Οδηγούμε το πρωτότυπο Cupra Urban Rebel

Το Cupra Urban Rebel Concept που βασίζεται στην rallycross εκδοχή του μοντέλου, αποτελεί μια προεπισκόπηση της έκδοσης παραγωγής που θα δούμε το 2025.

Οδηγούμε το πρωτότυπο Cupra Urban Rebel

Το Cupra Urban Rebel Concept που βασίζεται στην rallycross εκδοχή του μοντέλου, αποτελεί μια προεπισκόπηση της έκδοσης παραγωγής που θα δούμε το 2025.

Τα πρωτότυπα μοντέλα συνήθως λειτουργούν σαν ορεκτικά λίγο πριν το κυρίως γεύμα που είναι τα τελικά μοντέλα παραγωγής. Η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αφορά κυρίως την αισθητική, κάτι που όμως δεν ισχύει ακριβώς και για το Urban Rebel Racing Concept. Η Cupra εδώ μας παρουσιάζει ένα μοντέλο, που όχι απλώς κινείται, αλλά… πετάει.

Φυσικά το Urban Rebel είναι η προεπισκόπηση ενός επερχόμενου μοντέλου παραγωγής που θα κυκλοφορήσει κανονικά στο δρόμο. Το νέο μικρό ηλεκτρικό, που εξελίσσεται παράλληλα με μοντέλα της Volkswagen και Skoda. Αλλά προς το παρόν η Cupra θέλει να χρησιμοποιήσει αυτό το πρωτότυπο για να επιδείξει τις τεχνολογίες της και τις επιδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων της.

Επιπλέον, η εταιρεία πιστεύει ότι μπορεί να καλύψει το κενό μέχρι το όχημα να φτάσει στην παραγωγή, πρωταγωνιστώντας σε τρεις ρόλους. Αρχικά, θα πρέπει να ξεχωρίζει στην άσφαλτο. Δεύτερον θα πρέπει να είναι επιδεκτικό σε χειρόφρενα σε στροφές με κακό οδόστρωμα και χωμάτινες διαδρομές.

Και τρίτον; Εδώ είναι που τα πράγματα περνάνε στην εικονική πραγματικότητα. Στην επόμενη έκδοση της δημοφιλούς σειράς παιχνιδιών αγώνων Forza Horizon, το Urban Rebel Racing Concept θα αναδημιουργηθεί ψηφιακά, δίνοντας στους παίκτες την ευκαιρία να ταυτιστούν με αυτό και να αγωνιστούν «μέσα σε αυτό».

Καθώς στεκόμαστε δίπλα στο αυτοκίνητο καταλαβαίνουμε πως αυτό θα λειτουργήσει. Μια άγρια σύνθεση καμπυλών με έντονες ακμές κάνουν το Urban Rebel να δείχνει θηριώδες, ακριβώς όπως θα δείχνει στις επίπεδες μεγάλες οθόνες σε αμέτρητα σαλόνια.

Η Cupra έχει κατασκευάσει μόνο δύο Racing Concept, με το καθένα από αυτά να έχει αμάξωμα από ανθρακονήματα που πατάει πάνω στο ηλεκτρικό rallycross της κατηγορίας RX2. Οι προδιαγραφές μας λένε από μόνες τους όλη την ιστορία. Βάρος μόλις 1.230 κιλά, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας στο πάτωμα, τετρακίνηση, και 430 ίπποι. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 3,2 δευτερόλεπτα, ανάλογα με τις συνθήκες, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Και εδώ βρισκόμαστε σε μια πίστα rallycross, πίσω από το τιμόνι, τους ενός από τα δύο πρωτότυπα της εταιρείας, οπότε ξεκινάμε δείχνοντας τον απαραίτητο σεβασμό. Σε εκκίνηση από στάση, το Rebel μοιάζει να εκτοξεύεται με το πάτημα του γκαζιού. Αντιδρά σχεδόν τηλεπαθητικά στις εντολές που λαμβάνει από το τιμόνι και συνδυάζει το σφιχτή ρύθμιση του πλαισίου με την καλή διαδρομή της ανάρτησης.

Σήμερα δεν θα εμφανιστούμε μπροστά στο κοινό του Rallycross και αυτό μάλλον είναι καλό. Παρά τις προσπάθειές μας τις προσπάθειες μας να ισορροπήσουμε την κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους δυο ηλεκτρικούς κινητήρες, εμπρός και πίσω και την τοποθέτηση των μπαταριών σε σχήμα «T» στο πάτωμα και στο κεντρικό τούνελ, το Urban Rebel αντιδρά αρκετά απρόβλεπτα στις… άχαρες -θα λέγαμε- εντολές μας.

Ξαφνικά όμως όλα αλλάζουν. Πρέπει να δουλέψουμε σκληρά σε ένα τμήμα της πίστας με χαμηλή πρόσφυση, για να περάσει το Urban Rebel στο τμήμα με την άσφαλτο. Οι πέτρες κροταλίζουν σαν τρελές στους θόλους των τροχών, το αυτοκίνητο βρίσκει μπόλικη πρόσφυση, μουγκρίζει μηχανικά και εκτοξεύεται προς τη σωστή κατεύθυνση συνοδευόμενο από ένα ηλεκτρικό σφύριγμα.

Είναι υπέροχο και απόδειξη ότι είναι δυνατόν να έχεις συναισθήματα και από αυτοκίνητα που δεν έχουν τον παραδοσιακό θόρυβο κινητήρα.

Συμπέρασμα

Τεχνικά το Urban Rebel Racing Concept υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που θα διαθέτει η (σημαντικά φθηνότερη) έκδοση δρόμου όταν αυτό κυκλοφορήσει στα μέσα αυτής της δεκαετίας. Και όμως, αν το δούμε ως μέσο προώθησης της ιδέας ενός συναρπαστικού μικρού ηλεκτρικού, είναι ένα φανταστικό δημιούργημα. Η ψηφιακή του παρουσία θα ενισχύσει πιθανώς τις πιθανότητες της Cupra να πουλήσει το επερχόμενο αυτοκίνητο δρόμου και σε νεότερους πελάτες.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!