Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Jeep Avenger

Παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger εντός αλλά και εκτός δρόμου.

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Jeep Avenger

Παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger εντός αλλά και εκτός δρόμου.

Η Ευρώπη παραδόξως, εδώ και καιρό έχει μια σχέση αγάπης-μίσους με την Jeep. Η μάρκα είναι εμβληματική στην Αμερική και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτό που είναι κατά βάση ένας κατασκευαστής SUV που θα πρέπει ακολουθήσει τις νέες τάσεις της αγοράς. Και όμως, η Jeep συχνά δυσκολευόταν να πουλήσει έναν ικανοποιητικό αριθμό των αμερικανοκεντρικών μοντέλων της. Αυτό αλλάζει όμως τώρα, όπως ελπίζει η εταιρεία, με το Avenger – ένα αυτοκίνητο που έχει εξελιχθεί και σχεδιαστεί για την Ευρώπη και επίσης θα κατασκευάζεται εδώ.

Το Avenger είναι το μικρότερο μοντέλο παραγωγής της Jeep. Είναι, στην πραγματικότητα, το αδελφό μοντέλο του Peugeot 2008 και του DS 3 – και θα συναρμολογείται στην Πολωνία μαζί με μερικά ακόμη μέλη του Ομίλου, τα επερχόμενα μικρά SUV της Alfa Romeo και της Fiat. Οι πωλήσεις του ξεκινούν σε λίγες εβδομάδες, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για τα τέλη της άνοιξης του 2023, με τους συνεργάτες μας στο Auto Express να έχει πρόσβαση σε ένα πρωτότυπο τελικού σταδίου, προκειμένου να αποκτήσει μια πρώτη αίσθηση σχετικά με το πολυαναμενόμενο μοντέλο.

Οι θεωρητικές προδιαγραφές στα χαρτιά αφήνουν βάσιμες υποσχέσεις για κάτι καλό. Το Avenger βασίζεται σε μια εξέλιξη της πλατφόρμας CMP του Ομίλου Stellantis και στη χώρα μας τουλάχιστον, -όπως και στη Βρετανία- θα διατίθεται μόνο σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Όπως η εταιρεία μας τόνισε, θα υπάρξουν και τετρακίνητες εκδόσεις για να εκπληρώνουν τις πραγματικές αξίες της μάρκας Jeep. Ωστόσο, η πλειονότητα των πωλήσεων θα αφορά πιθανότατα εκδόσεις με κίνηση μόνο στις εμπρός τροχούς, όπως το αυτοκίνητο που οδηγούμε σε αυτό το θέμα. Εφοδιάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη), η οποία αποτελείται από 10 μονάδες κυψελών που είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα και επτά ακόμα κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Διαθέτει αντλία θερμότητας και τριφασική φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η ταχεία φόρτιση θα γίνεται με 100 kW, τα οποία σύμφωνα με την Jeep είναι αρκετά για να προσφέρουν ανάκτηση ενέργειας από το 20% στο 80%, σε μόλις 24 λεπτά της ώρας. Το αυτοκίνητο ζυγίζει λίγο πάνω από ενάμιση τόνο, με την εργοστασιακή τιμή της αυτονομίας να είναι 400 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες ή 550 χιλιόμετρα σε αστικές, εκεί όπου το σύστημα ανάκτησης ενέργειας λειτουργεί ευεργετικά στην αυτονομία του Avenger.

Η εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMP επιτρέπει στο Avenger να έχει βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ανάλογες του μεγαλύτερου Jeep Renegade, με τη σχεδίαση που έχει υιοθετηθεί στους θόλους να δίνει μια πιο δυναμική στη σχεδίαση του μοντέλου και την αίσθηση που δίνει όταν πατά στο δρόμο, που το κάνει να δείχνει πιο άγριο από ανάλογου πλάτους και αρχιτεκτονικής μοντέλα.

