Οδηγούμε το πρωτότυπο Toyota Yaris Cross Hybrid

Το Toyota Yaris Cross, ο ανταγωνιστής του Nissan Juke αναμένεται στην αγορά αργότερα μέσα στο 2021, αλλά εμείς βάλαμε στο χέρι την πρωτότυπη εκδοχή του για μια πρώτη δοκιμή και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας

Οδηγούμε το πρωτότυπο Toyota Yaris Cross Hybrid

Το Toyota Yaris Cross, ο ανταγωνιστής του Nissan Juke αναμένεται στην αγορά αργότερα μέσα στο 2021, αλλά εμείς βάλαμε στο χέρι την πρωτότυπη εκδοχή του για μια πρώτη δοκιμή και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας

Η Toyota μπορεί να έχει μεγάλη ιστορία στην παραγωγή αξιόπιστων 4×4 και μεγάλων SUV, όπως τα Land Cruiser και RAV4, αλλά μέχρι τώρα δεν είχε κάποιον εκπρόσωπο σε μικρότερη κατηγορία για να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Nissan Juke, Renault Captur και Hyundai Kona. Αλλά, σχεδόν μια δεκαετία μετά την πρεμιέρα του Nissan Juke, του μικρού SUV που δημιούργησε μια σχολή, η Toyota δείχνει έτοιμη να παρουσιάσει την απάντησή της. Το Yaris Cross.

Όπως περιμένετε, μοιράζεται τα μηχανικά μέρη, την πλατφόρμα και το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα με το συμβατικό Yaris Hybrid hatchback που κυκλοφορεί. Έτσι, εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT.

Και με τετρακίνηση

Αλλά, σε αντίθεση με το Yaris και αρκετά μικρά SUV, το Yaris Cross είναι διαθέσιμο με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις. Ωστόσο, αυτό είναι επιλογή μόνο στις κορυφαίες εκδόσεις Dynamic και Premiere, ενώ αυξάνει και τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση λόγω βάρους και της επιπλέον ανάγκης για δύναμη.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το Yaris Cross δεν είναι αποδοτικό στις εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία οι εκπομπές CO2 για το πρώτο είναι 103 γρ./χλμ., ενώ για το δεύτερο είναι 107 γρ./χλμ., τιμές που είναι και στις δύο περιπτώσεις χαμηλότερες από αυτές των Hyundai Kona Hybrid και Toyota C-HR.

Με χαμηλή κατανάλωση

Επιπλέον, όταν δοκιμάσαμε το Yaris Cross σε μια ποικίλες διαδρομές που περιελάμβαναν, δρόμους πόλης, επαρχιακούς, αλλά και αυτοκινητόδρομο, διαπιστώσαμε ότι κινήθηκε με ηλεκτρική ενέργεια για το 66% του χρόνου του. Αν το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων είναι αστικές, τότε η τιμή αυτή μπορεί να αυξηθεί στο 70%, που είναι πιο κοντά στα 4,3 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το Yaris Cross.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε κίνηση στους εμπρός τροχούς και ήταν εξοπλιστική έκδοση Adventure. Περνώντας στο εσωτερικό του δεν θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να καταλάβεις ότι η Toyota έκανε επιτυχώς τη μεταμόσχευση των βασικών στοιχείων του supermini της στο ψηλότερο αδελφάκι του.

Σφιχτό στο δρόμο

Το Yaris Cross διακρίνεται στο δρόμο για την ακρίβεια των κινήσεών του και την αίσθηση από το τιμόνι του, με το σωστό βάρος, ειδικά αν αναλογιστείς ότι πρόκειται για ένα compact SUV. Για κάποιος όμως ίσως να φανεί αρκετά σφιχτό. Αν και σε γενικές γραμμές παρουσιάζεται ισορροπημένο στις αντιδράσεις, δείχνει καλύτερο στις υψηλότερες ταχύτητες, παρά στην κίνηση μέσα στην πόλη, ειδικά με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών, με τους οποίους εξοπλίζονταν το αυτοκίνητο δοκιμής.

Η πιο πρόσφατη έκδοση του υβριδικού συστήματος της Toyota που προορίζεται για τα μικρά της οχήματα, έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αλλά ο χαρακτηριστικός -ιδιαίτερος- ήχος του 3κύλινδρου κινητήρα ξεκινάει άμεσα, από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Επίσης, δεν είναι αυτό που λέμε γρήγορο, με το Yaris Cross να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. Αλλά και πάλι, αυτή η τιμή είναι ίδια με του Hyundai Kona Hybrid και Kia Niro Hybrid και σίγουρα ικανοποιεί για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό

Στο εσωτερικό το Yaris Cross δείχνει ελαφρώς πιο premium από το αδελφό supermini, με την έξυπνη και πρακτική καμπίνα να είναι καλά κατασκευασμένη. Το σύστημα πολυμέσων της Toyota είχε κάποια αδύναμα σημεία, αλλά στο Yaris Cross φαίνεται να έχουν βελτιωθεί. Το αυτοκίνητό μας είχε τη μεγαλύτερη οθόνη των εννέα ιντσών, που έχει καλή ευκρίνεια, φωτεινότητα και είναι εύκολη στη χρήση. Επιπλέον, όλα τα μοντέλα έρχονται με Apple CarPlay και Android Auto συνδεσιμότητα για smnartphone.

Για να υποστηρίξει την SUV υπόστασή του, το Yaris Cross οφείλει να προσφέρει τουλάχιστον ανώτερη πρακτικότητα από της supermini εκδοχής του. Ευτυχώς, έχει 360 λίτρα χώρου αποσκευών, δηλαδή 74 περισσότερα από το hatchback, ενώ φτάνει τα 460 λίτρα με φόρτωση μέχρι την οροφή, τιμή που είναι πάλι ίδια με την καλύτερη της κατηγορίας.

Ωστόσο, πίσω, άνθρωποι με ύψος πάνω από 1,8 μ. θα παραπονεθούν για το χώρο στα πόδια και τα γόνατα. Έτσι, θα λέγαμε ότι το αυτοκίνητο προορίζεται περισσότερο για νέες οικογένειες ή ζευγάρια. Κοινό το οποίο η Toyota φιλοδοξεί να προσελκύσει, τόσο με την αυξημένη πρακτικότητα, όσο και με την off-road αισθητική που προσφέρει το Yaris Cross, ειδικά στην έκδοση Dynamic.

Σε πολλές εκδόσεις

Οι τιμές του Yaris Cross στην ελληνική αγορά ξεκινάνε από τα 17.300 ευρώ στην έκδοση Active με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Με το αυτόματο CVT η ίδια έκδοση στοιχίζει 18.850 ευρώ. Η υβριδική έκδοση με τους 116 ίππους και το αυτόματο e-CVT, στο επίπεδο εξοπλισμού Active στοιχίζει 20.150 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη AWD-i με ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού Style πωλείται προς 25.900 ευρώ.

Συνολικά, το Yaris Cross προσφέρει ακριβώς αυτό περιμέναμε από ένα compact υβριδικό SUV. Ο κινητήρας προσφέρει αξιόλογη οικονομία καυσίμου και ελαφρώς χαμηλότερες εκπομπές σε σχέση τους βενζινοκίνητους ανταγωνιστές του. Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι καλή, με εκσυγχρονισμένη τεχνολογία, κάτι που σημαίνει ότι το Yaris Cross μπορεί να πετύχει και αυτό δεν θα οφείλεται μόνο στην καλή του εμφάνιση.

Φωτογραφίες: Driving Electric