30 χρόνια Peugeot 106

Στα 12 χρόνια παραγωγής, πρόλαβε να πουλήσει 2,8 εκατ. αυτοκίνητα

30 χρόνια Peugeot 106

Στα 12 χρόνια παραγωγής, πρόλαβε να πουλήσει 2,8 εκατ. αυτοκίνητα

Το Peugeot 106 θα γιορτάσει την ιστορική 30η επέτειό του τον Σεπτέμβριο του 2021. Όταν λανσαρίστηκε το γαλλικό μίνι – στις 12 Σεπτεμβρίου 1991 – παρήχθη ως τρίθυρο μοντέλο και από το 1992 και ως πεντάθυρο. Η παραγωγή του σταμάτησε το 2003, έχοντας πουλήσει συνολικά 2.800.000 αυτοκίνητα.

Το Peugeot 106 παρουσιάστηκε για να διευρύνει τις προτάσεις της φίρμας στην κατηγορία Β, στην οποία αντιστοιχούσε κάτι περισσότερο από το 1/3 όλων των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων εκείνο τον καιρό.

Με το λανσάρισμα το 1991, το Peugeot 106 παρουσιάστηκε ως «μια γιορταστική μπάλα συμπάθειας, τυλιγμένη σε χαμόγελα και ντυμένη με γοητεία, με το μέγεθος των 3,56 μέτρων του».

Το Peugeot 106 κατασκευαζόταν κυρίως στην Mulhouse (Μιλούζ) της ανατολικής Γαλλίας, αλλά όταν η ζήτηση των πελατών για το αυτοκίνητο αυξήθηκε, τα εργοστάσια στο Sochaux (Σοσό) και το Aulnay-sous-bois (Ολνέ-σου-μπουά) καλωσόρισαν κι αυτά το μοντέλο στις γραμμές παραγωγής τους. Ήταν εμπροσθιοκίνητο με βενζινοκινητήρες χωρητικότητας από 954 έως 1.587 cm3 και diesel μοντέλα από 1.360 έως 1.558 cm3.

Στα 12 χρόνια παραγωγής του Peugeot 106 κατασκευάστηκαν περίπου 20 διαφορετικά «ειδικά μοντέλα». Τα πιο… θρυλικά ήταν τα πολύ όμορφα “Roland Garros” και “Zenith”, που εμφανίστηκαν το 1993, το διάσημο “106 Kid” με τα τζιν καθίσματά του το 1994, το πολύ διασκεδαστικό “106 Cartoon”, που παρουσίαζε ο Droopy (ο γνωστός σκυλάκος των κινουμένων σχεδίων) από το 1996 έως το 1999, το κομψό “Inès de la Fressange” το 1997 και το “Enfant Terrible”, που κυκλοφόρησε το 2000.

Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε επίσης σε σπορ εκδόσεις, όπως το “106 Rallye” το 1993, το “106 XSI” με 95 ίππους το 1992 και 105 ίππους το 1995, ενώ το “106 S16” με 120 ίππους το 1996 για την τελευταία χρονιά του στην αγορά. Σήμερα είναι όλα τους περιζήτητα. Το Peugeot 106 σημείωσε επιτυχία στις συναντήσεις της “Peugeot Sport” και στα ράλλυ του Group Ν. Το 1997 παρουσιάστηκε το “106 Maxi”, εμπνευσμένο από το “306 Maxi”. Εξελίχθηκε και οδηγήθηκε από τον Lionel Montagne από το 1998 και το 2000 από τον Cédric Robert, ο οποίος τερμάτισε στην πέμπτος στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Η Peugeot ήταν ένας από τους προδρόμους του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το πρώτο “VLV”» (Voiture Légère de Ville ή «φωτεινό αυτοκίνητο πόλης»), που παρουσιάστηκε το 1941. Το Peugeot 106 ήταν το δεύτερο και συνέχισε να κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2010. Η ηλεκτρική έκδοση πούλησε σχεδόν 3.550 μονάδες και απευθυνόταν τόσο σε ιδιώτες όσο και σε «εταιρικούς» πελάτες.

Το Peugeot 106 ήταν το στήριγμα των εμβληματικών διαφημιστικών εκστρατειών της εταιρείας, που βασίζονταν κυρίως στο χιούμορ με το περίφημο σύνθημα «Ένας κύριος θα κάνει τα πάντα, για να δανειστεί το αυτοκίνητο της γυναίκας του».

Το μουσείο Aventure της Peugeot (μουσείο περιπέτειας) στο Sochaux (Σοσό) αφιερώνει μια έκθεση στο “106” μέχρι τα τέλη του 2021. Εκεί θα εκτίθενται για την επέτειο οκτώ μοντέλα: “106 Rallye” (ιταλική έκδοση) του 1994, “106 XSI” του 1992, “106 Signature” του 1995, “106 S16” του 1997, “106 Enfant Terrible” του 2002, “106 Electric” του 1996, “106 Maxi” του 1997 και ένα πρωτότυπο “106 Cabriolet” του 1992.

Οι ομάδες του μουσείου προετοιμάζουν επίσης μια μεγάλη συνάθροιση από Peugeot 106 με το “106 Team Rally Club” και το “106 S16 Club” το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021. Όλοι οι ιδιοκτήτες “106” θα είναι ευπρόσδεκτοι. Μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα www.museepeugeot.com

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!