Οδηγούμε το Citroen Ami

Το Citroen Ami, το αμιγώς ηλεκτρικό τετράκυκλο είναι στα χέρια μας για μια πρώτη δοκιμή

Οδηγούμε το Citroen Ami

Το Citroen Ami, το αμιγώς ηλεκτρικό τετράκυκλο είναι στα χέρια μας για μια πρώτη δοκιμή

 

Οι συνάδελφοι και συνεργάτες μας στο DrivingElectric έβαλαν στο χέρι ένα Citroen Ami, το αμιγώς ηλεκτρικό τετράκυκλο, για μια πρώτη δοκιμή. Ένα ευχάριστο και απολαυστικό για το χαρακτήρα του αυτοκίνητο, όπως οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας υποστηρίζουν. Το Citroen Ami θα είναι διαθέσιμο και για αγορά, με την τιμή του στη Γαλλία να είναι 6.300 ευρώ και στην Ελλάδα περίπου 7.000 ευρώ μαζί με την έκπτωση από την κρατική επιδότηση.

Οδηγώντας το Ami

Για να διαπιστώσουμε αν το Citroen Ami μπορεί να προκαλέσει ενθουσιασμό, το πήραμε για μια βόλτα πέριξ των κεντρικών γραφείων στο Coventry, προκειμένου να πάρουμε μια αίσθηση πίσω από το τιμόνι του.

Όπως θα φαντάζεστε το Ami είναι πολύ μικρό. Ξεχάστε τα αυτοκίνητα πόλης, όπως το Volkswagen up! ή το Honda e. Είναι πιο κοντά στο λιγότερο γνωστό, σχεδόν άσημο, G-Wiz. Ωστόσο, το αντίθετο ισχύει στο εσωτερικό του. Οι τροχοί του Ami έχουν εξοριστεί στις τέσσερις άκρες και έτσι έχει, παραδόξως, αρκετό χώρο.

Οι χώροι είναι το ένα θέμα, αλλά η ποιότητα είναι ένα άλλο. Η ποιότητα κατασκευής είναι αποδεκτή, αλλά λόγω του σκοπού του, ως ένα τετράκυκλο με προορισμό του car sharing, το εσωτερικό δείχνει φθηνό, με τα υλικά να είναι σκληρά. Το κάθισμα του συνοδηγό είναι σταθερό, ενώ το οδηγού μετακινείται εμπρός – πίσω και έτσι, είναι πολύ εύκολο να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Τα καθίσματα της Citroen ωστόσο, είναι αρκετά σκληρά.

Οι δυο πόρτες ανοίγουν σε αντίθετες κατευθύνσεις. Η μία προς τα πίσω και η άλλη προς τα εμπρός. Όπως προαναφέραμε, οι τροχοί βρίσκονται στις τέσσερις άκρες για βελτίωση των εσωτερικών χώρων, ενώ μια πανοραμική οροφή -στάνταρ- ενισχύει αυτή την αίσθηση ευρυχωρίας για τους δύο επιβαίνοντες. Για μείωση του κόστους, τα παράθυρα ανοίγουν και κλείνουν χειροκίνητα.

Με τις βασικές ευκολίες

Δεν υπάρχει σύστημα πολυμέσων, παρά μόνο μια βάση για το κινητό στο ταμπλό, αλλά υπάρχει μια βολική υποδοχή USB για να περνάτε τα αρχεία σας. Για φόρτιση υπάρχει ένα αναδιπλούμενο βύσμα τριών ακίδων στην πόρτα του Ami, με τη διαδικασία να διαρκεί περίπου τρεις ώρες σύμφωνα με τη Citroen. Αυτό σημαίνει ότι, για τη στιγμή, υπάρχουν περιορισμοί στη φόρτιση του αυτοκινήτου.

Αλλά, εν κινήσει, τίποτα αυτό δεν έχει σημασία. Με την περιορισμένη τελική ταχύτητα και την μικρή, για τα πραγματικά δεδομένα, κανένας δεν πρόκειται να καθίσει σε ένα Ami για περισσότερο από μία ώρα περίπου, που σημαίνει ότι μπορείς να παραβλέψεις κάποια ψεγάδια του. Είναι αργό, θορυβώδες και όχι τόσο άνετο, αλλά είναι αδύνατον να το οδηγήσεις χωρίς να έχεις ένα πλατύ χαμόγελο.

Λίγα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων Ferrari και Lamborghini, μπορούν να συγκεντρώσουν τόσο ενδιαφέρον. Ακόμα και όταν παλεύεις με το βαρύ χωρίς υποβοήθηση τιμόνι, θα παρατηρήσεις ανθρώπους να σταματούν και χαζεύουν, σημαδεύοντας το Ami με τις κάμερές τους.

Το Citroen Ami… στη Γαλλία

Οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Citroen Ami έχουν ήδη ξεκινήσει δυναμικά στην αγορά της Γαλλίας, με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι δέχθηκε 200 παραγγελίες, μέσα στις πρώτες ώρες που άνοιξε η διαδικτυακή του πώληση.

