Οδηγούμε την Alfa Romeo Tonale PHEV

Η Plug-in υβριδική έκδοση της νέας Alfa Romeo Tonale έρχεται με τις επιδόσεις της να τονώσει το ήδη ελκυστικό οδηγικό προφίλ του ιταλικού SUV.

Οδηγούμε την Alfa Romeo Tonale PHEV

Η Plug-in υβριδική έκδοση της νέας Alfa Romeo Tonale έρχεται με τις επιδόσεις της να τονώσει το ήδη ελκυστικό οδηγικό προφίλ του ιταλικού SUV.

Με αυτή την έκδοση Plug-in Hybrid, φαίνεται τα πράγματα για την Alfa Romeo Tonale να γίνονται πιο… σοβαρά. Μέχρι τώρα υπήρχαν διαθέσιμες μόνο ήπια υβριδικές εκδόσεις, ενώ τώρα με την προσθήκη της πιο ισχυρής έκδοσης που μπαίνει στην πρίζα, η Tonale μπορεί να αποτελέσει πιο ισχυρό ανταγωνισμό απέναντι σε γερμανικές προτάσεις, αλλά και αυτή από τη Volvo.

Η απλή ανάγνωση των τεχνικών στοιχείων αφήνουν υποσχέσεις. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1,3 λίτρων με απόδοση 180 ίππων, ένας ηλεκτρικός κινητήρας εμπρός που έχει σχεδιαστεί για να υποβοηθάει τον θερμικό και να λειτουργεί ως γεννήτρια, ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και επιπλέον, ένας ηλεκτρικός κινητήρας στον πίσω άξονα 90 kW (122 ίπποι) που βοηθάει με τη σειρά του παρέχοντας τετρακίνηση, αλλά και μια μπαταρία 15,5 kWh.

Η συνολική ισχύς ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με αυτή των ήπια υβριδικών συνόλων, φτάνοντας τους 280 ίππους. Εν μέρει όμως αντισταθμίζεται από το μεγαλύτερο βάρος που ξεπερνάει τα 1.800 κιλά, αλλά ακόμα και έτσι αυτή η Tonale είναι η ταχύτερη, με επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία η ηλεκτρική αυτονομία της Tonale PHEV ξεπερνάει τα 80 χιλιόμετρα, που την καθιστά αναμφίβολα ανταγωνιστική απέναντι στους αντιπάλους του «είδους». Επιπλέον, οι μηχανικοί δούλεψαν προς τη σωστή κατεύθυνση για τη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης. Το τιμόνι αυτής της Tonale είναι γρήγορο, με άμεση και ευχάριστη απόκριση, που δίνει ζωντάνια στο εμπρός μέρος και το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα αυτόν που προέρχεται από το Volvo XC40. Η οδική συμπεριφορά της Tonale είναι ένα από τα καλύτερα στοιχεία της.

Στην έκδοση Plug-in Hybrid, που είναι πιο βαριά, η αίσθηση που λαμβάνει είναι πιο σταθερή και πιο άμεση σε σχέση με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου. Υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις σε δρόμους με διαμήκεις κακοτεχνίες, αλλά γενικότερα αποδεικνύεται εντυπωσιακά αποτελεσματική σε κάθε άλλου είδους κακοτεχνίες.

Η έξτρα δύναμη και ώθηση που προσφέρει η έκδοση PHEV φαίνεται ξεκάθαρα. Υπάρχει πραγματικά αρκετή δύναμη για να ανταπεξέλθει στο αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, χωρίς να ζορίζεται. Το σύστημα λειτουργεί έξυπνα, θέτοντας τον κινητήρα εκτός λειτουργίας ή επαναφέροντας αυτόν όταν χρειάζεται, με το αυτοκίνητο να έχει τη δυνατότητα να κινηθεί μέχρι και με 135 χλμ./ώρα με ηλεκτρική ενέργεια. Σε κάθε περίπτωση η μετάβαση από τη μία πηγή ενέργειας στην άλλη είναι ομαλή, εκτός αν γίνεις απότομος με το γκάζι.

Το να ταξιδέψεις άνετα και ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο είναι κάτι εύκολο με αυτή την Tonale, με τον κινητήρα να γίνεται αμυδρά αισθητός πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. και τον πιο έντονο θόρυβο να ένας… μικρός που προέρχεται από τα ελαστικά πίσω. Άρα, γίνεται ξεκάθαρο ότι αυτή η Tonale είναι πραγματικά ραφιναρισμένη, με εξαιρετικά εκλεπτυσμένη λειτουργία συνολικά.

Ο χαρακτηριστικός διακόπτης DNA που έχουν οι Alfa Romeo, υπάρχει και εδώ, επιτρέποντας την εναλλαγή ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης. Εμείς πάντως θα επιλέγαμε ανάμεσα στην «κανονική» και την Advanced Efficiency, η οποία ουσιαστική θέτει το αυτοκίνητο σε ηλεκτρική λειτουργία, ενώ αμβλύνει λίγο την απόκρισή του σε μια προσπάθεια να αποσπάσει επιπλέον χιλιόμετρα από την μπαταρία.

Από την άλλη πλευρά, το Dynamic παρουσιάζεται πιο πρόθυμο να κρατήσει τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά. Αυτό όμως αναδεικνύει την άλλη πλευρά του κινητήρα των 1,3 λίτρων, ο οποίος στην πράξη και με τη συνδρομή των ηλεκτρικών κινητήρων παρουσιάζεται ιδιαίτερα άνετος, γίνεται λιγότερο όταν λειτουργεί υπό πίεση και συνάμα πιο θορυβώδης όταν το στροφόμετρο σκαρφαλώνει πιο ψηλά.

Το εσωτερικό είναι ίδιο με αυτό των ήπια υβριδικών εκδόσεων, άρα, υπάρχει αρκετός χώρος για τέσσερα άτομα ή πέντε φίλους, που είναι πιο πρόθυμοι να έρθουν πιο κοντά. Από την άλλη όμως ο χώρος αποσκευών επηρεάζεται από το υβριδικό σύστημα,  καθώς ο όγκος του μειώνεται στα 385 λίτρα σε κανονικές συνθήκες, ενώ η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1.430 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, που είναι 120 λίτρα λιγότερα, σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις της Tonale. Με τόσο λίγες ατέλειες, αυτό που περιμένουμε είναι να έχει και τη σωστή τιμή, για να συμπληρωθεί αυτό το όμορφο παζλ και να την κάνει ακόμα πιο ποθητή.

Συμπέρασμα

Η Plug-in υβριδική Tonale είναι σίγουρα η καλύτερη έκδοση του μικρομεσαίου SUV της Alfa Romeo. Είναι εκπληκτικά άνετη και ολοκληρωμένη, το υβριδικό σύστημα έχει αρκετή δύναμη, με το τιμόνι και την οδική συμπεριφορά εν γένει να είναι σπορ, υποστηρίζοντας τις αξίες της Alfa Romeo. Η τιμή που αναμένεται, είναι αυτή που θα ολοκληρώσει αυτό το πακέτο, αλλά σε κάθε περίπτωση, έχει αρκετούς λόγους που την κάνουν ελκυστική και δεν αφορούν τα χρήματα.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!