H Mercedes-Benz ρίχνει στην αγορά το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 3

H Mercedes-Benz έγινε η πρώτη εταιρεία που και διαθέτει στην αγορά σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, με διεθνώς έγκυρη πιστοποίηση.

H Mercedes-Benz ρίχνει στην αγορά το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 3

H Mercedes-Benz έγινε η πρώτη εταιρεία που και διαθέτει στην αγορά σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, με διεθνώς έγκυρη πιστοποίηση.

Το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Mercedes-Benz ονομάζεται Drive Pilot και θα είναι έτοιμο για παραγγελίες στη Γερμανία από τις 17 Μαΐου, με τιμή που θα κυμαίνεται στα 5.000 ευρώ για τις S-Class και EQS, εφόσον το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος Driver Assistance Package Plus. To σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιτρέπει την «αυτοματοποίηση υπό όρους» και αυτό σημαίνει ότι «το σύστημα χειρίζεται όλες τις πτυχές της οδήγησης, ενώ ο οδηγός είναι διαθέσιμος να αναλάβει την οδήγηση, αν ζητηθεί». O οδηγός, υπό ορισμένες συνθήκες, δεν είναι πλέον υποχρεωμένος να επιβλέπει συνεχώς το αυτοκίνητο.

Στην περίπτωση του Drive Pilot, αυτές οι συνθήκες περιλαμβάνουν «έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση ή κατάλληλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα». Για να είναι εφικτό αυτό, τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες LiDAR, κάμερες, ραντάρ και υπερήχους, καθώς και με έναν χάρτη με ακρίβεια εκατοστού. Όλες αυτές οι πληροφορίες επιτρέπουν στο όχημα να γνωρίζει ακριβώς πού βρίσκεται και ποια εμπόδια πρόκειται να αντιμετωπίσει.

Δεδομένου ότι η ασφάλεια είναι υψίστης σημασίας όταν πρόκειται για άκρως αυτοματοποιημένα οχήματα, υπάρχουν πολλαπλές δικλείδες για την αντιμετώπιση πιθανών δυσλειτουργιών. Συγκεκριμένα, η Mercedes δήλωσε ότι η «πλεονάζουσα αρχιτεκτονική περιλαμβάνει το σύστημα πέδησης, το σύστημα διεύθυνσης, την παροχή ενέργειας καθώς και τμήματα της τεχνολογίας αισθητήρων, όπως αυτά για την αναγνώριση του περιβάλλοντος και τον υπολογισμό των πιθανών σεναρίων κατά την οδήγηση».

Υπάρχουν ακόμη περισσότερες εφεδρείες ενσωματωμένες στο σύστημα, αλλά το βασικό σημείο είναι ότι ακόμη και αν παρουσιαστεί δυσλειτουργία, το σύστημα μπορεί να παραδώσει με ασφάλεια τον έλεγχο του οχήματος στον οδηγό. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί εντός 10 δευτερολέπτων, το σύστημα θα σταματήσει αυτόματα το αυτοκίνητο με τρόπο που είναι ασφαλής τόσο για το όχημα όσο και για τους άλλους οδηγούς.

Αν και το σύστημα είναι σίγουρα πρωτοποριακό, λειτουργεί μόνο σε περίπου 13.000 χιλιόμετρα του δικτύου των γερμανικών εθνικών οδών. Αυτό δεν καλύπτει ιδιαίτερα μεγάλη περιοχή, αλλά οι δυνατότητες του συστήματος αναμένεται να επεκταθούν στο μέλλον και η Mercedes στοχεύει να λάβει ρυθμιστική έγκριση για τη χρήση του Drive Pilot στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα των ΗΠΑ μέχρι το τέλος του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!