Οδηγούμε το ηλεκτρικό Nissan Townstar στη Γαλλία

Στο Παρίσι έγινε η επίσημη οδηγική παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού επαγγελματικού Nissan Townstar, με αυτονομία 300 χιλιομέτρων, που είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Nissan Townstar στη Γαλλία

Στο Παρίσι έγινε η επίσημη οδηγική παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού επαγγελματικού Nissan Townstar, με αυτονομία 300 χιλιομέτρων, που είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.

Το νέο Nissan Townstar έρχεται να πάρει τη σκυτάλη από το e-NV200, το οποίο, μετά από 10 σχεδόν χρόνια (από το 2014), παραδίδει στο αδελφό μοντέλο μια σπουδαία παρακαταθήκη, με αξιόλογη εμπορική πορεία. Το Townstar EV συνεχίζει το έργο του προκατόχου του, έχοντας αναβαθμισμένο «οπλοστάσιο», που του επιτρέπει να σταθεί απέναντι στον πετρελαιοκίνητο ανταγωνισμό με μεγαλύτερες αξιώσεις.

Αξιοποιώντας επιπλέον, το «πάσο ελευθέρας» σε πολλά μεγάλα αστικά κέντρα ευρωπαϊκών χωρών, εκεί που τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα έχουν “απαγορευτικό”, το νέο Townstar EV, μοιάζει μια λύση με παρόν και φυσικά μέλλον. Ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια για το όραμα Ambition 2030 της Nissan, που θέλει τη γκάμα της, αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το τέλος της δεκαετίας, προσφέροντας παράλληλα, μια πραγματική λύση για τους επαγγελματίες.

Εξάλλου, όπως φαίνεται από το δείκτη ανάπτυξης της κατηγορίας των ηλεκτρικών LCV, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα αποτελέσουν σταδιακά μονόδρομο, αφού από το 4% της αγοράς που είχαν μέσα στο 2021, εκτιμάται ότι το 2030 θα φτάσουν το 49% .

Για την κατασκευή του Townstar χρησιμοποιείται η πλατφόρμα CMF-C, κοινή στον Όμιλο, με την κατασκευή του να γίνεται στο κέντρο συμμαχίας Renault-Nissan για μικρά φορτηγά στο Maubeuge της Γαλλίας. Με μπαταρία 45 kWh προσφέρει αυτονομία που ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα, απόσταση ικανή να καλύψει τις ανάγκες της καθημερινότητας εντός πόλης και όχι μόνο.

Με σύγχρονη εικόνα

Σχεδιαστικά το Townstar ακολουθεί μια πιο σύγχρονη προσέγγιση σε σχέση με επαγγελματικά μοντέλα του παρελθόντος. Τα φώτα LED είναι από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ιαπωνικού LCV και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του, κάτι που δεν ισχύει για τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Αυτά αγκαλιάζουν τη νέα μάσκα, σε μαύρο χρώμα, με το μοτίβο Kumiko, που συναντάμε και στο επίσης αμιγώς ηλεκτρικό SUV, Ariya. Στο πίσω μέρος οι δύο ασύμμετρες πόρτες, που έχουν αναλογία 70:30, ανοίγουν πλήρως κατά 180 μοίρες, διευκολύνοντας έτσι τη φόρτωση.

Στο εσωτερικό η αίσθηση μιας καλοφτιαγμένης καμπίνας με σύγχρονες πινελιές που παραπέμπουν σε επιβατικό μοντέλο είναι αυτό που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν, αλλά είναι καλά δεμένα μεταξύ τους, και δεν αφήνουν παράπονα. Η αρχιτεκτονική σχεδίασης, έχει γίνει με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών ενός επαγγελματία. Τα ράφια στην οροφή, το ντουλαπάκι εμπρός από το τιμόνι, το άνοιγμα δίπλα από αυτό, μαζί με αρκετές ακόμα θήκες, εργονομικά τοποθετημένες, δημιουργούν ένα άκρως φιλικό και πρακτικό εσωτερικό.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10 ιντσών, ενισχύει το τεχνολογικό προφίλ του Townstar EV, προβάλλοντας όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που αναζητά ο οδηγός και μαζί τις οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης. Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει τόσο Android Auto, όσο και ασύρματο Apple CarPlay.

Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, προβάλλει με τη σειρά της όλες τις σημαντικές για το αυτοκίνητο πληροφορίες και επιτρέπει  παράλληλα στον οδηγό να παρακολουθεί μέσω το συστήματος Intelligent Around View Monitor, τη θέση του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια ελιγμών, κάνοντας τη ζωή του πιο εύκολη.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και ο εξοπλισμός που διαθέτει το Townstar. Διαθέτει περισσότερες από 20 τεχνολογίας για την υποστήριξη του οδηγού, μεταξύ αυτών, το ProPilot Assist, με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, το Blind Spot Warning, για αναγνώριση κίνησης στο «τυφλό» σημείο στο πλάι του αυτοκινήτου, το Intelligent Emergency Braking, για αποφυγή επικείμενης σύγκρουσης, που αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και ευκολίες όπως το σύστημα στάθμευσης χωρίς χέρια, Hands Free Parking, που δεν απαιτεί από τον οδηγό το χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης. Επιπλέον, μια αντλία θερμότητας, βελτιώνει την απόδοση και την άνεση σε χαμηλές θερμοκρασίες, διανέμοντας θερμότητα από την μπαταρία στην καμπίνα.

Με 50% μεγαλύτερη αυτονομία

Το νέο Townstar EV έρχεται σημαντικά βελτιωμένο, κατά 50% από τον προκάτοχό του e-NV200, στον τομέα της αυτονομίας, αφού προσφέρει 301 χιλιόμετρα κίνησης με μια μόνο φόρτιση. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 45 kWh και δυνατότητα φόρτισης με ρεύμα AC από 7,4 kW, μέχρι DC 80 kW.

