Οδηγούμε το Dacia Spring

Το πρώτο ηλεκτρικό Dacia κερδίζει το ενδιαφέρον μας με τη χαμηλή τιμή του και χωρίς να διεκδικεί την τελειότητα, προσφέρει πολλά για τα χρήματα που ζητά

Οδηγούμε το Dacia Spring

Το πρώτο ηλεκτρικό Dacia κερδίζει το ενδιαφέρον μας με τη χαμηλή τιμή του και χωρίς να διεκδικεί την τελειότητα, προσφέρει πολλά για τα χρήματα που ζητά

Αυτό είναι το Dacia Spring, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που προσφέρει η αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει στη Renualt και είναι γνωστή για «σεμνά», χωρίς φιοριτούρες μοντέλα της. Και εδώ επιδιώκει να δώσει την απάντηση στο ερώτημα «πόσο φθηνό μπορεί να είναι πραγματικά ένα ηλεκτρικό μοντέλο»; Και είναι ένα κανονικό 4θέσιο αυτοκίνητο, όχι ένα διθέσιο τετράκυκλο, όπως το Renault Twizy ή το Citroen ami που δεν είναι απαραίτητο να πληρούν τα ίδια πρότυπα ασφάλειας με ένα μέσο οικογενειακό μοντέλο.

Ανάλογα με τη χώρα που θα το αγοράσεις, το Spring μπορεί να είναι πραγματικά αρκετά φθηνό. Στη Γερμανία, όπου οι κρατικές επιδοτήσεις είναι γενναίες, η τιμή του δεν ξεπερνάει τα 10.000 ευρώ, ενώ στη Γαλλία, που η κυβέρνηση δεν είναι τόσο γενναιόδωρη, η τιμή εκκίνησης υπολογίζεται γύρω στα 12.000 ευρώ. Χωρίς επιδότηση το Spring στοιχίζει κοντά στα 15.000 ευρώ, αλλά ακόμα και έτσι είναι σημαντικά φθηνότερο από την συντριπτική πλειοψηφία των supermini.

Value for money

Περνώντας στην ουσία, τι πραγματικά αγοράζεις για αυτά τα χρήματα; Αρκετά, στην πραγματικότητα. Όπως γίνεται και με τα βενζινοκίνητα μοντέλα της Dacia, οι πελάτες αναμένεται να παρακάμψουν την εισαγωγική έκδοση για χάρη κάποιον εξοπλιστικών στοιχείων.

Ηλεκτρικά παράθυρα και air-condition είναι στάνταρ, αλλά το πακέτο άνεσης, που προσθέτει επενδύσεις στα καθίσματα από δερματίνη, μεταλλικό χρώμα, κανονικού μεγέθους ρεζέρβα, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB, σύστημα πλοήγησης και συνδεσιμότητα για smartphone, στοιχίζει 1.300 ευρώ στη Γερμανία. Επίσης, η δυνατότητα ταχείας φόρτισης στοιχίζει επιπλέον 600 ευρώ, αλλά στην πράξη είναι ένα χρήσιμο «έξτρα», καθώς επιτρέπει σε άτομα που θα φορτίζουν κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι τους να αποφύγουν περιττά έξοδα.

Και αυτή είναι η τυπική χρήση που θα κάνει το Dacia Spring. Θα φορτίζεται κατά τη διάρκεια της νύχτας σε ένα wallbox και θα χρησιμοποιείται για σύντομες διαδρομές μέσα στη μέρα. Απλές μετακινήσεις, διαδρομές από και προς το σχολείο, ψώνια και άλλες παρόμοιες δραστηριότητες.

Άρα, είναι αρκετά μεγάλο για αυτή τη δουλειά; Ίσως. Δεν υπάρχει έλλειψη χώρου εμπρός, αλλά οι ενήλικες θα νιώθουν ελαφρώς πιεσμένοι στις πίσω θέσεις, ειδικά όσον αφορά το χώρο για κεφάλι τους.

Ευέλικτο αλλά όχι άνετο

Οι συμπαγείς διαστάσεις του Spring του χαρίζουν κορυφαία ευελιξία στους δρόμους τις πόλης, ενώ κάνουν και το παρκάρισμα παιχνίδι. Από την άλλη, η αυξημένη καθαρή απόσταση που έχει, του επιτρέπουν να περνάει με χαρακτηριστική ευκολία πάνω από τα σαμαράκια και τις λακκούβες.

Είναι επίσης ελαφρύ, με τη βελόνα της ζυγαριάς να σταματά στα 1.045 κιλά. Αυτό οφείλεται εν μέρει και στη χωρητικότητα της μπαταρίας που είναι μόλις 27,4 kWh. Αρκετή για να του χαρίζει θεωρητική αυτονομία που φθάνει μέχρι τα 225 χιλιόμετρα ή σε πραγματικές συνθήκες περίπου 160 χιλιόμετρα.

Πέτυχε το στόχο του

Αυτά είναι προφανώς λιγότερα από ό,τι αρκετά πιο ακριβά ηλεκτρικά μοντέλα θα προσφέρουν. Αλλά με ισχύ που περιορίζεται στους 45 ίππους, μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα κοντά στα 19 δλ., πιθανότατα να δεν θα επιχειρήσετε να βγάλετε το Spring σε ανοιχτό δρόμο και να κάνετε μεγάλες αποστάσεις.

Επίσης, θα θέλετε οι διαδρομές σας να είναι μικρές, όταν θα διαπιστώσετε ότι το Spring δεν είναι πρότυπο άνεσης. Ούτε το τιμόνι, ούτε και το κάθισμα ρυθμίζονται σε ύψος, θυσίες προφανώς στο βωμό της μείωσης του κόστους. Έτσι, το αν θα σας ταιριάζει η θέση οδήγησης, εξαρτάται… από τον σωματότυπό σας. Και το κάθισμα επίσης δεν προσφέρει καλή πλευρική στήριξη. Είναι φορές που πιάνεις το εαυτό σου να γλιστράει πάνω στο κάθισμα, στις στροφές ή στις πλατείες.

Αναμφισβήτητα, το Dacia Spring είναι ένα αυτοκίνητο πόλης και τίποτα παραπάνω. Ακόμα και σε σχέση με τα περισσότερα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. Καθώς είναι εξαιρετικά κατάλληλο για το σκοπό που φτιάχτηκε. Να στέκεται δίπλα σε μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα ή Plug-in υβριδικά που έχουν ως στόχο να εξυπηρετήσουν τις οικογενειακές ανάγκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!