Τα 70ά γενέθλια της Bentley R-Type Continental

Η Bentley γιορτάζει 70 χρόνια από την έναρξη της παραγωγής της R-Type Continental, ένα από τα πιο διάσημα αυτοκίνητα στην ιστορία 103 ετών της εταιρείας.

Τα 70ά γενέθλια της Bentley R-Type Continental

Η Bentley γιορτάζει 70 χρόνια από την έναρξη της παραγωγής της R-Type Continental, ένα από τα πιο διάσημα αυτοκίνητα στην ιστορία 103 ετών της εταιρείας.

Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτέλεσε την πρώτη Bentley που έφερε το όνομα Continental. Με μόλις 208 παραχθέντες μονάδες, η R-Type Continental ήταν τόσο σπάνιο θέαμα τη δεκαετία του 1950 όσο και σήμερα, αλλά έμεινε στην ιστορία ως σημείο αναφοράς της Bentley και ενσάρκωση του grand touring DNA της μάρκας. Ο εξωτερικός της σχεδιασμός αποτέλεσε την έμπνευση για την πρώτη Continental GT το 2003 και έκτοτε εμπνέει το τμήμα σχεδιασμού της Bentley.

Ενώ το πρώτο πρωτότυπο R-Type Continental (γνωστό ως «Olga» χάρη στην καταχώρηση OLG490) βγήκε στο δρόμο τον Αύγουστο του 1951, το αυτοκίνητο μπήκε στην παραγωγή μόλις τον Μάιο του 1952, με τις παραδόσεις σε πελάτες να ξεκινούν τον Ιούνιο. Εκείνη την εποχή, ήταν το ταχύτερο τετραθέσιο αυτοκίνητο στον κόσμο μια σκυτάλη που πήρε η σύγχρονη Continental GT το 2003. Ήταν επίσης το πιο ακριβό, με τιμή 6.928 αγγλικές λίρες, σχεδόν τετραπλάσια από το μέσο κόστος αγοράς κατοικίας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1952.

Το πνευματικό παιδί του επικεφαλής μηχανολόγου εγχειρημάτων της Bentley, Ivan Evernden, και του επικεφαλής στυλίστα, John Blatchley, η R-Type Continental χαρακτηρίστηκε από τον ειδικό Τύπο τότε ως «ένα σύγχρονο μαγικό χαλί που εκμηδενίζει μεγάλες αποστάσεις». Δύο προπολεμικές αμαξοστοιχίες, η Bentley ‘Embiricos’ και η Mk V Corniche, είχαν δείξει τα πλεονεκτήματα της βελτιωμένης αεροδυναμικής. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ο Ivan Evernden εμπνεύστηκε από αυτές τις μοναδικές δημιουργίες για να σχεδιάσει ένα κομψό coupe βασισμένο στην R-Type Bentley.

Η ισχύς του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 4.566 κ.εκ. αυξήθηκε από 142 σε 155 ίππους και το κιβώτιο ταχυτήτων διέθετε μεγαλύτερη τελική σχέση μετάδοσης. Το πρωτότυπο σημείωσε μέσο όρο 191 χλμ./ώρα σε πέντε γύρους (με ταχύτερο γύρο λίγο κάτω από τα 193 χλμ./ώρα) οβάλ στην πίστα με κεκλιμένες στροφές του Montlhèry, κοντά στο Παρίσι.

Για να επιτευχθεί το επιθυμητό βάρος, η HJ Mulliner κατασκεύασε το αμάξωμα, τα πλαίσια των παραθύρων, το πλαίσιο του παρμπρίζ, τα πίσω φώτα, τα πλαίσια των καθισμάτων και τους προφυλακτήρες από αλουμίνιο. Ακόμη και με το μειωμένο βάρος, η επιλογή των ελαστικών ήταν κρίσιμη: δεν υπήρχε κανένα τυποποιημένο ελαστικό δρόμου που να μπορεί να υποστηρίξει ένα αυτοκίνητο δύο τόνων σε ταχύτητες άνω των 185 χλμ./ώρα, τελικά η Bentley κατέληξε στα Dunlop Medium Distance Track.

Από τις 208 R-Type Continental που είχαν κατασκευαστεί μεταξύ 1952 και 1955, οι 193 είχαν αμάξωμα από την HJ Mulliner. Άλλες εταιρείες που κατασκεύασαν αμαξώματα για το εν λόγω μοντέλο ήταν η Park Ward (6 μονάδες σύνολο), η Franay (5), η Graber (3) και η Farina (1).

Και οι τρεις σύγχρονες γενιές της Continental GT έχουν εξωτερικό σχεδιασμό εμπνευσμένο από την R-Type Continental. Η κομψή γραμμή που εκτείνεται πίσω από τους μυώδεις θόλους των τροχών, και η κεκλιμένη γραμμή οροφής αποτελούν σύγχρονες ερμηνείες των χαρακτηριστικών της R-Type Continental. Για να γιορτάσει την επέτειο, η Bentley δημοσιοποίησε εικόνες της GT Speed μαζί με το αρχικό μοντέλο, οι οποίες τραβήχτηκαν στο Oulton Park της Αγγλίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!