Υπάρχει μια νέα προσέγγιση σχεδιαστικά και όσον αφορά τις εμβληματικές επτά γραμμές των Jeep, προκειμένου να αντικατοπτρίζεται η ηλεκτρική φιλοσοφία του Avenger. Κοιτώντας από το πλάι, το αμερικάνικο μοντέλο είναι καθαρά… Jeep, με την τρίτη  κολόνα να χαμηλώνει μαζί με την οροφή, ενώ τα πίσω φώτα έχουν τη χαρακτηριστική σχεδίαση «X». Η έξυπνη τοποθέτηση των προστατευτικών του αμαξώματος θα κρατήσουν μακριά τις γρατζουνιές από το όμορφο αμάξωμα, ακόμα και από τους προβολείς οι οποίο είναι καλά ενσωματωμένοι στους προφυλακτήρες.

Το αποτέλεσμα είναι επιβλητικό για το μικρού μεγέθους εκτός δρόμου όχημα, το οποίο καταφέρνει να ξεχωρίζει από το αδελφικό ανταγωνισμό, όπως αυτός του Peugeot 2008, από το οποίο έχει σημαντικά πιο compact διαστάσεις και 22 εκατοστά μικρότερο μήκος, με το συνολικό μήκος του να αγγίζει τα 4,08 μ.

Όσον αφορά την αισθητική, φαίνεται να είναι έτοιμο να πουλήσει καλά, και τα ακόμα καλύτερα νέα είναι ότι το ίδιο ισχύει και όσον αφορά την οδηγική εμπειρία που προσφέρει. Για αυτή την αίσθηση μερίδιο έχει η ευρωπαϊκή του καταγωγή, αλλά και η εξελιγμένη πλατφόρμας CMP, που του δίνει διαφορετικό χαρακτήρα από τα αφελφά μοντέλα Peugeot 2008, Opel Mokka και DS 3. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα γίνεται αισθητή η διαφορά στον τρόπο που πατάει στο δρόμο. Το νιώθεις πιο μαλακό, αλλά με πιο αποτελεσματική απόσβεση στα δύσκολα κομμάτια, όπως μερικά από αυτά στην πίστα δοκιμών του Balocco στην Ιταλία.

Οι εγκαταστάσεις είναι γνωστές για την καλή ποιότητα ασφάλτου που έχουν, με το Avenger να νιώθει σαν στο σπίτι του εδώ. Το τιμόνι είναι σωστά ζυγισμένο, με ευχάριστο βάρος και είναι αρκετά άμεσο και γρήγορο, που επιτρέπει στον οδηγό να τοποθετήσει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει ακριβώς. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με το πλαίσιο να δείχνει ρυθμίσιμο.

Αν διαπιστώσεις ότι το εμπρός μέρος ανοίγει την πορεία του με τάσεις υποστροφής, -λογική αντίδραση σε άτσαλη συμπεριφορά από τον οδηγό- τότε ένα απλό «άσε» στο γκάζι επαναφέρει το αυτοκίνητο στην πορεία του. Θα θέλαμε λίγο παραπάνω χρόνο στο δρόμο, για μια πιο εμπεριστατωμένη κρίση, αλλά ακόμα και έτσι υποψιαζόμαστε ότι είναι ικανό να προσφέρει έναν καλό συνδυασμό άνεσης, ελέγχου και ακρίβειας, καλύτερο μάλιστα από αυτόν του εσωτερικού ανταγωνισμού που προέρχεται από τα μοντέλα της Stellantis.

Αυτή η ποιοτική και εκλεπτυσμένη εμπειρία που προσφέρει οφείλεται επίσης και στη βαθμονόμηση του γκαζιού, με τρία προγράμματα οδήγησης να είναι διαθέσιμα. Στο Normal αποδίδει 110 ίππους και 220 Nm ροπής, ενώ αν μετακινήσεις τον διακόπτη που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα στην θέση Eco, τότε η απόδοση πέφτει στους 83 ίππους και στα 180 Nm ροπής.

