Οδηγούμε στην Ελλάδα την ηλεκτροκίνητη Ford Mustang Mach-E

Η Mustang άλλαξε, έγινε SUV και αμιγώς ηλεκτρική, προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους, εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και στο δρόμο, συνεχίζει να κρατάει ψηλά τη σημαία της Ford. Την οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους και σας αναφέρουμε…

Οδηγούμε στην Ελλάδα την ηλεκτροκίνητη Ford Mustang Mach-E

Η Mustang άλλαξε, έγινε SUV και αμιγώς ηλεκτρική, προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους, εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και στο δρόμο, συνεχίζει να κρατάει ψηλά τη σημαία της Ford. Την οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους και σας αναφέρουμε…

Η Ford Mustang, ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της αυτοκίνησης μετρά περισσότερο από μισό αιώνα ένδοξης ζωής. Αγαπήθηκε όσο λίγα αυτοκίνητα στον κόσμο, διαγράφοντας μια λαμπρή πορεία στο πέρασμα των ετών. Τη γνωρίζουμε όλοι με την coupe υπόστασή της, αλλά αυτή πλέον δεν είναι η μοναδική στη γκάμα της.

Η Ford δημιούργησε μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του μοντέλου, σε ένα διαφορετικό, πιο πρακτικό και μοδάτο αμάξωμα SUV. Ο κόσμος αλλάζει και η Ford φυσικά δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω. Έχει ήδη έντονη παρουσία σε όλες τις κατηγορίες των SUV, ενώ και στο σύνολό της η γκάμα της έχει εξηλεκτριστεί.

Η Mustang Mach-E όμως αποτελεί το επόμενο βήμα της, αφού είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, που συνδυάζει δηλαδή τα πάντα σε ένα πακέτο. Οι αλλαγές πολλές, σίγουρα θα σκέφτεστε. Η Mustang χωρίς θερμικό κινητήρα, όταν μας είχε συνηθίσει στα πολλά μάλιστα κυβικά και με αμάξωμα SUV; Ναι ακριβώς έτσι. Και όπως φαίνεται εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια απλή αλλαγή, αλλά με μια… μεταμόρφωση.

Νέα οπτική…

Αν και πρόκειται για την πρώτη έκδοση SUV της Mustang, η Mach-E είναι άμεσα αναγνωρίσιμη. Διατηρεί τις αναλογίες της coupe εκδοχής του μοντέλου, με το μακρύ εμπρός καπό, το κοφτό τελείωμα και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα με τις τρεις κάθετες μπάρες.

Στο εσωτερικό, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν να διατηρήσουν κάποια αναγνωρίσιμα στοιχεία. Επί της ουσίας όμως, η Mach-E είναι ένα μεγάλο SUV που προσφέρει απλόχερα χώρους για πέντε επιβαίνοντες. Χάρη στην τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το αμάξωμα, το πάτωμα είναι επίπεδο και ακόμα και ο μεσαίος πίσω επιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με το χώρο για τα πόδια του.

Ο χώρος αποσκευών είναι ψηλός και ρηχός, με όγκο 402 λίτρων, που δεν ενθουσιάζει για το μέγεθος του αυτοκινήτου, αλλά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.420 λίτρα. Επιπλέον, στο εμπρός καπό υπάρχει ένας ακόμα αποθηκευτικός χώρος 81 λίτρων. Αυτός έχει την ίδια φιλοσοφία με το megabox που συναντάμε στο Puma. Είναι αδιάβροχος και μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και λασπωμένα ρούχα ή παπούτσια.

Στο ανασχεδιασμένο ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη 15,5 ιντσών, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής που παρέχει πληροφορίες για τα πάντα και σου επιτρέπει να τα ελέγχεις όλα. Σε συνδυασμό με την εφαρμογή της Ford ο έλεγχος λειτουργιών γίνεται και απομακρυσμένα. Παράλληλα, η εφαρμογή ενημερώνει για τους διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης, προκειμένου να ρυθμίσετε τη διαδρομή σας.

