Οδηγούμε τη Lamborghini Urus Performante

Η Lamborghini Urus Performante είναι ένα super SUV που φιλοδοξεί να συνδυάσει την πρακτικότητα με τις εκρηκτικές επιδόσεις και τη συναρπαστική οδήγηση στην πίστα. Πόσο καλά μπορεί να το κάνει όμως;

Οδηγούμε τη Lamborghini Urus Performante

Η Lamborghini Urus Performante είναι ένα super SUV που φιλοδοξεί να συνδυάσει την πρακτικότητα με τις εκρηκτικές επιδόσεις και τη συναρπαστική οδήγηση στην πίστα. Πόσο καλά μπορεί να το κάνει όμως;

Το γεγονός ότι η Lamborghini Urus Performante προσφέρει την επιλογή να «ντύσεις» τους τεράστιους τροχούς 22 ιντσών της με ελαστικά Pirelli Trofeo R, σε αφήνει να καταλάβεις πόσο σοβαρά παίρνει αυτή η έκδοση τον εαυτό της ως ένα, μάλλον, εξαιρετικό αυτοκίνητο πίστας. Με κάποιο τρόπο, το σούπερ SUV της Lamborghini έχει καταφέρει να περάσει σχεδόν πέντε χρόνια στην παραγωγή χωρίς να αποκτήσει μια ειδική έκδοση (εξαιρουμένης της ST-X) μόνο για πίστα, οπότε αυτή εδώ φαίνεται να ήρθε στη σωστή στιγμή και με άγριες προθέσεις.

Τα εξαιρετικά μαλακά ελαστικά -που συνήθως προορίζονται για τα πιο εστιασμένα supercars- είναι μόνο ένα μέρος της ιστορίας. Η Performante κάθεται 20 χιλιοστά χαμηλότερα, με πιο σκληρά συμβατικά ελατήρια, σε αντίθεση με την απερχόμενη βασική Urus και την αντικαταστάτη της Urus S, που χρησιμοποιούσε αερανάρτηση. Τα εμπρός και πίσω μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 16 χιλιοστά, ενώ ένα νέο κεντρικό διαφορικό της Torsen όχι μόνο κάνει ταχύτερη τη μεταφορά της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά στέλνει περισσότερη ροπή στο πίσω μέρος πιο συχνά.

Ο V8 twin-turbo των 4,0 λίτρων αποδίδει 666 ίππους, δηλαδή 16 ίππους περισσότερους από την απερχόμενη Urus, αλλά όχι περισσότερους από την S. Το 0-100 χλμ./ώρα των 3,3 δευτερολέπτων, ωστόσο, είναι κατά τρία δέκατα καλύτερος χρόνος από αυτόν της S, χάρη σε διάφορους παράγοντες, όπως η μείωση του βάρους κατά 47 κιλά και οι νέες ρυθμίσεις στο σύστημα ελέγχου εκκίνησης. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 306 χλμ./ώρα. Ένα αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων έχει πιο επιθετικές ρυθμίσεις και αλλάζει πιο γρήγορα από πριν.

Τόσο στις εικόνες όσο και στην πράξη, η μείωση του ύψους είναι εμφανής, δίνοντας στην Urus Performante μια επιθετική υπόσταση. Η βασική Urus ήταν πάντα -καλώς ή κακώς- μια οπτική πανδαισία, και τώρα υπάρχουν ακόμα περισσότερα στοιχεία για να τραβήξει τα βλέμματα. Υπάρχει ένα αεριζόμενο καπό από ανθρακονήματα, μια αεροτομή πίσω από ανθρακονήματα και νέοι προφυλακτήρες με αναφορές από την Aventador SVJ. Το νέο αεροδυναμικό προφίλ αυξάνει την αεροδυναμική αρνητική άντωση κατά 38% πάνω από τον πίσω άξονα.

Με όλες αυτές τις αλλαγές στο πλαίσιο, υποθέτουμε ότι η Urus Performante θα πρέπει να είναι αρκετά σφιχτή στο δρόμο, αλλά δυστυχώς, δεν το γνωρίζουμε αυτό με βεβαιότητα ακόμα. Η πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο περιορίστηκε στην πίστα Vallelunga κοντά στη Ρώμη καθώς και σε μια χωμάτινη πίστα στο χώρο για να δοκιμάσουμε το νέο πρόγραμμα «Rally». Ωστόσο, η Urus αντιμετώπισε το τελευταίο εξαιρετικά ήπια και ομαλά, κάτι που ελπίζουμε να είναι ένα καλό σημάδι.

Στην πίστα, η Urus Performante είναι ένα τρομερό όπλο. Είναι εκπληκτική όχι μόνο από την άποψη του πόσο ικανή είναι -η πρόσφυση της είναι εκπληκτική- αλλά και πόσο εύκολη είναι για τον οδηγό να αξιοποιήσει αυτά που μπορεί να κάνει η Performante. Για ένα αυτοκίνητο αυτού του είδους, υπάρχει ένας λογικός βαθμός πληροφόρησης και αίσθησης που περνάει στον οδηγό, τόσο από το τιμόνι όσο και από το πλαίσιο, οπότε μπορείς να χτίσεις εκπληκτικά εύκολα εμπιστοσύνη με αυτό το δύο τόνων SUV.