Στην προεπιλεγμένη ρύθμιση υπάρχει αρκετή δύναμη για να απολαύσεις το αυτοκίνητο σε επαρχιακούς δρόμους και ενώ η λειτουργία που εστιάζει στην αποδοτικότητα το νιώθεις λίγο νωθρό για τα δεδομένα της ανοιχτής διαδρομής του Balocco, αλλά αυτή η άμεση απόδοση της ροπής πιθανότατα θα μπορούσε να κινήσει αξιοπρεπώς το αμάξωμα του Avenger ακόμα και στα προάστια, αν φυσικά στόχος είναι να εξαντλήσεις κάθε διαθέσιμο χιλιόμετρο αυτονομίας και επιμένεις στο οικονομικό πρόγραμμα.

Αυτή η ικανότητα που έχει το Avenger να στρίβει με αρκετά χιλιόμετρα, διατηρώντας τη φόρα του αυτοκινήτου, σημαίνει ότι θα μπορούσες να χρειαστείς τους 156 ίππους και τα 260 Nm ροπής της λειτουργίας Sport, λιγότερο από όσο φαντάζεσαι. Στα θετικά είναι το γεγονός ότι ακόμα και αν χρησιμοποιείς το μέγιστο των επιδόσεων από το Avenger, δεν αλλοιώνεται η ισορροπία στο τιμόνι και στο πεντάλ.

Ο νέος κινητήρας που εξελίχθηκε από την κοινοπραξία μεταξύ Stellantis και Nidec, είναι εντυπωσιακά ραφιναρισμένος, χωρίς καθόλου άσχημες αντιδράσεις, ακόμα και υπό έντονη πίεση, με φουλ γκάζι. Η καλή ποιότητα που έχει η πίστα του Balocco, ενδεχομένως να ανέδειξε παραπάνω την ποιότητα κύλισης του Avenger, αλλά ακόμα και έτσι, πατάει θετικά στο δρόμο και ο χειρότερος θόρυβος που μπορέσαμε να εντοπίσουμε στα 100 χλμ./ώρα ήταν λίγος αέρας πέριξ των εξωτερικών καθρεπτών.

Εν τω μεταξύ, δοκιμάσαμε και το πρόγραμμα off-road. Η λάσπη κάνει τους εμπρός κινητήριους τροχούς να σπινάρουν λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο, με σκοπό να καθαρίσουν και να προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση. Η σύντομη δοκιμή μας σε μια πίστα με λακκούβες, δεν πλησιάζει σε τίποτα την πιο σκηροπυρηνική έκδοση «Trail Rated» της Jeep, αλλά απέδειξε ότι η έκδοση με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς μπορεί να ανταπεξέλθει επιτυχώς σε ολισθηρές συνθήκες, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος του επιτρέπει να περνάει πάνω από πολλά εμπόδια, στα οποία θα έβρισκαν με το πάτωμά τους αρκετοί από τους ανταγωνιστές του. Όσον αφορά τα άλλα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, είναι τα «Sand» και «Snow», ενώ υπάρχει και hill-descent για ελεγχόμενη κατάβαση.

Είναι δύσκολο σε αυτή τη φάση να σχολιάσουμε πόσο ρεαλιστική είναι η αυτονομία των 400 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον WLTP, αλλά μετά από δύο σχεδόν ώρες που το Avenger γύριζε μέσα στο Balocco, ένα ψυχρό πρωινό του Νοεμβρίου, το αυτοκίνητο φάνηκε ότι είναι ικανό να αγγίξει σχεδόν την εργοστασιακή αυτονομία του. Με την επιλογή του «B» που αυξάνει την ανάκτηση ενέργεια από 15 kW σε 45 kW, σίγουρα θα μπορεί να διανύσει ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα εντός της πόλης.

