Οδηγούμε το ανανεωμένο Tesla Model 3 στην Αγγλία

Το νέο Tesla Model 3 είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό facelift, είναι σχεδόν ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο.

Οδηγούμε το ανανεωμένο Tesla Model 3 στην Αγγλία

Το νέο Tesla Model 3 είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό facelift, είναι σχεδόν ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο.

Η Tesla, στην πραγματικότητα, δεν κάνει facelift. Από τότε που η εταιρεία μπήκε στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου (για δεύτερη φορά) το 2014, μόνο ένα από τα τέσσερα βασικά μοντέλα της υπέστη μια εμφανισιακή ανανέωση.

Το πολυαναμενόμενο, επικαιροποιημένο Model 3 αποκαλύφθηκε λίγο πριν από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο, και τώρα έφτασε η στιγμή να οδηγήσουμε το αναμφισβήτητα πιο σημαντικό αυτοκίνητο της χρονιάς.

Ας δούμε λίγο γρήγορα τις αλλαγές. Εξωτερικά, η πιο αξιοσημείωτη διαφορά είναι στο μπροστινό μέρος, όπου οι ελαφρώς φουσκωτοί προβολείς έχουν γίνει λεπτότεροι για πολύ πιο δραματική εμφάνιση. Το πίσω μέρος έχει τροποποιηθεί, επίσης, με νέα φώτα σε σχήμα C που είναι ενσωματωμένα στο πορτμπαγκάζ για να βελτιωθεί η αρμολόγηση.

Είναι αξιοσημείωτο που η Tesla αναφέρει κάτι τέτοιο. Τα πρώτα μοντέλα είχαν δεχθεί κριτική για το φινίρισμά τους που σε αρκετά σημεία υστερούσε, αλλά αυτό το νέο μοντέλο μπορεί να δει στα ίσια τα κορυφαία της κατηγορίας. Ίσως να μην δείχνει τόσο στιβαρό στο εσωτερικό όσο μια BMW i4, αλλά η ευδιάκριτη αναβάθμιση στην ποιότητα συμπληρώνει την εξαιρετικά κομψή οθόνη αφής 15,4 ιντσών, από όπου ελέγχονται τα πάντα, από το infotainment και τη χαρτογράφηση, μέχρι τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες. Την χρησιμοποιείτε ακόμη και για να θέσετε το αυτοκίνητο σε κίνηση.

Οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα έχουν επίσης μια μικρή οθόνη, η οποία όχι μόνο ενσωματώνει τα χειριστήρια του κλιματισμού, αλλά τους επιτρέπει να συνδέουν ακουστικά μέσω Bluetooth και να παρακολουθούν YouTube ή να ακούν τη μουσική τους εν κινήσει. Ο χώρος στο πίσω μέρος είναι επίσης αρκετά γενναιόδωρος, με αρκετό αέρα για ψηλούς ενήλικες οι οποίοι μπορούν να απολαμβάνουν τον ουρανό από την στάνταρ γυάλινη οροφή.

Καινούργια είναι και τα καθίσματα. Είναι όλα θερμαινόμενα ενώ τα μπροστινά κλιματίζονται επίσης. Προσφέρουν μια βελούδινη και άνετη αίσθηση, αν και θα πρέπει να τα δοκιμάσουμε σε μεγαλύτερες αποστάσεις για να δούμε πώς συγκρίνονται με τα καλύτερα του ανταγωνισμού. Το αυτοκίνητό μας είχε το προαιρετικό λευκό εσωτερικό και, ενώ παρέμεινε πεντακάθαρο στην δοκιμή μας, θα το σκεφτόμασταν δύο φορές να σας το προτείνουμε αν έχετε μικρά παιδιά.

Εκτός από την ποιότητα του εσωτερικού και του εξωτερικού, η Tesla ισχυρίζεται ότι το Model 3 είναι πλέον πολύ πιο ήσυχο – δηλώνοντας 30% βελτίωση στην απομόνωση του θορύβου από το περιβάλλον. Αυτό, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οφείλεται στα ακουστικά κρύσταλλα, στα βελτιωμένα συνεμπλόκ της ανάρτησης και στα μυριάδες ηχομονωτικά υλικά.

Η διαφορά είναι αντιληπτή. Υπάρχει πολύ λίγος θόρυβος από το δρόμο, ακόμη και με τους μεγαλύτερους τροχούς 19 ιντσών του αυτοκινήτου μας (οι 18’’ είναι στάνταρ) και δεν θα παρατηρήσετε σημαντικό αεροδυναμικό θόρυβο γύρω από τις μπροστινές κολόνες (Α) – ακόμη και στα 70 μίλια/ώρα [110 χλμ./ώρα]. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικής απόδοσης σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Autopilot της Tesla, το καθιστά ένα ιδανικό αυτοκίνητο για ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Θα εξακολουθείτε να παρατηρείτε ένα αχνό γδούπο από την ανάρτηση στους περισσότερους δρόμους – η απόσβεση σαφώς δεν φτάνει το επίπεδο της i4, αλλά είναι πολύ πιο ενδοτική από ένα Polestar 2. Το Model 3 σπάνια κοπανιέται στις λακκούβες.

Ωστόσο, η οδηγική εμπειρία παραμένει αρκετά αδιάφορη. Σαφώς και πρόκειται για ένα γρήγορο αυτοκίνητο – ακόμα και με τον βασικό συνδυασμό μπαταρίας / κινητήρα – αλλά δεν είναι από αυτά με τα οποία θα απολαύσετε την οδήγηση στον αγαπημένο σας δρόμο.

