Οδηγούμε το Nissan Ariya στην Ισπανία

Το Ariya είναι πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό coupe-SUV που έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του Leaf, σηματοδοτώντας παράλληλα μια νέα εποχή για τη Nissan.

Οδηγούμε το Nissan Ariya στην Ισπανία

Το Ariya είναι πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό coupe-SUV που έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του Leaf, σηματοδοτώντας παράλληλα μια νέα εποχή για τη Nissan.

Με τη Nissan να οδεύει ταχέως προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, ταξιδέψαμε στην Ισπανία για να μάθουμε λεπτομερώς τα πλάνα της και να οδηγήσουμε μεταξύ άλλων το νέο αμιγώς ηλεκτρικό και άκρως ενδιαφέρον, Ariya. Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό coupe-SUV της Nissan που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, της συμμαχίας Nissan-Renault-Mitsubishi, ειδική και ευέλικτη για πολλαπλές χρήση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Το Ariya είναι ένα μοντέλο που είδαμε στην πρωτότυπη μορφή του αρκετά νωρίτερα, το 2019 στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο. Σήμερα, σε μια χρονιά που αποτελεί σταθμό για τη Nissan, η οποία περνάει στην εξηλεκτρισμένη εποχή της, το Ariya πατάει τους τροχούς του στην Ευρώπη και εμείς ταξιδέψαμε στην Ισπανία, για να το οδηγήσουμε σε μια κλειστή παρουσίαση στην πίστα της Jarama.

Τα διαθέσιμα αυτοκίνητα ήταν προπαραγωγής, αλλά αυτό αν δεν μας το έλεγαν δεν θα το καταλαβαίναμε, αφού η ποιότητα είναι πάνω από τα γνωστά υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Nissan. Και αυτό δεν είναι το μοναδικό πράγμα που σε εντυπωσιάζει στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό ιαπωνικό coupe-SUV. Αισθητικά το Ariya επιβάλλεται με το… καλημέρα.

Η κεκλιμένη οροφή με το έντονο τόξο που κατεβαίνει στο πίσω μέρος και σε συνδυασμό με τη γραμμή των θυρών που ανεβαίνει όσο προχωράει προς τα πίσω, δίνουν την πολυπόθητη για την εταιρεία τους σχεδιαστές και φυσικά το αγοραστικό κοινό, αίσθηση του κουπέ. Η μαύρη οροφή, με τη σειρά της ενισχύει αυτή την αίσθηση.

Μπροστά, συναντάμε το νέο σήμα της Nissan, με τη μεγάλη κλειστή μάσκα να κυριαρχεί και το V Motion, χαρακτηριστικό γνώρισμα της σχεδίασης της εταιρείας εδώ, στο Ariya, να έχει μεγαλώσει. Αντίθετα, τα φώτα έχουν μικρύνει, έγιναν πιο λεπτά και δένουν αρμονικά με την όλη σχεδίαση που περιλαμβάνει κάποιους αεραγωγούς, έναν οριζόντιο χαμηλά και δυο κάθετους στις άκρες του προφυλακτήρα, που επιτελούν το έργο τους σε αεροδυναμικό επίπεδο.

Στο πίσω μέρος η φωτεινή μπάρα στο μέσο της πέμπτης μεγάλης πόρτας συνοδεύεται από ένα μικρό κρύσταλλο και μια σχετικά μεγάλη, μελετημένη αεροτομή. Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι ηλεκτρική και αυτόματη, ενώ ανοίγοντας απελευθερώνει έναν κανονικό χώρο φόρτωσης 466 λίτρων στη δικίνητη εκδοχή του μοντέλου και 408 λίτρων στην τετρακίνητη.

Premium αύρα

Περνώντας στο εσωτερικό, η ποιότητα, όπως και εξωτερικά, κερδίζει τις εντυπώσεις δίνοντας ένα premium χαρακτήρα στο μοντέλο. Λόγω του επίπεδου πατώματος, με τη λεπτή μπαταρία εκεί, η αίσθηση ευρυχωρίας κυριαρχεί. Ο ανοιχτός χώρος στο δάπεδο, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό εντείνει αυτή την αίσθηση, που δεν μένει μόνο σε επίπεδο αίσθησης, αλλά επιβεβαιώνεται σε κάθε περίπτωση.

