Nyck de Vries: Ο Ολλανδός rookie της F1

Γνωρίστε καλύτερα έναν από τους τρεις πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς της Formula 1 για το 2023, τον 28χρονο Ολλανδό Nyck de Vries, μέσω αυτής της συνέντευξης.

Nyck de Vries: Ο Ολλανδός rookie της F1

Γνωρίστε καλύτερα έναν από τους τρεις πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς της Formula 1 για το 2023, τον 28χρονο Ολλανδό Nyck de Vries, μέσω αυτής της συνέντευξης.

Όταν ο Nyck de Vries έκανε εσπευσμένα το ντεμπούτο του στη Formula 1 στο GP Ιταλίας πέρυσι, εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του, τόσο πολύ, που ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, πείστηκε αρκετά για να του προτείνει το cockpit της AlphaTauri που άφησε πίσω του ο Pierre Gasly. Ο de Vries είχε κληθεί το Σάββατο να αντικαταστήσει τον Alex Albon, ο οποίος έπρεπε να χειρουργηθεί για αφαίρεση σκωληκοειδούς απόφυσης.

Μπορεί η πίστα να ήταν ευνοϊκή για το μονοθέσιο της Williams, το οποίο τα πήγαινε πολύ καλά πέρυσι σε πίστες χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, καθώς είχε πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Ωστόσο, o de Vries εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του στις κατατακτήριες δοκιμές, που του χάρισαν την 8η θέση εκκίνησης με ένα μονοθέσιο που είχε οδηγήσει μόνο μία φορά πριν. Ο Ολλανδός έκανε έναν πολύ σταθερό αγώνα για να δει την καρό σημαία στην 9η θέση για να γίνει ο 78ος οδηγός της Formula 1 που έχει σημειώσει βαθμούς στο ντεμπούτο του.

Άλλωστε, τα διαπιστευτήρια του de Vries μιλούν από μόνα τους. Το 2019 κατέκτησε τον τίτλο στη Formula 2, αλλά μην έχοντας βρει διέξοδο στην F1, κατευθύνθηκε προς τη Formula E, όπου έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της σεζόν 2020-2021, με τη Mercedes, η οποία προσπάθησε να του βρει -ανεπιτυχώς- θέση στη Williams το 2022. Πέρυσι, όντας εφεδρικός οδηγός της γερμανικής ομάδας στην F1, του δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσει τρία μονοθέσια της Formula 1 μέσα σε μία σεζόν, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά από το 1994 και τον Johnny Herbert.

O Helmut Marko πιστεύει ότι λόγω της εμπειρίας του, ο Nyck de Vries θα καταφέρει να γίνει ο οδηγός-ηγέτης της AlphaTauri το 2023, παρότι ο team-mate του, ο Ιάπωνας Yuki Tsunoda θα εισέλθει στην 3η του σεζόν με την ιταλική ομάδα. Πάντως, το ντεπούτο του de Vries του έφερε και μερικούς νομικούς μπελάδες. Λίγο πριν την έναρξη της σεζόν, ο Nyck de Vries απάντησε σε μερικές ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν να τον γνωρίσουμε καλύτερα.

Πώς εισήλθες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό;

«Μπήκα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μέσω της οικογένειάς μου. Ο πατέρας μου είχε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και έτρεχε και ο ίδιος λίγο σε αγώνες. Τα αυτοκίνητα ήταν πάντα μέρος του DNA της οικογένειάς μου, με τον προπάππου μου να έχει ξεκινήσει αρχικά με τις αντιπροσωπείες και τον πατέρα μου να καταλήγει τελικά να τις διευθύνει. Ο πατέρας μου όμως πούλησε τα πάντα για να μπορέσει να αφιερώσει όλο του το χρόνο και την προσπάθεια σε μένα και την αγωνιστική μου καριέρα, οπότε όσο και αν ήταν το όνειρο και ο στόχος μου να τα καταφέρω στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ήταν και δικός του».

