Οδηγούμε το νέο Toyota Corolla Cross στην Ισπανία

H Toyota παρουσίασε την SUV εκδοχή του Corolla, με τα διακριτικά Cross, που διευρύνει το πεδίο δράσης του μοντέλου και παράλληλα, εισάγει την πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος της ιαπωνικής εταιρείας, που δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα.

Οδηγούμε το νέο Toyota Corolla Cross στην Ισπανία

H Toyota παρουσίασε την SUV εκδοχή του Corolla, με τα διακριτικά Cross, που διευρύνει το πεδίο δράσης του μοντέλου και παράλληλα, εισάγει την πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος της ιαπωνικής εταιρείας, που δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα.

Η Toyota διευρύνει την ήδη μεγάλη γκάμα των SUV της, με μια έκδοση που βασίζεται σε ένα από τα πιο βαριά ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για το Corolla Cross, ένα μοντέλο που στη βασική του μορφή, αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την Toyota και παράλληλα ένα από τα best seller της παγκόσμιας αγοράς, με ιστορία που ξεπερνάει τον μισό αιώνα και τα 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Όσον αφορά την τοποθέτηση του Corolla Cross, έρχεται να μπει ανάμεσα στο απόλυτο SUV της Toyota -και όχι μόνο- το RAV4, το οποίο έχει ανέβει στο D segment σε επίπεδο μεγέθους, αλλά και το coupe σχεδίασης C-HR, με το οποίο μάλιστα θα μοιράζεται και την ίδια κατηγορία, αυτή των C-SUV. Είναι σαφής η πρόθεση της ιαπωνικής εταιρείας να πρωταγωνιστήσει σε αυτή την κατηγορία, έχοντας ως στόχο να διαθέτει 400.000 μονάδες μέχρι το 2025 στην μικρομεσαία κατηγορία των SUV, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 9% της αγοράς.

Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η νέα πλατφόρμα GA-C που δίνει στο Corolla Cross πρόσβαση στην πιο πρόσφατη τεχνολογία της Toyota. Έτσι, αυτό θα είναι το πρώτο που θα φέρει το νέας, πέμπτης γενιάς υβριδικό σύστημα στην αγορά, ενώ θα την ακολουθήσουν λίγο αργότερα, στις αρχές του επόμενου έτους, οι άλλες εκδόσεις του μοντέλου.

Σχεδιαστικά, προσεγγίζει το θέμα πιο συμβατικά, από το αφελφό μοντέλο C-HR, έχοντας ξεκάθαρα ως προτεραιότητα την πρακτικότητα. Πιο τετραγωνισμένη… λογική, με πιο απτές λύσεις σε όλους τους τομείς και διαστάσεις που του επιτρέπουν να υποστηρίξει το τίτλο του πολυχρηστικού μοντέλου με πιο οικογενειακό προφίλ.

Με μήκος 4,46 μ., πλάτος 1,825 μ. και ύψος 1,62 μ., είναι μικρότερο από το RAV4 και μεγαλύτερο από το C-HR, με το οποίο όμως μοιράζεται το ίδιο μεταξόνιο που φτάνει τα 2,64 μ. Σε επίπεδο χώρων ξεχωρίζει όσον αφορά την άνεση που προσφέρει στους πίσω επιβάτες και ειδικά όσον αφορά την αίσθηση ευρυχωρίας που χαρίζει η τετραγωνισμένη πίσω σχεδίαση σε σχέση με αυτήν του C-HR, με τα πιο μικρά παράθυρα.

Πέρα από τα παραπάνω, το εσωτερικό δείχνει πιο δημιουργικά σχεδιασμένο, με την μεγάλη ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και την «αιωρούμενη» του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 10,5 ίντσες, να κλέβουν την παράσταση και την τυπική ιαπωνική υψηλή ποιότητα να υπογραμμίζει την όλη κατασκευή.

Κάθεσαι ψηλά, με τις θέσεις να υποστηρίζουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου, όχι όμως και η καθαρή απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, που είναι 16 εκ. και κρίνεται μεν ικανοποιητική, αλλά όχι αντίστοιχη ανάλογων ανταγωνιστικών προτάσεων που φλερτάρουν με τα 20 εκ. Συνεχίζοντας με τη χωροταξία του εσωτερικού, αναμφίβολα θα εκτιμηθούν λεπτομέρειες όπως το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών και η ειδική, καμπύλη σχεδίαση του ανοίγματος που καθιστούν πιο εύκολη της πρόσβαση.

Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα υπάρχει η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης, ενώ οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αεραγωγούς για τον κλιματισμό και θύρες USB. Προχωρώντας  πιο πίσω, στο διαμέρισμα του χώρου αποσκευών, εκεί ο όγκος είναι άνω του μέσου όρου, με 436 λίτρα σε κανονικές συνθήκες, τιμή που διευρύνεται στα 1.337 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Κάτω από το πάτωμα κρύβεται ένα κιτ επισκευής ελαστικού, ενώ η ρεζέρβα είναι διαθέσιμη κατόπιν παραγγελίας.

Υβριδική δύναμη

Η κινητήριος δύναμη του νέου Corolla Cross, είναι το νέας πέμπτης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota, που μάλιστα κάνει πρεμιέρα στο συγκεκριμένο μοντέλο. Αποτελείται από έναν 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και έναν ή δύο στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης ηλεκτρικά μοτέρ.

Εστιάζει στην αποδοτικότητα, με τη συνεργασία του υβριδικού συνόλου, με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης είναι αγαστή και άκρως αποδοτική. Η κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή περιορίζεται στα 5 λτ./100 χλμ., ιδιαίτερα χαμηλή, ακόμα και σε σύγκριση με ανταγωνιστικά μοντέλα που εφοδιάζονται με κινητήρες ενός λίτρου.

Στην πράξη και στους δρόμους πέριξ της Βαρκελώνης, εκεί όπου έγινε η παρουσίαση του Corolla Cross, με διαδρομές πολυσυλλεκτικές, που είχαν επαρχιακούς δρόμους, εθνικό δίκτυο και πέρασμα από διάφορα χωριά, η μέση κατανάλωση σε ήπιους ρυθμούς κίνησης, έμεινε κάτω και από την εργοστασιακή, στα 4,7 λτ./100 χλμ. Τιμή η οποία διαφαίνεται ότι μπορεί να πάει ακόμα πιο κάτω, όταν το μεγαλύτερο μέρος των διαδρομών είναι εντός πόλης.

Βλέπετε, στη νέα γενιά του το σύστημα εμπλέκει συχνότερα τον ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιεί μια μπαταρία μικρότερη και πιο ελαφριά, με χαμηλότερο κατά 14% βάρος και αυξημένη κατά 14% απόδοση, σε σχέση με αυτή του συστήματος της προηγούμενης γενιάς. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα ψύξης για πιο αθόρυβη λειτουργία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Σε κάθε περίπτωση, η εγγύηση που τη συνοδεύει αγγίζει τα 11 χρόνια.

Η απόδοση του συστήματος τους 197 ίππους, με το Corolla Cross στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ., ενώ η έκδοση AWD-i απαιτεί για την ίδια διαδικασία 7,6 δλ. Σε πολύ χαμηλά επίπεδα βρίσκονται και οι τιμές εκπομπών CO2, με την FWD έκδοση να έχει 114 – 115 γρ./χλμ., ενώ η AWD-i έχει 120 – 122 γρ./χλμ.

Όσον αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο, οι Ιάπωνες επέλεξαν εσκεμμένα μια πιο ήπια προσέγγιση από αυτή του πιο σπορ C-HR. Στόχος είναι η άνεση στην καθημερινότητα και η ευκολία στη χρήση. Κάτι στο οποίο διακρίνεται δίχως άλλο το νέο Toyota Corolla Cross, το οποίο έχει ως επιπλέον ατού τη χαμηλή σχετικά με τον ανταγωνισμό τιμή του. Στο πλήρες πακέτο, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το εξελιγμένο σύστημα ασφάλειας τρίτης γενιάς Toyota Safety Sense, με την ονομασία T-Mate, με over-the-air ενημερώσεις των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, έχει τιμή εκκίνησης τα 31.200 ευρώ, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις επιβαρύνονται με 2.000 ευρώ επιπλέον.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!