Οδηγούμε το νέο Citroen C5 Aircross στη Γαλλία

Στην αδιαπραγμάτευτα υψηλού επιπέδου άνεση που προσφέρει το C5 Aircross, η Citroen προσθέτει σε αυτή τη φάση της ζωής του πιο ελκυστικές γραμμές, που συνδυάζουν τη γαλλική φινέτσα με την μοναδική για την κατηγορία αισθητική.

Οδηγούμε το νέο Citroen C5 Aircross στη Γαλλία

Στην αδιαπραγμάτευτα υψηλού επιπέδου άνεση που προσφέρει το C5 Aircross, η Citroen προσθέτει σε αυτή τη φάση της ζωής του πιο ελκυστικές γραμμές, που συνδυάζουν τη γαλλική φινέτσα με την μοναδική για την κατηγορία αισθητική.

Τέσσερα χρόνια μετά την πρεμιέρα του, το Citroen C5 Aircross ανανεώνεται περνώντας στην επόμενη φάση της ζωής του. Σε αυτό το διάστημα έχει αποδείξει τη δυναμική του, σε αυτή τη δύσκολη και πολυπληθή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 245.000 μονάδες στην Ευρώπη και τις 325.000 συνολικά ανά τον κόσμο, καθώς και την έντονη προσωπικότητά του, με σχεδίαση που ξεχωρίζει και άνεση που κυριαρχεί. Στην ανανεωμένη εκδοχή του, εισάγει μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα, όπου οι ευθείες, «καθαρές» γραμμές και οι ακμές παίρνουν τη σκυτάλη από τις καμπύλες, αλλάζοντας την εικόνα του μικρομεσαίου SUV.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές συγκεντρώνονται στο εμπρός μέρος, όπου το σήμα της εταιρείας κυριαρχεί, κόβοντας όμως τους δεσμούς του με τα φωτιστικά σώματα, αφού τώρα δεν ενώνεται με αυτά, αλλά είναι μικρότερο και ανεξάρτητο στη μέση της μάσκας και ψηλά. Τα φώτα είναι ανασχεδιασμένα, με σήμα V που τους χαρίζουν μια πιο εκλεπτυσμένη εικόνα και παράλληλα πιο ξεχωριστή.

Λίγο πιο κάτω μια μικρή εισαγωγή τέμνει τη μάσκα στο μέσο της περίπου, η οποία συνοδεύεται από δύο κάθετες εισαγωγές, τριγωνικού σχεδόν σχήματος που είναι τοποθετημένες στις δυο άκρες του προφυλακτήρα. Στο κάτω μέρος συναντάμε τώρα μια μεγάλη εισαγωγή αέρα, με κάθετες γρίλιες, που ενισχύει την αίσθηση του πλάτους, ενώ τον περιπετειώδη χαρακτήρα υπογραμμίζει η προστατευτική ποδιά. Την εικόνα ολοκληρώνουν οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης.

Στο πλάι του αυτοκινήτου, τα χαρακτηριστικής σχεδίασης προστατευτικά του αμαξώματος σε μαύρο χρώμα αποτελούν την ταυτότητα του μοντέλου και στην ανανεωμένη εκδοχή του, ενώ νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Pulsar, είναι πλέον διαθέσιμες και ξεχωρίζουν για τη διχρωμία τους. Τα καλύμματα των καθρεπτών τώρα είναι μαύρα γυαλιστερά και αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού του νέου C5 Aircross.

Λιγότερο έντονες είναι οι αλλαγές στο πίσω μέρος, με τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή του C5 Aircross με τις τρεις μονάδες φωτισμού LED, να ξεχωρίζει τώρα για το νέο σκούρο κρύσταλλο.

Από μέσα…

Η αναβάθμιση στο εσωτερικό εστιάζει στα υλικά, τα οποία είναι ανώτερης ποιότητας. Η εικόνα επίσης είναι πιο μοντέρνα, με τη νέας σχεδίασης οθόνης αφής 10 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Η επενδύσεις είναι νέες, με αυτή της κονσόλας να είναι υφασμάτινη, αλλά να προσομοιώνει την εικόνα του δέρματος. Νέα διαθέσιμα χρώματα είναι επίσης διαθέσιμα για το εσωτερικό, αναβαθμίζοντας την εικόνα του.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, με διάσταση 12,3 ιντσών και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Προβάλει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες του. Η άνεση είναι, απλά, κορυφαία, τόσο, από την ανάρτηση, όσο και από τα εξαιρετικά καθίσματα. Οι ανέσεις που προσφέρουν είναι ανάλογες πρώτης θέσης αεροπλάνου.