Με αυτονομία έως 610 χιλιόμετρα

Τέσσερις είναι οι εκδόσεις που είναι διαθέσιμη η νέα Mustang Mach-E. Εισαγωγική είναι η Standard Range με μπαταρία 68 kWh (αξιοποιήσιμη) και με κίνηση στους πίσω τροχούς, με απόδοση 269 ίππων και 430 Nm ροπής και αυτονομία 440 χιλιομέτρων. Πιο πάνω είναι ή ομώνυμη έκδοση αλλά με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς AWD, η οποία διατηρεί την ίδια ισχύ, αλλά έχει 580 Nm ροπής και μικρότερη αυτονομία που φτάνει τα 400 χιλιόμετρα.

Η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία ονομάζεται Extended Range, με μπαταρία 88 kWh (αξιοποιήσιμη) και είναι διαθέσιμη με κίνηση στους πίσω τροχούς, με απόδοση 294 ίππων και 430 Nm ροπής. Η αυτονομία της φτάνει τα 610 χιλιόμετρα! Στην κορυφή τοποθετείται η Extended Range AWD έκδοση, που αποδίδει 351 ίππους και 580 Nm ροπής. Εδώ οι ηλεκτροκινητήρες είναι δύο και στέλνουν τη μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς. Αυτή είναι και η έκδοση που οδηγήσαμε στην «Αθηναϊκή Ριβιέρα», την εκπληκτική διαδρομή από το Καβούρι μέχρι το Λαύριο.

Όσον αφορά τη φόρτιση, με το οικιακό wall box της Ford 7,4 ή 11 το 10 έως 80% της ενέργειας της μπαταρίας γίνεται σε περίπου 6 ώρες. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης μέχρι και με 150 kW και σε αυτή την περίπτωση σε μόλις 10 λεπτά μπορεί να δώσει 119 χιλιόμετρα όσον αφορά την έκδοση με την κίνηση στους πίσω τροχούς και 107 για την AWD, με μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς. Αμφότερες οι εκδόσεις, μέσα σε 45 λεπτά μπορεί να πάνε από το 10 στο 80% της ενέργειας τους με τον ταχυφορτιστή.

Τρία drive modes

Η Mustang Mach-E προσαρμόζεται πλήρως στις απαιτήσεις αλλά και τις επιθυμίες του οδηγού. Κάνει εύκολα τα πάντα, ενώ διαθέτει τρία προγράμματα διαφορετικής φιλοσοφίας για να έρθει ακριβώς στα μέτρα σας. Στο Whisperer όλα γίνονται πιο απλά, πιο εύκολα. Δίνει έμφαση στην άνεση, την ηρεμία, την απόλυτη ησυχία.

Το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ, η απόκριση στο γκάζι είναι πιο ήπια, χωρίς απότομες εξάρσεις, ενώ μέχρι και ο φωτισμός της καμπίνας γίνεται πιο απαλός. Σε αυτό το πρόγραμμα ρυθμίζεται το σύστημα του traction control, με γνώμονα την καλύτερη πρόσφυση σε γλιστερά ή βρεγμένα εδάφη κάνοντας λιγότερο απαιτητική την οδήγησης και δίχως άλλο πιο ασφαλή.

Στο πρόγραμμα Active τα πράγματα γίνονται πιο ισορροπημένα. Ταιριάζει στην καθημερινότητα, χωρίς να απαιτεί θυσίες σε κάποιον από τους επιμέρους τομείς. Συνδυάζει την άνεση και την ησυχία με τον fun to drive χαρακτήρα της Mustang, αλλά και τις επιδόσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος αυτής της κατηγορίας. Με το EcoMode ενεργοποιημένο, ένα μπλε φως στην καμπίνα συνδέει την εικόνα με τη λειτουργία που έχει ως στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα.