Έτσι, το ιαπωνικό LCV, μπορεί να ανακτήσει ενέργεια, ίση με 50 χιλιόμετρα κίνησης, σε μία ώρα και 10 λεπτά, όταν φορτίζει με 7,4 kW, με το χρόνο αυτό να μειώνεται στα 48 λεπτά σε φορτιστή 11 kW, ακόμα περισσότερο στα 24 λεπτά της ώρας σε φορτιστή 22 kW και στον 80άρη αυτός ο χρόνος γίνεται μόλις 6 λεπτά της ώρας.

Μια ολοκληρωμένη φόρτιση για 300 χιλιόμετρα αυτονομίας απαιτεί 7 ώρες με το βασικό φορτιστή των 7 kW, ενώ με το 11 kW πέφτει στις 5 ώρες, σε συνδυασμό με τον φορτιστή 22 kW γίνεται σε 2 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με τον 80 kW μειώνεται στη μόλις μία ώρα και 25 λεπτά.

Η απόδοση του συστήματος είναι 90 kW (122 ίπποι) και 245 Nm ροπής, με τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου να περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα.

Δύο αμαξώματα…

Το Townstar EV προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος, L1 και L2. Το μήκος της πρώτης εκδοχής είναι 4,486 μ. με τη δεύτερη να φτάνει τα 4,910 μ., ενώ αυτό του μεταξονίου διαμορφώνεται στα 2,716 μ. και 3,100 μ., αντίστοιχα. Όσον αφορά το μέγιστο μήκος φόρτωσης, είναι 1,806 μ. για το «μικρό» και 2,230 μ. για το μακρύ, ενώ μπορεί να διευρυνθεί στα 3,053 μ. και 3,477 μ. με το περιστρεφόμενο πλέγμα. Το μέγιστο πλάτος στο χώρο φόρτωσης είναι κοινό 1,570 μ. και μεταξύ των θόλων είναι 1,248 μ.

Ο όγκος φόρτωσης είναι 3,3 έως 3,9 τετραγωνικά μέτρα, για το L1 και 4,3 έως 4,9 τετραγωνικά μέτρα για το L2. Αντίστοιχα το ωφέλιμο βάρος φορτίου ανέρχεται στα 600 και 800 κιλά αντίστοιχα, έχοντας τη δυνατότητα να χωρέσουν δύο ευρωπαλέτες σε όγκο, αλλά και να ρυμουλκήσει 1.500 κιλά. Οι δύο πλαϊνές πόρτες συμβάλουν στην πρακτικότητα, επιτρέποντας στο επαγγελματία να έχει πρόσβαση από εκεί στην καμπίνα φόρτωσης.

Πίσω από το τιμόνι του…

Η παρουσίαση είχε πέρα από τα θεωρητικά και κάποια πρακτικά… μαθήματα. Είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τη χρησιμότητα του συστήματος Around View Monitor, σε μια ειδικά, με κορύνες, διαμορφωμένη διαδρομή, στενή και με πολλές στροφές, όπου καλούμασταν να κάνουμε οπισθοπορεία κάνοντας χρήση μόνο της οθόνης και όχι των εξωτερικών καθρεπτών. Ένα σύστημα που δεν υπάρχει στον ανταγωνισμό και σίγουρα αναβαθμίζει την άνεση, αλλά και την ασφάλεια του Townstar.

Επιπλέον και όσον αφορά την άνεση, σταθμεύσαμε και με το σύστημα Hands Free Parking, χωρίς να αγγίξουμε το τιμόνι, παρακολουθώντας τις οδηγίες του στην οθόνη, όσον αφορά το γκάζι και το φρένο που απαιτείται. Φυσικά, το πρόγραμμα είχε οδήγηση στους πέριξ του Παρισιού δρόμους. Η άνεση από την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτρικού μοντέλου είναι κυρίαρχη.

Αυτή συνοδεύεται και από τη λειτουργία της ανάρτησης, που έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση, ακόμα και στην περίπτωση -όπως η δική μας- που το αυτοκίνητο ήταν άδειο, χωρίς φορτίο. Παραπέμπει σε επιβατικό μοντέλο, τόσο με τον τρόπο που πατάει στο δρόμο, όσο και με αυτόν που στρίβει. Ο επιλογέας του κιβωτίου μιας σχέσης είναι συμβατικός και στέκεται ψηλά, κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα. Διαθέτει λειτουργία « για ανάκτηση της ενέργειας και ρύθμιση αυτής σε τρία επίπεδα.

Επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ, e-Pedal, συμβάλλοντας με τη σειρά του στην άνεση, επιστρέφοντας παράλληλα ενέργεια στη μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο επιβραδύνει ανάλογα με το επίπεδο ανάκτησης που έχει επιλεγεί, -όσο μεγαλύτερο τόσο πιο έντονα-, χωρίς ωστόσο να ακινητοποιείται πλήρως, απαιτώντας τη συμβολή του οδηγού σε αυτό. Επιπλέον, υπάρχουν δύο προγράμματα οδήγησης, που προσαρμόζουν τη λειτουργία του συστήματος ανάλογα με τις ανάγκες.

Το νέο Nissan Towstar EV είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος. Η τιμή τους διαμορφώνεται μαζί με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά 2» και την απόσυρση στα 33.900 ευρώ, όσον αφορά την έκδοση L1 και στα 34.390 ευρώ στην πιο μακριά έκδοση L2. Διαθέσιμα είναι τρία επίπεδα εξοπλισμό, Energy, Acenta και Techna. Το ιαπωνικό LCV συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ή 160.000 χιλιόμετρα για το όχημα και 8 χρόνια για την μπαταρία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!