Ο αριθμός των οχημάτων που παρουσιάζονται στην -ποικίλη και μόνιμη- έκθεση του μουσείου της Mercedes-Benz ανέρχεται στα 160, ενώ τα συνολικά εκθέματα φτάνουν τα 1.500. Tα “33 Extras” αποτελούν 33 ιδιαίτερες ιστορίες, μέσων των οποίων ζωντανεύουν στοιχεία της αυτοκινητιστικής κουλτούρας και αποκαλύπτονται λεπτομέρειες που εκπλήσσουν.
Φιλικό προς τον χρήστη: ακόμα και πριν από εκατό χρόνια, τα οχήματα ήταν εξοπλισμένα με διακόπτες ανάφλεξης. Ο οδηγός απλά τοποθετούσε το κλειδί, το γυρνούσε γρήγορα και έθετε σε λειτουργία τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε πολλές περιπτώσεις, ο ηλεκτρικός μηχανισμός ήταν προαιρετικός σαν εξοπλισμός και ενεργοποιείτο με ξεχωριστό διακόπτη.
Αυτονομία και Απλοποίηση: το κλειδί ανάφλεξης, καθιερώθηκε ως πρότυπο αλλά και ως φάρος αυτονομίας για όποιον το είχε στο μπρελόκ του. Στη συνέχεια η χρησιμότητά του επεκτάθηκε, καθώς χρησίμευε και για το ξεκλείδωμα το τιμονιού. Για τις πόρτες του αυτοκινήτου υπήρχαν ξεχωριστά κλειδιά και μόνο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο καθιερώθηκε το ένα και μοναδικό κλειδί για όλες τις λειτουργίες.
Κλειδιά που έγιναν πομποί: στην δεκαετία του 1960, με την εισαγωγή του κεντρικού κλειδώματος, εφαρμόστηκε η δυνατότητα του κλειδώματος (αλλά και του ξεκλειδώματος) όλων των θυρών, με ένα απλό γύρισμα του κλειδιού στην κλειδαριά. Η πρώτη Mercedes-Benz με κεντρικό σύστημα κλειδώματος, ήταν η 300 SE με το μακρύ μεταξόνιο (W112).
Η εξέλιξη φυσικά δεν σταμάτησε εκεί, αφού στη δεκαετία του 1990 τα κλειδιά των αυτοκινήτων μετατράπηκαν σε τηλεχειριστήρια, μιας και οι πόρτες μπορούσαν να κλειδώσουν και να ξεκλειδώσουν με το απλό πάτημα ενός κουμπιού. Το συμβατικό οδοντωτό κλειδί παρέμεινε μέρος του πακέτου του τηλεκοντρόλ, με τη διαφορά ότι πλέον βρισκόταν αναδιπλωμένο μέσα σε αυτό.
Το τέλος του οδοντωτού κλειδιού: το κλασικό κλειδί αντικαταστάθηκε με ένα πλαστικό περίβλημα παρόμοιου σχήματος, το οποίο περιείχε ηλεκτρονικό σύστημα που επικοινωνούσε με το αυτοκίνητο. Μέχρι και η κίνηση ήταν η ίδια, αφού για να εκκινήσει ο κινητήρας, αρκούσε ο κάτοχος να γυρίσει τον καρπό του ενώ είχε πρώτα φέρει σε επαφή το πλαστικό “κλειδί” με την αντίστοιχη “κλειδαριά”. Παρόλα αυτά, το οδοντωτό κλειδί παρέμεινε στο πακέτο, ώστε να μπορεί να ανοίξει η πόρτα του οδηγού σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος.
Εξέλιξη και ψηφιοποίηση: Πολλά οχήματα χρησιμοποιούν ακόμη μεταλλικά κλειδιά, ωστόσο -στις περισσότερες περιπτώσεις- το πλαστικό μέρος περιλαμβάνει κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να έχουν τα κλειδιά τους στην τσέπη ή στην τσάντα και να κλειδώνουν/ξεκλειδώνουν το όχημα με κινήσεις των χεριών. Η Mercedes-Benz εισήγαγε το σύστημα KEYLESS-GO το 1999 μέσω της Mercedes-Benz S-Class. Το ίδιο εύκολα γίνεται και η εκκίνηση/παύση του κινητήρα, αφού αρκεί το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού στο ταμπλό του αυτοκινήτου.
Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, τα έξυπνα μικρά κλειδιά που υπάρχουν πλέον, έχουν αποθηκευμένες τις μοναδικές ρυθμίσεις που έχει επιλέξει ο οδηγός του αυτοκινήτου. Το ίδιο μπορεί να γίνει και μέσω κάποιου smartphone, όπου ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ψηφιακό κλειδί.