Το αυτοκίνητο της Monopoly που πάει μόνο… ευθεία

Σίγουρα το έχετε επιλέξει ως πιόνι στο επιτραπέζιο παιχνίδι

Το αυτοκίνητο της Monopoly που πάει μόνο… ευθεία

Σίγουρα το έχετε επιλέξει ως πιόνι στο επιτραπέζιο παιχνίδι

Το όχημα των φωτογραφιών, που κατασκευάστηκε κάποτε για ένα διαφημιστικό σποτ, είναι ολόιδιο σε σχεδίαση με το αντίστοιχο πιόνι της Monopoly. Σε αντίθεση με αυτό, ωστόσο, το αυτοκινητάκι των φωτογραφιών μας είναι σε θέση να κινηθεί, όχι όμως και να στρίψει. Παρόλ’ αυτά, τουλάχιστον όσοι το είδαν από κοντά, το έχουν πραγματικά αγαπήσει.

Η Monopoly συμπεριλαμβάνεται στα πιο διάσημα παιχνίδια στον κόσμο από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν η Αμερικανή Elizabeth Magie έθεσε τα θεμέλια για τη Monopoly ήδη από το 1904 με το παιχνίδι που εκκρεμεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας “The Landlord’s Game”. Και για την Magie, το επίκεντρο δεν ήταν η διασκέδαση – ήθελε να επιστήσει την προσοχή στους κινδύνους της μονοπωλιακής ιδιοκτησίας γης και να καταγγείλει την αύξηση των χρημάτων εις βάρος άλλων. Το 1935, η Magie πούλησε στις ΗΠΑ τον αριθμό διπλώματος ευρεσιτεχνίας “748.626” για τον κατασκευαστή παιχνιδιών «Αδερφοί Parker», γι ‘αυτό και φέτος θεωρείται το επίσημο έτος γέννησης της Monopoly. Ωστόσο, ο κατασκευαστής παιχνιδιών έπρεπε να αποπληρώσει πολλούς άλλους και-εφευρέτες, που διεκδίκησαν δικαιώματα από την ιδέα του παιχνιδιού. Οι χαρακτήρες είναι ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Monopoly.

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν “παρών” μόλις από το 1937

Η πρώτη έκδοση του παιχνιδιού δεν περιείχε καθόλου χαρακτήρες, επομένως οι παίκτες έπρεπε απλώς να χρησιμοποιούν οικιακά είδη όπως κουμπιά ή δακτυλήθρες. Οι πρώτες μορφές χύτευσης ψευδαργύρου, κύλινδροι, δαχτυλήθρα, σίδερο, παπούτσι, θωρηκτό και κανόνι έγιναν γρήγορα. Το δημοφιλές αγωνιστικό αυτοκίνητο δεν είχε προστεθεί στη Monopoly μέχρι το 1937. Το αυτοκινητάκι δέχτηκε αρκετά, αλλά καθόλου αισθητά facelift καθ ‘όλη την ιστορία του παιχνιδιού και μοιάζει ακόμη με ένα απλοποιημένο μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο από τη δεκαετία του 1930. Και εν τω μεταξύ το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Monopoly είναι επίσης διαθέσιμο σε κανονικές διαστάσεις, καθώς και με δυνατότητα οδήγησης.

Πισωκίνητο και ηλεκτρικό

Ένα σύστημα 48 Volt είναι υπεύθυνο για την κίνηση του οχήματος, ο κινητήρας συνεχούς ρεύματος (DC), που είναι ενσωματωμένος σε αυτό αποδίδει μόλις 3,5 ίππους, ενώ η παρεχόμενη ροπή κατευθύνεται προς τον πίσω άξονα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το αυτοκίνητο της Monopoly μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα περίπου 27 χλμ/ώρα. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με δύο σχέσεις μετάδοσης, μία για την κίνηση προς τα εμπρός και μία για προς τα πίσω. Οι μπροστινοί τροχοί, που βρίσκονται σε στενούς θόλους, επιτρέπουν μόνο μια ελάχιστη γωνία στρέψης, η οποία έχει ως αποτέλεσμα έναν τεράστιο κύκλο στροφής.

Συζητήσιμη η οδική συμπεριφορά

Μετά από το γύρισμα του διαφημιστικού μηνύματος, ο συγγραφέας του σποτ, Darren Wright, αγόρασε την αγωνιστική εκδοχή του οχήματος της Monopoly. Ο Wright δώρισε στη συνέχεια το αυτοκίνητο στο Lane Motor Museum στο Nashville της αμερικανικής πολιτείας του Tennessee, το Δεκέμβριο του 2020. Το μη κερδοσκοπικό μουσείο ειδικεύεται σε ευρωπαϊκά παλιά αυτοκίνητα, καθώς και σε ειδικές εκδόσεις και ως εκ τούτου βλέπει το αυτοκινητάκι της Monopoly ως την τέλεια προσθήκη στη συλλογή ειδικών οχημάτων. Ο Jeff Lane, ιδρυτής και «αφεντικό» του μουσείου, αγαπά το αυτοκίνητο ως μέρος της pop κουλτούρας, αλλά μετά από μια δοκιμαστική οδήγηση προειδοποιεί για τα οδικά χαρακτηριστικά του χαριτωμένου οχήματος όποιον ενδιαφέρεται να το οδηγήσει: Πρέπει να καθίσετε σε πολύ όρθια στάση, για να μπορέσετε να κοιτάξετε ακόμα και πάνω από το ταμπλό, το τεράστιο, κεντρικά τοποθετημένο τιμόνι δεν είναι εύκολο στη χρήση, ο κύκλος στροφής είναι πάρα πολύ μεγάλος και η οδηγική αίσθηση, που αφήνει το αυτοκίνητο, είναι γενικά πολύ αδέξια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!