Η δεκαετία του 1970 ήταν ιδιαίτερα σημαντική για την Volkswagen. Εκείνη την περίοδο παρουσίασε τρία από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της: το Passat, το Golf και το Polo.
Έχουμε δει ήδη την ιστορία του Golf, το οποίο αντικατέστησε με την είσοδό του στην παραγωγή το «αρχαίο» Beetle.
Το Polo ήταν το μικρότερο μοντέλο, το οποίο τοποθετήθηκε μια κατηγορία πιο κάτω σε σχέση με το Golf και, μαζί με το Passat που παρουσιάστηκε το 1973, συνέβαλε στην ολοκλήρωση μιας νέας γκάμας μοντέλων για την Volkswagen – όλα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Το Polo έκανε το επίσημο ντεμπούτο του τον Μάρτιο του 1975, αξιοποιώντας την πλατφόρμα του Audi 50. H παραγωγή του ξεκίνησε στο εργοστάσιο του Wolfsburg και ήταν ένα πραγματικά πρωτοποριακό αυτοκίνητο για την εποχή του.
Επρόκειτο για ένα μοντέρνο μοντέλο, το οποίο ήταν στιλάτο και πρακτικό. Η κατανάλωση καυσίμου παρέμενε σε χαμηλά επίπεδα – ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό την εποχή της πετρελαϊκής κρίσης – ενώ το χαμηλό βάρος του προσέφερε ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά οδήγησης.
Με κάθε γενιά, το μικρό αυτοκίνητο εξελισσόταν περαιτέρω. Το Polo 2ης γενιάς το οποίο παρουσιάστηκε το 1981 έφερε μια σειρά από βελτιώσεις, όπως περισσότερους χώρους και εκσυγχρονισμένους κινητήρες, ενώ το 1987, η Volkswagen παρουσίασε και μια περιορισμένη ειδική έκδοση Coupé GT G40, η οποία διέθετε supercharger για περισσότερη ισχύ.
Η 3η γενιά παρουσιάστηκε το 1994, με αναβαθμίσεις στην τεχνολογία και την ασφάλεια, καθώς ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας του με αερόσακους. Το 1998 το Polo ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά σε έκδοση GTI με καλύτερες επιδόσεις.
Το 2002 παρουσιάστηκε η 4η γενιά Polo, με σαφώς μεγαλύτερους χώρους και καλύτερα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας με στάνταρ μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι και ABS.
Το Polo 5ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2009, με νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ενώ το infotainment έκανε την οδήγηση πιο άνετη. Εκείνη τη χρονιά η Volkswagen κατέκτησε και τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ τέσσερις συνεχόμενες φορές από το 2013, με το Polo R WRC.
Η έκτη και η πιο πρόσφατη γενιά βασίστηκε στην πλατφόρμα MQB κάνοντάς το ακόμα πιο ψηφιακό και καινοτόμο, ιδιαίτερα μετά την αναβάθμιση του 2021.
Η Volkswagen Classic ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει τα δικά της συλλεκτικά μοντέλα μέσα στους επόμενους μήνες, με την έκθεση Bremen Classic Motorshow να τα φιλοξενεί από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου 2025.