8κύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων, 100 ίπποι και μέγιστη ταχύτητα έως 145 χλμ./ώρα είναι τα κομμάτια που συνθέτουν το παζλ ενός αληθινού σπορ αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε πριν από 100 χρόνια. Η Bugatti κυκλοφόρησε το Type 30 που εντυπωσίασε για την ισχύ και τις τεχνολογικές του καινοτομίες, το 1922.
Ο κινητήρας αποτελείται από δύο 4κύλινδρα μπλοκ και ένα μονομπλόκ σταθερά στερεωμένο στο πλαίσιο. Ο κατακόρυφος άξονας βρίσκεται στην μπροστινή πλευρά του κινητήρα και μεταφέρει την κίνηση στον εκκεντροφόρο. Αυτός συντονίζει δύο βαλβίδες εισαγωγής πάνω και μία μεγαλύτερη βαλβίδα εξόδου για γρήγορη εναλλαγή αερίων.
Τα μπουζί αναφλέγονται αρχικά με μαγνητική διπλή ανάφλεξη και στη συνέχεια με ανάφλεξη από τη μπαταρία, ενώ δύο καρμπυρατέρ Zenith τροφοδοτούν τον κινητήρα με αρκετό μείγμα αέρα-καυσίμου. Ανάλογα με τη χρήση και τη διαμόρφωση, ο κινητήρας αποδίδει από 75 έως 100 ίππους. Με μέγιστη ταχύτητα από 120 έως 145 χλμ./ώρα, το Type 30 ήταν ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής της εποχής του.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Ο Bugatti τοποθέτησε για πρώτη φορά το νέο κινητήρα στο αγωνιστικό αυτοκίνητο Type 29 με κοντό μεταξόνιο, όπου απέδειξε τη δύναμη και τη σταθερότητά του σε αρκετούς αγώνες. Εκτός από την τεχνολογία, την απόδοση και την ποιότητα, ο Ettore Bugatti έδωσε προσοχή και στην εμφάνιση του κινητήρα, με γωνιακή διάταξη. Οι 8κύλινδροι κινητήρες εξακολουθούν να μοιάζουν με έργα τέχνης ακόμα και σήμερα.
Με τον σφυρηλατημένο μπροστινό άξονα από το Type 22, το Type 30 ήταν το πρώτο όχημα παραγωγής της Bugatti που είχε μπροστινά φρένα. 100 χρόνια πριν, άλλα αυτοκίνητα διέθεταν φρένα μόνο στον πίσω άξονα. Το υδραυλικό σύστημα πέδηση αντικαταστάθηκε από ένα μηχανικό το 1924 λόγω προβλημάτων με τα υλικά.
Για να αυξήσει την άνεση των επιβατών, ο Ettore Bugatti εφοδίασε το Type 30 με δερμάτινα καθίσματα που είχαν πολλά μαλακά επίπεδα για να απορροφούν τους κραδασμούς από τους κακοτράχαλους δρόμους. Αλλά και η αξιοπιστία ήταν ψηλά στη σκέψη του Bugatti, ο οποίος χρησιμοποίησε ένα νέο, πατενταρισμένο σύστημα ασφάλισης στις βίδες, με ενσωματωμένη ροδέλα και νέο σπείρωμα που δεν τις άφηνε να χαλαρώνουν παρά τους κραδασμούς.
Οι παραλλαγές στο αμάξωμα του Type 30 που εξελίχθηκε μεταξύ του 1922 και του 1926 περιλάμβαναν σπορ 4θέσια μοντέλα καθώς και 2θέσια coupe και cabrio. Το αγωνιστικό Type 32 «Tank» με βελτιωμένο αμάξωμά και μέγιστη ταχύτητα έως και 160 χλμ./ώρα βασίστηκε επίσης στον Type 30.
Η Bugatti πούλησε περίπου 600 μονάδες του Type 30 μέχρι το 1926, όταν αντικαταστάθηκε από το Type 38. Οι πελάτες έστειλαν επιστολές στον Ettore Bugatti για να εκθειάσουν την δύναμη και τη σπορ συμπεριφορά του Type 30. Αυτό ήταν το καλύτερο κίνητρο για να συνεχίσει ο Bugatti να καινοτομεί και να πρωτοπορεί.