Επειδή όμως το όνομα της Mustang είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την οδηγική απόλαυση, η Ford έχει προσθέσει στην Mach-E ένα πρόγραμμα το οποίο ονομάζει Untamed. Όπως μαρτυρά και το όνομά του προσδίδει έναν πιο… ατίθασο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.

Απελευθερώνει όλα τα άλογα, κάνοντας πιο άμεση την απόκριση… όλων. Το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ, πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού, ενώ το δεξί πεντάλ αντιδρά σε κάθε χάιδεμα από το δεξί πόδι. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική, με τη ροπή και την ισχύ να είναι άμεσα διαθέσιμες.

Επιπλέον, σε αυτό το πρόγραμμα, η Mach-E σου δίνει την αίσθηση του κατεβάσματος σχέσεως κατά την επιβράδυνση και λέμε την αίσθηση, αφού το κιβώτιο είναι μίας σχέσης. Στο ίδιο μήκος κύματος, αλλάζει ο φωτισμός στο εσωτερικό, αλλά σε αυτή την περίπτωση γίνεται πορτοκαλί, ενώ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εναρμονίζεται με τη σπορ φιλοσοφία προβάλλοντας χρήσιμης πληροφορίες στον οδηγό.

Κρατάει ψηλά τη σημαία της Ford

Η σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση σιγοντάρει την «ατίθαση» πλευρά της Mustang Mach-E. Δεν θυμίζει μοντέλα του ανταγωνισμού, με SUV φιλοσοφία. Σηκώνει ψηλά της σημαία της Ford, δίνοντας σαφές προβάδισμα στην ακρίβεια των χειρισμών έναντι της άνεσης. Την οποία σίγουρα δεν λες κακή, με την ποιότητα κύλισης να είναι μεν σφιχτή, αλλά χωρίς να κουράζει.

Αντιπαρέρχεται με την αίσθηση στιβαρότητας που προσφέρει. Τη νιώθεις ένα κομμάτι σε κάθε περίπτωση. «Κρύβει» ακόμα και το βάρος της που ξεπερνάει τους 2,1 τόνους. Είναι πιο ελαφριά από τον ανταγωνισμό, με πιο σπορ ρυθμίσεις στην ανάρτηση και αυτό εξαργυρώνεται στην οδική της συμπεριφορά. Στρίβει όπως έρχεσαι, με το τιμόνι να ακούει τις εντολές του οδηγού. Δίχως άλλο όμως πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν άμεση απόκριση. Και ειδικά αυτής της κατηγορίας, που η δύναμη και η ροπή παρέχονται σε μεγάλες ποσότητες. Είτε με έναν είτε με δύο κινητήρες, το σίγουρο είναι ότι δεν θα σου λείψει το γκάζι. Έτσι, μπορεί εύκολα να βρεθείς στη στροφή με πολλά χιλιόμετρα και σε μια λάθος εκτίμησή σου να κλιθείς να αντιμετωπίσεις τους νόμους της φυσικής, οι οποίοι αποδεδειγμένα είναι… ανίκητοι. Σε κάθε περίπτωση όμως και όταν εξοικειωθείς με την αμεσότητα της απόκρισης και τη μεγάλη δύναμη, διαπιστώνεις ότι η Mustang Mach-E είναι ισορροπημένη, με σπορ γονίδια.

Στην ελληνική αγορά είναι άμεσα διαθέσιμη, με τιμές που ξεκινούν από τα 51.587 ευρώ μαζί με το όφελος από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Η τιμή αυτή αφορά την έκδοση RWD με τους 269 ίππους. Πιο πάνω το τοποθετείται η επίσης πισωκίνητη, αλλά ισχυρότερη με 294 ίππους εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία που στοιχίζει 62.959 ευρώ. Η τετρακίνητη AWD των 269 ίππων στοιχίζει 63.474 € και η κορυφαία AWD 351 ίππων με τη μεγάλη μπαταρία φτάνει τα 68.712 ευρώ.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!