν πολύ καλές δυνατότητες προστασίας για τους επιβάτες σε μια σύγκρουση αυτής της σοβαρότητας.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Mercedes στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!