Εκεί που η Performante είναι πιο εντυπωσιακή, είναι στις πιο γρήγορες στροφές. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης -το οποίο στρέφει τον πίσω άξονα προς την ίδια κατεύθυνση με τον εμπρός σε υψηλότερες ταχύτητες- προσθέτει στην έτσι και αλλιώς εντυπωσιακή αίσθηση σταθερότητας, ενώ παράλληλα αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα και χωρίς κόπο. Το μπροστινό μέρος δεν δυσκολεύεται να ακολουθήσει το σχετικά γρήγορο τιμόνι.

Το επίπεδο ευελιξίας και η απουσία σημαντικών κλίσεων του αμαξώματος σε κάνουν να ξεχνάς ότι η Urus Performante είναι ένα ψηλό αυτοκίνητο που ζυγίζει πάνω από δύο τόνους, ακόμη και μετά τη δίαιτά της. Ωστόσο, οι κλειστές, πιο σφιχτές στροφές μπορούν να λειτουργήσουν ως υπενθύμιση. Όσο απίστευτο και αν είναι το τι μπορεί να κάνει η σύγχρονη τεχνολογία πλαισίου για ένα αυτοκίνητο όπως η Urus, οι νόμοι της φυσικής εξακολουθούν να ισχύουν και γίνονται απολύτως σαφείς στις περιπτώσεις που εμφανίζεται η υποστροφή.

Όσον αφορά στο τι συμβαίνει στο άλλο άκρο, δεν είχαμε αρκετή κινητικότητα από τον πίσω άξονα, εκτός από το πρώτο κομμάτι της πίστας, εκεί όπου οι συνθήκες ήταν ολισθηρές. Τότε, η Urus έδειξε παραδόξως μια εκπληκτική προθυμία να «γυρίσει», ενώ ήταν εύκολη στη διαχείρισή της και χωρίς να τρομάζει.

Το πρόγραμμα οδήγησης «Rally», το οποίο είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Huracan Sterrato και βρίσκεται δίπλα στις συνήθεις ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των Strada και Corsa, προσφέρει ένα διαφορετικό είδος ψυχαγωγίας με την υπερστροφή σε πρώτο πλάνο. Μαλακώνει τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και επιτρέπει περισσότερο σπινάρισμα των τροχών, κάνοντας τον οδηγό να αισθάνεται σαν… θρύλος των ράλι. Είναι πραγματικά διασκεδαστικό αυτό το πρόγραμμα, αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε πολλούς ιδιοκτήτες της Urus Performante να το χρησιμοποιούν.

Ο κινητήρας είναι εντυπωσιακός όπως πάντα. Δεν είναι από τους πιο πολύστροφους κινητήρες, αλλά η πλούσια ροπή που προσφέρεται στις μεσαίες στροφές (η μέγιστη ροπή των 850 Nm είναι διαθέσιμη από τις 2.250 σ.α.λ. έως τις 4.500 σ.α.λ.) σημαίνει ότι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Έχει επίσης εξαιρετικό ήχο. Η Lamborghini έδωσε στον V8 ένα χέρι βοηθείας με νέες διαμορφώσεις στους ενεργοποιητές ήχου στη βάση του παρμπρίζ και προσθέτοντας μια εξάτμιση Akrapovic, η οποία βγάζει έναν τρομερό βρυχηθμό, για ένα αυτοκίνητο που οφείλει να συμμορφώνεται με τους αυστηρούς σύγχρονους κανονισμούς θορύβου.

Για τα δεδομένα του εστιασμένου σπορ χαρακτήρα της, η Urus Performante είναι ένα εξαιρετικά πρακτικό αυτοκίνητο, με άφθονους χώρους στο εσωτερικό της και ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ 661 λίτρων. Η καμπίνα δεν έχει αλλάξει πολύ, αλλά τώρα είναι επενδυμένη με πολύ Alcantara (μια πρακτική αλλά και αισθητική επιλογή, λέει η Lamborghini), παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής για μεγαλύτερη χρήση αυτού του υλικού, ακόμα και να ντύσετε όλο πορτμπαγκάζ με επένδυση Alcantara. Το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών αποκρίνεται αρκετά και είναι εύκολο στην πλοήγηση, ενώ τώρα φαίνεται λίγο πιο σικάτο χάρη στα ειδικά γραφικά για την Performante, τα οποία επεκτείνονται και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,6 ιντσών.

Όσο εντυπωσιακός και αν είναι ο συνδυασμός πρακτικότητας και επιδόσεων της Urus Performante, δεν λείπουν οι αντίπαλοι. Έχοντας επαφή μαζί της μόνο σε πίστα, δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα αν είναι καλύτερη από τα συγκλονιστικά Aston Martin DBX 707 και την Porsche Cayenne Turbo GT που είναι οι άμεσοι ανταγωνιστές της Urus. Ωστόσο, πολλοί θα είναι αυτοί που σκέφτονται τον εαυτό τους στο εξαιρετικό της κάθισμα να προσπαθούν να δαμάσουν τους 666 ίππους της. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και σήμερα να την παραγγείλεις, δεν θα την έχεις πριν από το 2024.

Συμπέρασμα

Η οδήγηση της Urus Performante μόνο στην πίστα αφήνει ερωτήματα σχετικά με την άνεση, τα οποία μπορούν να απαντηθούν μόνο στο δρόμο, αλλά προς το παρόν, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι το επίπεδο δυνατοτήτων αυτού του αυτοκινήτου είναι τρομερό. Δεν είναι απλώς γρήγορο, αλλά και ελκυστικό για ένα τόσο μεγάλο SUV, αλλά υπάρχουν στιγμές που θυμίζει το βάρος και το ύψος του.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Φωτογραφίες: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!