Το πιο προσιτό πρόγραμμα μακροχρόνιας ενοικίασης του Ami ξεκινάει από 19,99 ευρώ το μήνα, μετά από αρχική καταβολή 2.644 ευρώ. Αυτό περιλαμβάνει και μια τοπική επιδότηση 900 ευρώ ανεξάρτητα από το μοντέλο που θα επιλέξετε.

Οι αγοραστές στη Γαλλία έχουν επίσης την επιλογή για αγορά του αυτοκινήτου με τιμές που ξεκινούν από τα 6.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης των 900 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση Citroen Ami Vibe, με το πακέτο γραφικών στο αμάξωμα και τους χρωματιστούς τροχούς και την οροφή στοιχίζει 7.360 ευρώ. Η ασφάλιση στοιχίζει 270 ευρώ και κάθε αυτοκίνητο συνοδεύεται από εγγύηση δύο ετών.

Επιπλέον, η Citroen προσφέρει το Ami μέσω της εφαρμογής Free2Move για ενοικίαση με 0,26 € το λεπτό. Η Citroen υποστηρίζει ότι το Ami «είναι για όλους», είτε χρειάζεσαι το αυτοκίνητο «από ένα λεπτό, έως ένα χρόνο και ακόμα περισσότερο, να το μοιραστείς, να το νοικιάσεις ή να το αγοράσεις».

Σχεδίαση

Το Ami έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει τους μέγιστους για το μικρό του μέγεθος, χώρους. Η τετραγωνισμένη σχεδίασή του αφήνει αρκετό αέρα για τα κεφάλια, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες επιτρέπουν άριστη ορατότητα, μέσα και γύρω από την πόλη.

Έχει κάποια στοιχεία από το Citroen C4 Cactus στο εμπρός μέρος, με τα ξεχωριστά φώτα ημέρας και τους στρογγυλούς προβολείς. Το ίδιο ισχύει και για το προφίλ του αυτοκινήτου, όπου οι σχεδιαστές έχουν ενσωματώσει την τεχνολογία Airbump, για να προστατεύσουν το Ami από φθορές σε θέσεις στάθμευσης.

Η Citroen ανακοινώνει ότι το Ami έχει εξαιρετικές δυνατότητες εξατομίκευσης και είναι διαθέσιμο σε επτά διαφορετικές εκδόσεις. Υπάρχουν τέσσερα βασικά χρώματα, τα οποία υποστηρίζονται από πακέτα εξοπλισμού σε πορτοκαλί ή γκρι χρώμα, ενώ ως έξτρα υπάρχουν αρκετά ακόμα.

Ο Arnaud Belloni, υπεύθυνος μάρκετινγκ παγκοσμίως και διευθυντής επικοινωνίας, δήλωσε ότι το Ami θα αποτελέσει τη βάση για αρκετές ακόμα ειδικές εκδόσεις. «Υπάρχουν αρκετές εταιρείας που θέλουν να συνεργαστούν με τη Citroen» μας ανακοίνωσε. «Το εγχείρημα είναι ευέλικτο, χτίστηκε για να προσθέτει συχνά μικρές περιορισμένες εκδόσεις».

Προδιαγραφές

Ενώ το πρωτότυπο είχε τεράστιους τροχούς 18 ιντσών, η έκδοση παραγωγής του Ami πατάει σε νέους, ειδικής σχεδίασης τροχούς 14 ιντσών. Το μήκος του είναι 2,41 μ, το πλάτος του 1,39 μ. και το ύψος του 1,52 μ. Το συνολικό του βάρος, μαζί με τις μπαταρίες περιορίζεται στα 485 κιλά.

Με μηδενικούς ρύπους, το Ami προσφέρει πρόσβαση, χωρίς περιορισμούς στο κέντρο της πόλης όπου υπάρχει η ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων, οι οποίες με το πέρασμα των ετών θα γίνονται περισσότερες. Στη Γαλλία έχει ανοίξει το βιβλίο των παραγγελιών, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν οι αγορές των: Ισπανίας, Ιταλίας, Βελγίου, Πορτογαλίας και Γερμανίας.

Citroen My Ami Cargo

Μια έκδοση Cargo, δηλαδή επαγγελματική θα είναι διαθέσιμη για το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο. Για να δημιουργηθεί χώρος για πακέτα και άλλα αγαθά που είναι για μεταφορά από το My Ami Cargo, η θέση του συνοδηγού έχει αντικατασταθεί από ένα χώρο αποθήκευσης 400 λίτρων σε όγκο. Με αυτονομία 75 χιλιομέτρων και ισχύ 8 ίππων το My Ami Cargo έχει σχεδιαστεί για μεταφορά τροφίμων, αλλά και παραδόσεις της τελευταίας στιγμής.

Φωτογραφίες: DrivingElectric

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!