Γνωρίζετε ήδη αρκετά καλά τον Yuki Tsunoda, πότε γνωριστήκατε για πρώτη φορά;

«Συναντηθήκαμε για πρώτη φορά το 2020, αν δεν κάνω λάθος. Η Red Bull και η AlphaTauri είχαν μια εκδήλωση μάρκετινγκ στο Red Bull Ring και εγώ αγωνιζόμουν εκεί εκείνο το Σαββατοκύριακο στο ELMS, οπότε ταξιδέψαμε μαζί στο Μονακό, καθώς ήταν λίγο πριν το Grand Prix εκεί. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που συναντηθήκαμε με τον Yuki. Μιλήσαμε στην πτήση και στη συνέχεια περάσαμε λίγο χρόνο μαζί στο Μονακό. Όπως όλοι γνωρίζουν είναι εξαιρετικά διασκεδαστικός, οπότε κρατάμε επαφή από τότε».

Έζησες στην Ιταλία για μεγάλο χρονικό διάστημα στα νιάτα σου, γιατί;

«Ένα μεγάλο μέρος της σκηνής του καρτ βρίσκεται στην Ιταλία, επειδή πολλοί από τους κατασκευαστές έχουν την έδρα τους εκεί. Οπότε, όταν ξεκίνησα το καρτ σε διεθνές επίπεδο άρχισα φυσικά να περνάω πολύ χρόνο εκεί. Έτσι, ως οικογένεια αποφασίσαμε ότι ήταν πιο βολικό να έχουμε μια βάση στην Ιταλία, για να ταξιδεύουμε από και προς τους αγώνες, και αυτό με βοήθησε να αναπτύξω τις γνώση της ιταλικής γλώσσας. Στην πραγματικότητα πέρασα πέντε ημέρες μαθαίνοντας ένα μάθημα επιχειρηματικής γλώσσας -επιτρεπόταν να μιλάς μόνο Ιταλικά. Έτσι, πήρα πολλά από τη γλώσσα εκεί πριν μετακομίσω στην Ιταλία με την οικογένειά μου. Δεν μιλάω άπταιστα, αλλά η παρουσία μου στην AlphaTauri με βοηθάει ήδη να βελτιώνομαι».

Ποιο είναι το αποκορύφωμα της αγωνιστικής σας καριέρας;

«Ήταν ήδη ένα μακρύ ταξίδι, υπήρξαν πολλά σκαμπανεβάσματα. Αν έπρεπε να αναφέρω μια κορυφαία στιγμή, θα έλεγα ότι ήταν η κατάκτηση του τίτλου στη Formula 2, είναι το Πρωτάθλημα για το οποίο ζεις για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας σου. Το όνειρό σου μεγαλώνοντας είναι να φτάσεις στην F1, και η F2 είναι το τελευταίο βήμα πριν από αυτό, οπότε ήταν σημαντικό για μένα να κατακτήσω αυτό το Πρωτάθλημα».

Για ποια πίστα της F1 είσαι πιο ενθουσιασμένος ενόψει 2023;

«Το Zandvoort, φυσικά. Ως οδηγός, ο στόχος είναι να οδηγήσεις την πίστα της πατρίδας σου ούτως ή άλλως, αλλά το Grand Prix Ολλανδίας είναι σαν ένα φεστιβάλ ή πάρτι, οπότε νομίζω ότι η οδήγηση σε αυτή την πίστα με όλους τους οπαδούς θα με ανατριχιάσει. Η ατμόσφαιρα είναι τρελή και ανυπομονώ να το ζήσω αυτό ως Ολλανδός οδηγός της F1».

Είσαι ήδη Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Formula E, αισθάνεσαι κάποια πίεση όταν έρχεσαι στην F1 με αυτόν τον τίτλο;

«Δεν μου αρέσει να αναλογίζομαι πολύ το παρελθόν μου. Φυσικά είναι μέρος του ταξιδιού μου στην F1, αλλά μου αρέσει πάντα να κοιτάζω μπροστά. Είμαι ευγνώμων για τα πράγματα που έχω καταφέρει να πετύχω μέχρι τώρα, αλλά την ίδια στιγμή, έχω νέες προκλήσεις μπροστά μου και είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που αγωνίζομαι στη Formula 1».