Με συνολικό μήκος 4,5 μ. και μεταξονίου 2,730 μ. γίνεται εύλογα αντιληπτό, ότι στο εσωτερικό του C5 Aircross θα βολευτούν πέντε άτομα με ύψος άνω το μέσου όρου μάλιστα. Με πλάτος 1,840 μ. προσφέρει μπόλικο αέρα και όσον αφορά τους ώμους, ενώ ο χώρος και για τα πόδια των πίσω είναι περισσότερο από ικανοποιητικός.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 580 έως 720 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ενώ αν τα τελευταία αναδιπλωθούν η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.630 λίτρα. Στις υβριδικές εκδόσεις, η μπαταρία κόβει από τον όγκο, ο οποίος περιορίζεται στα 460 έως 600 λίτρα αντίστοιχα.

Τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα, με αυτό του επιλογέα να είναι πλέον μικρό με τη μορφή e-Toggle, όπως το ονομάζει η εταιρεία. Επιπλέον, υπάρχει ένα ακόμα χειριστήριο για τη λειτουργία Grip Control που αναβαθμίζει τις δυνατότητες κίνησης του C5 Aircross με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στις περιπτώσεις των εκδόσεων Plug-in Hybrid,  το πλήκτρο αυτό ελέγχει τα προγράμματα οδήγησης, Electric, Hybrid και Sport.

Το υψηλό επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας έχει διατηρηθεί από την προηγούμενη γενιά, με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος που διαθέτει με front cross traffic alert και λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δίκυκλων, προσαρμοζόμενο ρυθμιστή και περιοριστή ταχύτητας με stop & go, ημιαυτόνομο σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας σε αυτοκινητόδρομο και συστήματα επιτήρησης τυφλού σημείου και ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, για να ονομάσουμε ορισμένα από αυτά.

Στο δρόμο…

Η γκάμα του νέου Citroen C5 Aircross είναι γεμάτη, περιλαμβάνοντας εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και Plug-in υβριδικές βενζίνης, που προσφέρουν τη δυνατότητα κίνησης και αμιγώς ηλεκτρικά, με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα. Η παρουσίαση του νέου C5 Aircross έγινε στη Νίκαια της Γαλλίας, εκεί όπου είχαμε την πρώτη οδηγική επαφή με το γαλλικό SUV.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους πέριξ επαρχιακούς δρόμους την εισαγωγική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech 130 ίππων, που συνδυάζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8. Από τις πρώτες εντυπώσεις που αποσπάσαμε, αξίζει να αναφέρουμε ότι η άνεση που παρέχει η ανάρτηση είναι υπεράνω κριτικής, καθώς σιδερώνει κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος, διατηρώντας ατσαλάκωτους οδηγό και επιβάτες.

Ήπιο στις αντιδράσεις του, με καλή πληροφόρηση από τιμόνι και φρένα, δε θα αρνηθεί να ακολουθήσει και ένα πιο σβέλτο ρυθμό σε δρόμο με στροφές, καθώς δεν του λείπει δύναμη και μπορεί να κινήσει άνετα το αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε περίσταση. Το κιβώτιο αντλεί το καλύτερο δυνατό από τον κινητήρα, ανάλογα τις απαιτήσεις, αλλάζοντας σβέλτα σχέσεις. Οι διαφορετικές επιλογές προγραμμάτων οδήγησης, βοηθούν με τη σειρά τους ώστε να διαμορφώσεις ιδανικά τη συμπεριφορά του, ανάλογα τις συνθήκες ή τη… διάθεση του οδηγού.

To πρόγραμμα Sport ανεβάζει τις στροφές μεταξύ των αλλαγών σχέσης, για υψηλότερες επιδόσεις και το αυτοκίνητο γίνεται πιο άμεσο στην απόκρισή του. Αντίστοιχα, στα πιο ήπια προγράμματα οδήγησης, το αυτοκίνητο δίνει περισσότερη έμφαση στην οικονομία καυσίμου, απαιτώντας όμως και από τον οδηγό να είναι πιο απαλός στους χειρισμούς του για να αξιοποιήσει στο έπακρο τη δυνατότητα κίνησης με πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Στην Ελλάδα…

Τον Ιούνιο θα καταφθάσει στην Ελλάδα η εισαγωγική έκδοση, με κινητήρα βενζίνης 1.2 turbo που αποδίδει 130 ίππους, η οποία θα είναι διαθέσιμη με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου 8 σχέσεων e-EAT8. Παράλληλα, θα είναι διαθέσιμη και η ισχυρότερη εκδοχή Plug-in Hybrid βενζίνης με απόδοση 225 ίππων, η οποία θα διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT8 να μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η έλευση της έκδοσης με κινητήρα πετρελαίου BlueHDI 1.5 turbo, με ισχύ 130 ίππων -διαθέσιμο και με τις δύο επιλογές κιβωτίων- καθώς και άλλη μία έκδοση Plug-in Hybrid βενζίνης με απόδοση 180 ίππους, που αποτελεί new entry.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!