Mercedes-Benz: Από το 2026 στα μοντέλα της το νέο «steer-by-wire», δείτε πώς λειτουργεί

To νέο σύστημα διεύθυνσης της Mercedes-Benz επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ, σε συνδυασμό με την τετραδιεύθυνση, προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον ανοιχτό δρόμο.

Mercedes-Benz: Από το 2026 στα μοντέλα της το νέο «steer-by-wire», δείτε πώς λειτουργεί

To νέο σύστημα διεύθυνσης της Mercedes-Benz επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ, σε συνδυασμό με την τετραδιεύθυνση, προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον ανοιχτό δρόμο.

Η Mercedes-Benz θα είναι η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που θα φέρει στα μοντέλα της ένα σύστημα διεύθυνσης «steer-by-wire», αρχής γενομένης από την ανανεωμένη EQS το 2026.

Μέχρι και σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής συνδέουν απευθείας το τιμόνι με τους μπροστινούς τροχούς, μέσω μιας κρεμαγιέρας και της κολώνας του τιμονιού. Η σύνδεση αυτή ήταν 100% μηχανική, με υδραυλική ή ηλεκτρική υποβοήθηση στην κρεμαγιέρα.

Το νέο σύστημα steer-by-wire έρχεται να αντικαταστήσει ουσιαστικά την κολώνα του τιμονιού με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο τιμόνι και με μια σειρά από αισθητήρες. Αυτό μπορεί να προσφέρει στον οδηγό διαφορετική αίσθηση, ανάλογα με:

  • την ταχύτητα που κινείται το όχημα,
  • τον δρόμο στον οποίο βρίσκεται και
  • τις κινήσεις που κάνει ο οδηγός κρατώντας το τιμόνι.

Αν ο οδηγός θέλει να στρίψει, το ειδικό λογισμικό υπολογίζει τις μετρήσεις από τους αισθητήρες και σε συνδυασμό με άλλες παραμέτρους στρίβει τους τροχούς του οχήματος.

Steer by Wire wird Realität bei Mercedes Benz: völlig neuartiges Lenkgefühl kombiniert mit maximaler Sicherheit Steer by wire becomes reality at Mercedes Benz: a completely new steering experience combined with maximum safety

Καθώς πλέον το τιμόνι δεν είναι μηχανικά συνδεδεμένο με τους τροχούς, υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα. Η Mercedes-Βenz αναφέρει ως πρώτο και κυριότερο την ευελιξία στο παρκάρισμα. Ενώ τα παραδοσιακά συστήματα διεύθυνσης χρειάζονται πολλαπλές στροφές για φτάσουν από το ένα τέρμα στο άλλο, το steer-by-wire επιτρέπει στον οδηγό με μισή στροφή του τιμονιού να στρίψει τους τροχούς είτε τέρμα αριστερά είτε τέρμα δεξιά. Έτσι, δεν χρειάζονται περίπλοκες κινήσεις με τα χέρια, απλοποιώντας την όλη διαδικασία.

Steer by Wire wird Realität bei Mercedes Benz: völlig neuartiges Lenkgefühl kombiniert mit maximaler Sicherheit Steer by wire becomes reality at Mercedes Benz: a completely new steering experience combined with maximum safety

Παράλληλα, ένα σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire επιτρέπει περισσότερες δυνατότητες για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, με την Mercedes-Benz να δηλώνει ότι οι πελάτες της θα μπορούν «να παρακολουθούν την αγαπημένη τους τηλεοπτική σειρά» πιο εύκολα. Στις φωτογραφίες που δημοσίευσε η γερμανική εταιρεία φαίνεται και το ανασχεδιασμένο τιμόνι, το οποίο έχει επίπεδο πάνω και κάτω μέρος, θυμίζοντας τα μονοθέσια της Formula 1.

To ηλεκτρικό μοτέρ θα μπορεί, τέλος, να αλλάξει σημαντικά την αίσθηση και την ταχύτητα της κρεμαγιέρας κατά την οδήγηση, προσφέροντας πιο ελαφριά ή πιο βαριά αίσθηση κατά βούληση του οδηγού, βελτιώνοντας την χρηστικότητα στον ανοιχτό δρόμο.

Όλα αυτά ακούγονται υπέροχα… στην θεωρία. Στην πράξη, έχουμε δει πως συστήματα steer-by-wire όπως αυτό στο Tesla Cybertruck συχνά αποτυγχάνουν να δώσουν ακριβή πληροφόρηση στον οδηγό για το πού βρίσκονται στραμμένοι οι τροχοί, ενώ υπάρχει και μια μικρή χρονική υστέρηση από την στιγμή που στρίβει το τιμόνι ο οδηγός μέχρι οι τροχοί να αντιδράσουν.

Ωστόσο η Mercedes-Benz δηλώνει ότι θα υπάρχει και ένα δεύτερο σύστημα από εφεδρικά ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία θα βελτιώνουν την απόκριση και θα προσφέρουν και μια έξτρα δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση αστοχίας.

Όπως προαναφέραμε, το νέο steer-by-wire θα εγκατασταθεί πρώτα στην ανανεωμένη Mercedes-Benz EQS, το 2026, ωστόσο αναμένουμε σύντομα να βρίσκεται και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, όπως η αμιγώς ηλεκτρική E-Class.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!