Γνωρίζεστε με τον Max Verstappen από τότε που ήσασταν νέοι, πώς είναι αυτή η σχέση;

«Ο Max και εγώ γνωριζόμαστε από πολύ μικρή ηλικία, καθώς μεγαλώσαμε αγωνιζόμενοι στα καρτ την ίδια εποχή, αν και δεν έχουμε αγωνιστεί ποτέ ο ένας εναντίον του άλλου. Η πρώτη φορά που αγωνιστήκαμε μαζί ήταν στη Monza πέρυσι, και έτυχε να είμαστε ο ένας δίπλα στον άλλον στην εκκίνηση, οπότε αυτό ήταν εκπληκτικό. Έχουμε μια εξαιρετική σχέση και ήταν πολύ παρόμοιος ο τρόπος που μεγαλώσαμε στους αγώνες, με τους πατεράδες μας να εμπλέκονται πολύ και γυρίζοντας όλη την Ευρώπη, για να συμμετέχουμε σε αγώνες καρτ. Έχουμε μεγάλο σεβασμό ο ένας για τον άλλον. Προφανώς είμαστε από την ίδια χώρα, μιλάμε την ίδια γλώσσα και απλά τα πάμε καλά. Παρά το γεγονός ότι είμαι μεγαλύτερος, αισθάνομαι σχεδόν σαν ο Max να είναι ο μεγάλος μου αδελφός στο paddock της Formula 1, αφού προφανώς έχει πετύχει πολλά και έχει ήδη τόση εμπειρία».

Τι χόμπι έχεις εκτός αγώνων;

«Θα παραδεχτώ ότι η ζωή μου έχει να κάνει πολύ με τους αγώνες. Ωστόσο, στο lockdown άρχισα να μαθαίνω να παίζω πιάνο. Δεν έχω κανένα απολύτως υπόβαθρο στη μουσική, αλλά μου άρεσε πολύ το όργανο και χρησιμοποίησα τον ελεύθερο χρόνο για να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό. Τώρα που οι περιορισμοί έληξαν, απολαμβάνω περισσότερες υπαίθριες δραστηριότητες, όπως τα αθλήματα, και επίσης περνάω πολύ χρόνο με την οικογένειά μου, όταν αυτό είναι εφικτό».

Έχεις κάποιο είδωλο στον αθλητισμό;

«Έχω τεράστιο θαυμασμό για τους Ολλανδούς αθλητές του πατινάζ ταχύτητας, είναι το πιο επιτυχημένο άθλημα για τις Κάτω Χώρες στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες και όλοι οι αθλητές προπονούνται περίπου 10 χιλιόμετρα από το σπίτι μου. Κατάγομαι από τη βόρεια Ολλανδία, το πατινάζ ταχύτητας είναι τεράστιο μέρος της κουλτούρας μας, και ακόμη περισσότερο στην περιοχή από την οποία κατάγομαι, οπότε είναι μέρος της ζωής μας από μικρή ηλικία, το έκανα ως παιδί. Σέβομαι την προσέγγισή τους στο άθλημα, οι ώρες και η εργασιακή τους ηθική είναι πολύ εντυπωσιακές».

Ποια ποδοσφαιρική ομάδα υποστηρίζεις;

«Υποστηρίζω την τοπική μου ομάδα SC Heerenveen, και στην πραγματικότητα από εκεί προέρχεται το σχέδιο για το κράνος μου. Το μπλε, το λευκό και οι καρδιές είναι μέρος του λογότυπου της επαρχίας από την οποία κατάγομαι και οι φανέλες της ομάδας έχουν το ίδιο σχέδιο, οπότε το έχω ενσωματώσει και στο κράνος μου εδώ και πολύ καιρό».

Πώς θα όριζες το στιλ σου;

«Μου αρέσει που ο καθένας έχει το δικό του στιλ και αυτό σου λέει πολλά για τον χαρακτήρα του, για μένα νομίζω ότι ντύνομαι με αρκετά smart-casual τρόπο».

Ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος στον οποίο το είπες όταν έμαθες ότι θα οδηγούσες για την AlphaTauri το 2023;

«Δεν υπήρχε μια συγκεκριμένη στιγμή, καθώς η διαδικασία ήταν αρκετά περίπλοκη, αλλά στην πραγματικότητα μόλις υπογράφηκε το συμβόλαιο, ο Pierre ήταν το πρώτο πρόσωπο στο οποίο μίλησα. Με κάλεσε στο FaceTime ενώ ήμουν στο γυμναστήριο για να με συγχαρεί, πράγμα που ήταν πολύ ωραίο. Φυσικά, η οικογένειά μου ήταν εκεί σε όλη τη διαδικασία και όταν τα πράγματα έγιναν πιο σοβαρά, μίλησα με τον πατέρα μου για όλα αυτά».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!