Στο εσωτερικό ένα σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10,25 ιντσών που συνεργάζεται με πρωτόκολλα Android και Apple, έχοντας και πλοήγηση της TomTom, συναντά μια επίσης ψηφιακή οθόνη, αυτή του πίνακα οργάνων, που θα έχει το ίδιο μέγεθος στις ανώτερες εκδόσεις, αλλά θα είναι επτά ιντσών στις εισαγωγικές. Η κεντρική οθόνη έχει ένα εύκολο λογισμικό, με την απόκριση του συστήματος να είναι άμεση. Οι επεκτάσεις της λειτουργικότητας του λογισμικού θα είναι προσβάσιμες από smartphone και smartwatch.

Η εικόνα του ταμπλό είναι «καθαρή», με προσοχή στη σχεδίαση, έχοντας διακόπτες επιλογής κίνησης που αντικαθιστούν κάθε είδος μοχλού ταχυτήτων, αλλά και -ευτυχώς- συμβατικά πλήκτρα για τη θέρμανση και τον εξαερισμό, κάτι που απαιτείται από μια μάρκα που έχει τη λειτουργικότητα στο επίκεντρο. Το φινίρισμα είναι έξυπνο και καλαίσθητο, παρά πολυτελές, ενώ υπάρχουν αρκετά ένθετα στο χρώμα του αμαξώματος που φωτίζουν την καμπίνα, καθώς και επενδύσεις εκεί που διαφορετικά θα μπορούσαν να υπάρχουν γυμνά πλαστικά.

Ο χώρος στο εσωτερικό είναι αρκετός για τέσσερις ενήλικες και καλύτερος από τα DS 3 και Mokka όσον αφορά τον αέρα στα γόνατα και τα πόδια γενικότερα, αν και οι ψηλότεροι επιβάτες στο πίσω μέρος θα δυσανασχετήσουν λίγο, αφού το κεφάλι τους και ειδικά του μεσαίου, πέμπτου επιβάτη θα έρθει σε πιο στενή επαφή με την οροφή, λόγω του πιο ψηλού κεντρικού τμήματος του καθίσματος. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι αξιοπρεπής, με 355 λίτρα και το ρυθμιζόμενο πάτωμα είναι από υλικό που πλένεται, σε περίπτωση που πας τον τετράποδο φίλο σου βόλτα στην εξοχή.

Ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα στοιχεία που αφορούν τιμές και εξοπλισμό, αλλά αναμένεται να κυκλοφορήσει με πλούσιο πακέτο, που θα διαθέτει από τη βάση του, μεταξύ άλλων, προβολείς full-LED, είσοδο χωρίς κλειδί, προγράμματα οδήγησης, τον μικρότερο ψηφιακό πίνακα οργάνων των επτά ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Οι ανώτερες εκδόσεις θα έχουν επιπλέον, τροχούς 17 ιντσών, μεγαλύτερο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, προσαρμοζόμενο cruise control και ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών που θα διαθέτει και έλεγχο με χειρονομίες.

Συμπέρασμα

Σύμφωνα με την εικόνα που διαμορφώσαμε από τη σύντομη αυτή διαδρομή, αυτή η πρώτη πραγματικά ευρωπαϊκή πρόταση της Jeep αξίζει. Υποθέτουμε ότι η καλύτερη έκδοση του Avenger μπορεί να μην είναι αυτή η «φορτωμένη» First Edition που οδηγήσαμε εδώ, αλλά συνολικά πρόκειται για ένα εκπληκτικά πρακτικό και σωστά τοποθετημένο μικρό SUV, με αρκετές τεχνικές και αισθητικές διαφορές που το κάνουν να ξεχωρίζει στην αγορά. Και ενώ οι πιο συντηρητικοί μπορεί να κατακρίνουν την ιδέα ενός αμιγώς ηλεκτρικού off-roader με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά θα διαπιστώσουν ότι οι μηχανικοί της Jeep έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, για να ενσωματώσουν το πνεύμα της μάρκας «go-anywhere» (πάω παντού). Πολύ λίγα μικρά ηλεκτρικά SUV εκπέμπουν γοητεία, αλλά αυτό εδώ έχει λίγη από αυτήν που ίσως αναζητάτε σε ένα τέτοιο μοντέλο.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!