Επάγγελμα: Οδηγός προσομοιωτή F1

Τα εργαλεία προσομοίωσης γίνονται όλο και πιο σημαντικά για το στήσιμο και την εξέλιξη ενός μονοθεσίου Formula 1. Συνεπώς, ο ρόλος του οδηγού προσομοίωσης είναι πιο κρίσιμος από ποτέ, όπως εξηγεί σε αυτό το βίντεο η Mercedes.

Ο προσομοιωτής Driver-in-Loop (DiL) είναι μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση που βρίσκεται στο εργοστάσιο των ομάδων της Formula 1 και χρησιμοποιεί εξελιγμένους τρισδιάστατους χάρτες πίστας με σάρωση lidar και λεπτομερή εικονικά μοντέλα του μονοθεσίου. Οι προσομοιώσεις στον υπολογιστή χρησιμοποιούν αυτά τα εικονικά μοντέλα και τα συνδυάζουν με έναν «εικονικό οδηγό» για να ολοκληρώσουν χιλιάδες γύρους.

Στο DiL, ο «εικονικός οδηγός» αντικαθίσταται από έναν πραγματικό πιλότο, και η δουλειά του είναι να οδηγήσει στον προσομοιωτή που αναπαράγει τη διάταξη ενός πραγματικού monocoque πλαισίου F1, και να αναφέρει τις εντυπώσεις του στους μηχανολόγους. Μεταξύ των οδηγών προσομοιωτή της Mercedes περιλαμβάνονται άνθρωποι με μεγάλη προϋπηρεσία, όπως ο Anthony Davidson, αλλά και πιο φρέσκα πρόσωπα, όπως οι νεαροί Frederik Vesti και Charlie Eastwood. Οι Tom Gamble, Jake Hughes και Ben Barnicoat βρίσκονται επίσης συχνά στον προσομοιωτή του Brackley.

Οι δοκιμές στον προσομοιωτή πραγματοποιούνται 5 ημέρες την εβδομάδα. Σε μια τυπική ημέρα στον προσομοιωτή ένας οδηγός ενδέχεται να καταγράψει έως και 170 γύρους, εργαζόμενος σε διαφορετικές ρυθμίσεις και αλλαγές στο στήσιμο. Οι δύο οδηγοί αγώνων θα περάσουν επίσης χρόνο στον προσομοιωτή πριν από τα Grand Prix, για να αποκτήσουν μια αίσθηση που βρίσκεται το μονοθέσιο και να δώσουν ένα αρχικό σχόλιο σχετικά με τις αλλαγές στο στήσιμο. Οι οδηγοί του προσομοιωτή μπορούν στη συνέχεια να συνεχίσουν από εκεί που σταμάτησαν οι οδηγοί αγώνων.

Ο στόχος της εργασίας πριν από τον αγώνα είναι να δημιουργηθεί ένα καλό βασικό στήσιμο, επάνω στο οποίο οι οδηγοί θα μπορούν στη συνέχεια να «χτίσουν» την Παρασκευή κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, βρίσκοντας μια ρεαλιστική ισορροπία μεταξύ υποστροφής και υπερστροφής και αποκτώντας μια αρχική αίσθηση για τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στο φρενάρισμα και στις ζώνες επιτάχυνσης από τις στροφές.

Προσομοιωτής F1 της Mercedes

Την Παρασκευή ενός αγωνιστικού τριημέρου, η ομάδα θα πάρει τον ταχύτερο χρόνο του FP2, η ομάδα προσομοίωσης θα προσπαθήσει να συσχετίσει το εικονικό μονοθέσιο όσο το δυνατόν καλύτερα, έτσι ώστε ο οδηγός προσομοίωσης να το οδηγήσει ακριβώς όπως συνέβη στις πραγματικές συνθήκες, ακολουθώντας τις ίδιες γραμμές και προσπαθώντας να ταιριάξει τα δεδομένα όσο το δυνατόν καλύτερα.

Από εκεί και πέρα, δοκιμάζονται διαφορετικές επιλογές ρυθμίσεων στο μονοθέσιο, στο κυνήγι της βελτίωσης των επιδόσεων. Ο κύκλος κλείνει με τη συσχέτιση των πραγματικών δεδομένων, ώστε οι πιθανές αλλαγές να αναλυθούν και να ανατροφοδοτηθούν στην ομάδα στην πίστα. Τις περισσότερες φορές, τα ευρήματα μεταφέρονται στο μονοθέσιο και βοηθούν στη βελτίωση της απόδοσης στην πίστα.

Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε οποιαδήποτε ζώνη ώρας και αν βρίσκεται η αγωνιστική ομάδα. Οπότε μερικές φορές το πλήρωμα του προσομοιωτή εργάζεται όλη τη νύχτα. Μετά τον αγώνα, θα γίνουν κι άλλες δοκιμές στον προσομοιωτή, για την τελειοποίηση της συσχέτισης και θα πραγματοποιηθεί η ανασκόπηση του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, κατανοώντας αν χάθηκαν ευκαιρίες που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την απόδοση.

F1 - Μηχανολόγοι Mercedes

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, οι ομάδες δεν έχουν ουσιαστικά το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν δοκιμές εξέλιξης στην πίστα. Αλλά στον κόσμο της προσομοίωσης, οι ευκαιρίες είναι σχεδόν απεριόριστες. Και τα εξαρτήματα μπορούν να δοκιμαστούν στο μονοθέσιο πριν καν κατασκευαστούν, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο για να διαπιστωθεί αν προσθέτουν απόδοση στο αυτοκίνητο και αν αξίζει να προσχωρήσει η κατασκευή τους.

Καθώς το λογισμικό και το υλικό των προσομοιωτών F1 εξελίσσεται, πλησιάζει όλο και περισσότερο στην πραγματικότητα. Πράγμα που τους καθιστά ακόμα πιο χρήσιμους. Βελτιώνεται η ακρίβεια και κατά συνέπεια οι επιδόσεις. Οι σύγχρονοι προσομοιωτές F1 χρησιμοποιούν πραγματικό πλαίσιο, πεντάλ και τιμόνι. 

Συχνά, οι οδηγοί συχνά είναι εξοπλισμένοι με αγωνιστική φόρμα, γάντια και κράνος για να πλησιάσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την πραγματικότητα. Ο προσομοιωτής αναπαράγει επίσης τις κινήσεις ενός μονοθεσίου F1 με εντυπωσιακό ρεαλισμό, ώστε οι οδηγοί να αισθάνονται κάθε ανομοιομορφία ή kerb της πίστας, και κάθε στιγμή υπερστροφής.

F1 - Cockpit Mercedes

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!