Fiat Eden Roc: To πιο cool αυτοκίνητο παραλίας στην ιστορία

Για μετακινήσεις με στυλ γύρω από την εξοχική έπαυλη του Gianni Agnelli ή σε ιδιωτική παραλία της Καλιφόρνια, το εμπνευσμένο από γιοτ Fiat Eden Roc του 1956 είναι το πιο cool αυτοκίνητο παραλίας στην ιστορία.

Fiat Eden Roc: To πιο cool αυτοκίνητο παραλίας στην ιστορία

Για μετακινήσεις με στυλ γύρω από την εξοχική έπαυλη του Gianni Agnelli ή σε ιδιωτική παραλία της Καλιφόρνια, το εμπνευσμένο από γιοτ Fiat Eden Roc του 1956 είναι το πιο cool αυτοκίνητο παραλίας στην ιστορία.

Τα περισσότερα αυτοκίνητα με ιδιαίτερη σημασία στην ιστορία έχουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία για τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκαν. Το Fiat Eden Roc του 1956 δεν αποτελεί εξαίρεση. Η σύλληψή του χρονολογείται στα μέσα της δεκαετίας του 1950, όταν ο θρυλικός ιδιοκτήτης της Fiat, Gianni Agnelli, οραματίστηκε ένα κομψό μεταφορικό μέσο για να μεταφέρει τους καλεσμένους του από το κεντρικό σπίτι του κτήματός του στη Νίκαια της Γαλλίας, μέχρι την ακτή.

Οι τεχνίτες της περίφημης ιταλικής εταιρείας σχεδιασμού και κατασκευής αμαξωμάτων Pininfarina ανέλαβαν γρήγορα τη δημιουργία του μοναδικού οχήματος, εργαζόμενοι επάνω σε ένα διευρυμένο πλαίσιο του Fiat Multipla. Με την ολοκλήρωσή του, το Eden Roc του Agnelli έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1956 και τράβηξε την προσοχή του προέδρου της Union Oil, William Doheny.

Σε συνδυασμό με την αγορά της Ferrari 410 Superfast 1, που επίσης παρουσιάστηκε στο Παρίσι εκείνο το έτος και διέθετε αμάξωμα της Pininfarina, ο Doheny παρήγγειλε ένα αντίγραφο του γοητευτικού Eden Roc για να το χρησιμοποιήσει στο συγκρότημά του στη λίμνη Arrowhead της Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Τα αρχεία της Pininfarina δείχνουν ότι κατασκεύασε δύο τέτοια αυτοκίνητα. Οι φήμες ότι κατασκευάστηκε ένα τρίτο για τον Henry Ford Β’, παραμένουν μέχρι στιγμής εικασίες. Με τη θέση οδήγησης να κάθεται στον εμπρός άξονα, το ανοιχτό αμάξωμα, την έλλειψη θυρών και το χαμηλά τοποθετημένο παρμπρίζ, το Eden Roc αποπνέει ιδιοτροπία από κάθε οπτική γωνία.

Ίσως το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του είναι το πίσω κάθισμα που είναι κατασκευασμένο από ξύλο τικ, και είναι εμπνευσμένο από γιοτ. Αυτό το θαυμάσιο ναυτικό στοιχείο σχεδιασμού συμπληρώνεται εξωτερικά από μια συνεχή, περιμετρική λωρίδα και προφυλακτήρες κατασκευασμένους από μαόνι.

Fiat Eden Roc 1956 (6)

Στο Eden Roc της οικογένειας Doheny οι άδειες στάθμευσης στο χωριό από τη δεκαετία του 1950 είναι ακόμα κολλημένες στο παρμπρίζ. Το μικρό Fiat διατηρήθηκε σε λειτουργία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980, που τοποθετήθηκε σε αποθήκη. Το 2008, ένα μέλος της οικογένειας Doheny απέκτησε το Fiat και έχοντας βρει το αυτοκίνητο σε πολύ καλή κατάσταση, ξεκίνησε μια πλήρη αναπαλαίωση.

Τοποθέτησε κινητήρα 962 κ. εκ., ανεβάζοντας την παραγόμενη ισχύ στους 50 ίππους. Tο Eden Roc της οικογένειας Doheny πωλήθηκε σε δημοπρασία το 2015 έναντι 660.000 δολαρίων. Με το Eden Roc της οικογένειας Agnelli να βρίσκεται σε μια μεγάλη ιδιωτική συλλογή, η επιβίωση και των δύο αυτοκινήτων αψηφά όλες τις πιθανότητες.

Fiat Eden Roc 1956 (3)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!