Η πιο όμορφη Aston Martin: Η αυθεντική DB4 GT Zagato

Η Aston Martin DB4 GT Zagato είναι ένα εξαιρετικά σπάνιο -και κατά συνέπεια συλλεκτικό- αυτοκίνητο εξαιρετικής ομορφιάς.

Η πιο όμορφη Aston Martin: Η αυθεντική DB4 GT Zagato

Η Aston Martin DB4 GT Zagato είναι ένα εξαιρετικά σπάνιο -και κατά συνέπεια συλλεκτικό- αυτοκίνητο εξαιρετικής ομορφιάς.

Πρόκειται για ένα από τα αυτοκίνητα στην ιστορία της Aston Martin με τη μεγαλύτερη αξία, αφού σε δημοπρασίες μπορεί να αγγίξει επταψήφιους αριθμούς. Συνδυάζει όλα τα καλά μηχανικά χαρακτηριστικά των σπορ αυτοκινήτων της Aston Martin στις αρχές της δεκαετίας του 1960, με την ιταλική αισθητική της Zagato.

Η ιταλική εταιρεία σχεδίασε το αμάξωμα και πραγματοποίησε βελτιώσεις, αυξάνοντας την ισχύ κατά 12 ίππους και μειώνοντας το βάρος κατά 45 κιλά σε σχέση με την αρχική DB4 GT. Η έκδοση Zagato ήταν μικρότερη και πιο αεροδυναμική από την GT. Πολλά εξαρτήματα από ατσάλι αντικαταστάθηκαν με πιο ελαφριά, από αλουμίνιο. Όλα τα μη απαραίτητα στοιχεία αφαιρέθηκαν, όπως οι προφυλακτήρες.

Ο 6κύλινδρος εν σειρά twin-spark κινητήρας αλουμινίου, με λόγο συμπίεσης 9,7:1, απέδιδε 318 ίππους. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν 248 χλμ./ώρα και είχε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ.

Παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1960 στο Motor Show του Λονδίνου και τη μορφή της φιλοτέχνησε ο Ercole Spada. Ήταν το πρώτο σχέδιο του Ιταλού, που μετέπειτα επιμελήθηκε τη θρυλική Σειρά 5 (E34) της BMW του 1988, του αρχικού Fiat Tipo του 1988 και της Alfa Romeo 155 του 1992.

Αρχικά, είχε προγραμματιστεί να κατασκευαστούν 25 μονάδες της Aston Martin DB4 GT Zagato, αλλά η ζήτηση δεν ήταν τόσο μεγάλη και εντέλει μόλις 19 κατασκευάστηκαν μεταξύ 1960 και 1963 και κάθε μία διέφερε λίγο από την άλλη.

Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο είναι το πλαίσιο #1093/R, το τρίτο της έκδοσης MP209 ‘ultra-lightweight’ προοριζόταν για μηχανοκίνητο αθλητισμό, βαμμένο σε μπλε, που αποτελούσε το εθνικό αγωνιστικό χρώμα της Γαλλίας. Η έκδοση DP209 είχε χαμηλότερη οροφή, μεγαλύτερα πίσω φτερά, ανασχεδιασμένη ουρά και πιο επίπεδο και μακρύ εμπρός μέρος.

Κατασκευασμένη το 1961, η συγκεκριμένη Aston Martin DB4 GT Zagato παραδόθηκε στον Jean Kerguen, ο οποίος συμμετείχε στις 24 Ώρες του Le Mans με αυτή το 1961 και 1962. Το αυτοκίνητο αναπαλαιώθηκε πρόσφατα από την εξειδικευμένη εταιρεία RS Williams. Ο Stirling Moss είχε οδηγήσει ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο στην 3η θέση σε αγώνα στο Goodwood το Πάσχα του 1961.

Το 1988, τέσσερα αχρησιμοποίητα πλαίσια της DB4 αναβαθμίστηκαν σε προδιαγραφές GT. Στη συνέχεια, τα πλαίσια αυτά εστάλησαν στην Zagato για να δεχθούν παρόμοιο αμάξωμα με το αρχικό μοντέλο, με μικρές διαφορές. Για να εξοικειωθεί το εργατικό δυναμικό με τις κατασκευαστικές τεχνικές της δεκαετίας του 1960, μια αυθεντική DB4 GT Zagato εστάλη στην Ιταλία για να αποσυναρμολογηθεί. Τροποποιήσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης για τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς.

Αυτές οι εγκεκριμένες από την Aston Martin ρέπλικες ονομάστηκαν έκδοση «Sanction II», με την χωρητικότητα του κινητήρα τους να αυξάνεται στα 4,2 λίτρα. Η τιμή πώλησης καθενός εξ αυτών των τεσσάρων αυτοκινήτων ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο δολάρια.

Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation II

Στο εργοστάσιο της Zagato είχαν απομείνει δύο αμαξώματα και το 1992, ο Richard Williams προσέγγισε τον τότε πρόεδρο της Aston Martin Lagonda, Walter Hayes για την κατασκευή δύο αυτοκινήτων που έλαβαν την ονομασία έκδοσης «Sanction ΙΙΙ» και ολοκληρώθηκαν το 2000.

Τον Απρίλιο του 2019, η Aston Martin Works, το τμήμα κληρονομιάς της Aston Martin ξεκίνησε την κατασκευή 19 μονάδων DB4 GT Zagato και αυτή η έκδοση ονομάστηκε Continuation. Αντί για τον αυθεντικό κινητήρα 3,7 λίτρων, τα αυτοκίνητα της έκδοσης Continuation διαθέτουν κινητήρα 4,7 λίτρων, με απόδοση 405 ίππων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!