WEC-Monza: Εκδίκηση της Toyota

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του αγώνα 6 Ωρών της Monza για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, όπου η Toyota πήρε εκδίκηση από τη Ferrari για την ήττα στο Le Mans, επικρατώντας στην έδρα της Scuderia.

Σαν εκδίκηση έμοιαζε η νίκη της Toyota στις 6 Ώρες της Monza, τον 5ο γύρο της φετινής σεζόν του WEC, στην έδρα της Ferrari, έπειτα από την ήττα που υπέστη η ιαπωνική ομάδα από τη Scuderia στις 24 Ώρες του Le Mans. Οι Kamui Kobayashi, Mike Conway και Jose Maria Lopez πήραν μια νίκη που στα χαρτιά έμοιαζε οριακή, αλλά στην πραγματικότητα είχαν σαφές προβάδισμα. Και αυτό εξηγεί την ανησυχία της Ferrari μετά τον αγώνα.

Η Toyota κέρδισε τις 6 ώρες της Monza όχι επειδή το GR010 Hybrid Le Mans ήταν ταχύτερο αυτοκίνητο στον ένα γύρο. Όταν ήρθε η ώρα στον αγώνα για διπλά stint με ένα σετ ελαστικών της Michelin, με τη θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα να ξεπερνά τους 50 βαθμούς Κελσίου, η ιαπωνική ομάδα νίκησε κατά κράτος τη Ferrari. Η νίκη ήταν πολύ πιο άνετη από ό,τι φαινόταν από την τελική διαφορά των 16,5 δευτερολέπτων.

Οι Kobayashi/Conway/Lopez θα ήταν πολύ πιο μπροστά όταν έπεσε η καρό σημαία αν δεν υπήρχε πληθώρα παρεμβάσεων αυτοκινήτου ασφαλείας. Στις 4 ώρες αγώνα, ο Kobayashi βρισκόταν 46 δευτερόλεπτα μπροστά από τη Ferrari των Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen και Miguel Molina. Η μετατροπή του VSC σε κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, έκανε τους κυνικούς να σκεφτούν ότι επρόκειτο για προσπάθεια επαναφοράς της Ferrari σε αυτόν τον αγώνα.

Η διαφορά του Kobayashi είχε μειωθεί στα 4 δλ. όταν ο αγώνας επανεκκίνησε. Η Toyota δεν ξέφυγε αρχικά, αλλά όταν οι δύο πρώτοι έκαναν τα επόμενα pit stop, η διαφορά μεγάλωσε: η ιαπωνική ομάδα δεν τοποθέτησε καινούργιο σετ ελαστικών, σε αντίθεση με τη Ferrari. Η πιο φρέσκια γόμα επέτρεψε στη Scuderia να μειώσει τη διαφορά σε 12 δλ., και η απόσταση μειώθηκε περαιτέρω όταν αμφότερα τα hypercar εισήλθαν για τελευταία φορά στα pits με 45 λεπτά να απομένουν για την καρό σημαία.

Ο Kobayashi δέχθηκε καινούργιο σετ ελαστικών, ενώ ο Fuoco πήρε φρέσκια γόμα στην αριστερή πλευρά του πρωτότυπου. Η διαφορά μεταξύ τους έφτασε στα 6,5 δευτερόλεπτα, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο Kobayashi είχε τα πάντα υπό έλεγχο, παρότι το hypercar της Toyota είναι το βαρύτερο του grid (1.080 κιλά, έναντι 1.069 κιλών της Ferrari). Σύμφωνα με την τελευταία ρύθμιση ισοστάθμισης της απόδοσης (Balance of Performance), η Toyota έχασε 6,8 ίππους, ενώ η Ferrari 16,2 ίππους. Ωστόσο, η ανωτερότητα της Toyota στη διατήρηση των ελαστικών ήταν ο καθοριστικός παράγοντας.

Τα άλλα πληρώματα των Toyota (Sebastien Buemi/Brendon Hartley/Ryo Hirakawa) και Ferrari (Alessandro Pier Guidi/James Calado/Antonio Giovinazzi), που προηγούνται στη βαθμολογία, τερμάτισαν στην και θέση, αντίστοιχα, έχοντας δεχθεί ποινές κατά τη διάρκεια του αγώνα αλλά και μετά τον τερματισμό. Ο Buemi είχε δύο επαφές (η μία με τον Giovinazzi) στους πρώτους γύρους που εξασφάλισε ποινές οι οποίες κόστισαν πολύ έδαφος στο πλήρωμα της Toyota.

Οι νέες ρυθμίσεις BoP έφεραν τις υπόλοιπες ομάδες πιο κοντά και χάρισαν στην Peugeot το πρώτο της βάθρο με το 9X8 (που συμμετείχε για δεύτερη φορά στις 6 Ώρες της Monza) των Mikkel Jensen, Paul di Resta and Jean-Eric Vergne να τερματίζει μόνο 1 λεπτό πίσω από το πλήρωμα της Ferrari που κατέλαβε τη 2η θέση. Το πλήρωμα της Peugeot θα αντιμετώπιζε σοβαρή πρόκληση από την Porsche Penske που μοιράζονταν οι Frederic Makowiecki, Dane Cameron και Michael Christensen, αν δεν χρειαζόταν μια μικρή προσθήκη καυσίμου στους τελευταίους γύρους, καθώς το ένα από τα προηγούμενα stint είχε ολοκληρωθεί νωρίτερα από το προγραμματισμένο, λόγω καταπόνησης των ελαστικών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!