Οδηγήσαμε σχεδόν αποκλειστικά με το τιμόνι στη ρύθμιση sport, αλλά εκτός από το να προσθέτει λίγο βάρος, η πληροφόρηση παραμένει περιορισμένη. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο που εμπνέει ασφάλεια, με άφθονη πρόσφυση ακόμα και χωρίς την πρόσθετη σιγουριά ενός δεύτερου κινητήρα στον μπροστινό άξονα.

Υπάρχει βέβαια μπόλικη τεχνολογία που προκαλεί το ενδιαφέρον, αλλά όσοι προέρχονται από το προ-facelift Model 3 θα αισθανθούν πολύ οικεία. Η οθόνη φαίνεται και είναι κορυφαία – αποκρίνεται άμεσα και διακρίνεται σε χρηστικότητα. Όπως και πριν, δεν υπάρχει πίνακας οργάνων, αλλά είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα συνηθίζεις να κοιτάς ελαφρώς στο πλάι για να δεις την ταχύτητά σου. Αυτό που είναι λιγότερο διαισθητικό είναι ο τρόπος που έχουν τοποθετηθεί τα φλας στο τιμόνι. Οι μοχλοδιακόπτες έχουν αφαιρεθεί εντελώς.

Αρχικά, αυτό δεν φαίνεται να προβληματίζει. Ξεκινώντας από ένα χώρο στάθμευσης ή πλησιάζοντας μια διασταύρωση με το τιμόνι στην ευθεία, τα κουμπιά είναι ακριβώς εκεί που θέλετε να είναι. Κλείνουν αυτόματα μόλις ολοκληρώσετε μια στροφή και αναγνωρίζουν ακόμη και πότε αλλάξατε λωρίδα. Προσπαθήστε όμως να πατήσετε αυτούς τους διακόπτες στην έξοδο ενός κυκλικού κόμβου – έχοντας στριμμένο το τιμόνι – και δεν θα έχετε άλλη επιλογή από το να τα παρατήσετε.

Προς το παρόν, υπάρχουν μόνο δύο Model 3 για να διαλέξετε, χωρίς επίσημη επιβεβαίωση για το αν η κορυφαία έκδοση Performance θα επιστρέψει εγκαίρως. Η τιμή στην Ελλάδα ξεκινά από 41.990 € (χωρίς την επιδότηση), πάνω από 10.000 € χαμηλότερη σε σχέση με τη βασική i4 (53.650 €).

Το Tesla μας έχει αυτονομία έως και 513 χλμ., ενώ το Long Range (από 49.990 €) μπορεί να κάνει έως και 629 χλμ. με μία φόρτιση – και τα δύο αυτά νούμερα αφορούν στη μικρότερη από τις επιλογές των δύο τροχών. Το βασικό Model 3 μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως και 170 kW, που σημαίνει ότι για να φτάσει η μπαταρία από το 10% στο 80% σε έναν ταχυφορτιστή θα χρειαστεί περίπου 27 λεπτά. Το μοντέλο με τη μεγαλύτερη αυτονομία αυξάνει την ισχύ φόρτισης στα 250 kW, αλλά η μεγαλύτερη μπαταρία σημαίνει ελαφρώς μεγαλύτερο χρόνο φόρτισης.

Η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα σε σύγκριση με τους αντιπάλους αυτού του αυτοκινήτου. Κάθε Model 3 έχει αυτές τις εντυπωσιακές οθόνες μπροστά και πίσω, vegan επενδύσεις συνθετικού δέρματος και γυάλινη οροφή, καθώς και ατμοσφαιρικό φωτισμό και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Η βαφή Stealth Grey του αυτοκινήτου μας είναι καινούρια, αλλά προσφέρεται με έξτρα χρέωση.

Συμπέρασμα

Χωρίς ημίμετρα, οι περισσότεροι κατασκευαστές θα το χαρακτήριζαν ως ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Βελτιωμένο σε πολλούς βασικούς τομείς, το προηγούμενο ‘Αυτοκίνητό της Χρονιάς’ [στα βραβεία του Auto Express] επιστρέφει κατευθείαν στην κορυφή της κατηγορίας με εντυπωσιακά βελτιωμένη ποιότητα, ακόμη περισσότερη τεχνολογία και πιο ελκυστική εμφάνιση. Το γεγονός ότι είναι φτηνότερο από τους κύριους αντιπάλους του, θα το καταστήσει εξαιρετικά ενδιαφέρον τόσο για τους εταιρικούς χρήστες όσο και για τους ιδιώτες αγοραστές.

Χαρακτηριστικά

Tesla Model 3 RWD

  • Τιμή: από 41.990 € (στην Ελλάδα, χωρίς επιδότηση)
  • Σύστημα κίνησης: Μπαταρία 57,5 kWh, 1 ηλεκτροκινητήρας
  • Ισχύς / ροπή: 245 ίπποι / 420 Nm
  • Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς
  • 0-100 χλμ./ώρα: 6,1 δευτερόλεπτα
  • Τελική ταχύτητα: 201 χλμ./ώρα
  • Αυτονομία/φόρτιση: 513 χλμ. / 170 kW, 10-80% σε 27’
  • Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.720 / 1.850 / 1.441 χλστ.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!