Ακόμα και πίσω κάθεσαι άνετα, έχοντας άπλετο χώρο για τα πόδια αλλά και για το κεφάλι σου παρά την κλίση της οροφής. Επιπλέον, με χαρακτηριστική άνεση θα βολευτούν ακόμα και τρεις επιβαίνοντες πίσω. Εμπρός ο οδηγός κάθεται ψηλά, στα συνηθισμένα πρότυπα των SUV, έχοντας μεγάλη απόσταση από το συνοδηγό ενώ ανάμεσά τους βρίσκεται μια κονσόλα η οποία σύρεται.

Εκεί είναι τοποθετημένος ο μικρός επιλογέας και αρκετές θήκες για πράγματα, ποτήρια, αλλά και μια θέση για επαγωγική φόρτιση του smartphone. Συνολικά η σχεδίαση είναι μίνιμαλ, με μικρό ταμπλό που απελευθερώνει με τη σειρά του χώρο. Φιλοξενεί δύο οθόνες 12,3 ιντσών, μια για το σύστημα πολυμέσων και μια ακόμα που διαδραματίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων.

Υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με smartphone Google αλλά και Apple, ενώ οι αναβαθμίσεις των συστημάτων του Ariya γίνονται over the air, χωρίς την ανάγκη επίσκεψης του αυτοκινήτου σε κάποιο εξουσιοδοτημένο κατάστημα. Επιπλέον, το σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιεί τους χάρτες της Google όπως το κινητό μας, παρέχοντας έγκυρες πληροφορίες για διάφορες τοποθεσίες. Επίσης, κάνοντας χρήση του «Hello Nissan» μπορείς να επικοινωνήσεις με τον προσωπικό σου ψηφιακό βοηθό της Nissan. Φυσικά υπάρχει και εφαρμογή για το smartphone που σε συνδέει με το Ariya και μπορείς να ελέγχεις το αυτοκίνητο απομακρυσμένα.

Μεγάλη γκάμα εκδόσεων

Το Nissan Ariya είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες και πέντε εκδόσεις απόδοσης. Εισαγωγική είναι μια 65 kWh (63 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) και μια μεγαλύτερη 90 kWh (87 kWh ωφέλιμη) που συνδυάζεται με έναν ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν σε κάθε άξονα). Η απόδοση διαμορφώνεται από τους 218 ίππους στην βασική έκδοση με κίνηση εμπρός, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας και ανεβαίνει στους 242 ίππους με τη μεγαλύτερη μπαταρία.

Επιπλέον, υπάρχουν εκδόσεις με απόδοση 279 και 306 ίππων με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς μέσω τους συστήματος e-4ORCE, που είναι η νέα γενιά ηλεκτρικής τετρακίνησης. Η κορυφαία έκδοση Performance με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες αποδίδει 394 ίππους. Η θεωρητική αυτονομία, σύμφωνα με τον WLTP κυμαίνεται από 360 έως και πάνω από 500 χιλιόμετρα.

Στο δρόμο ή στην πραγματικότητα στην πίστα που ήταν διαμορφωμένη σε μια διαδρομή που είχε κίνηση σε πόλη, σε επαρχιακό δρόμο, αλλά και σε ανοιχτό, εθνικό δίκτυο, το Ariya απέδειξε σε πρώτη φάση και σε αυτή τη μικρή οδηγική επαφή που είχαμε μαζί του αρκετές αρετές. Το πλαίσιο είναι καλοδουλεμένo και η ανεξάρτητη ανάρτηση ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, παρέχοντας υψηλό δείκτη άνεσης.

Τα φρένα, παρά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που συνοδεύει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φυσικά το Ariya, είναι θετικά σε αίσθηση και αποτελεσματικά. Ανάλογα και η πληροφόρηση που περνάει από το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι είναι ευχάριστη, με την ακρίβεια να το διακρίνει.

Στα μικρά κομμάτια που είχαμε τη δυνατότητα να πιέσουμε διαπιστώσαμε ότι το ηλεκτρικό SUV συμπεριφέρεται… ζωντανά, με καλή απόκριση στις εντολές του οδηγού και μικρές ποσότητες υποστροφής που ελέγχονται με χαρακτηριστική ευκολία, με την πρόσφυση εν γένει να είναι υψηλή. Είναι ζυγισμένο, χάρη και στην καλή κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, η οποία αγγίζει σχεδόν το ιδανικό.

Αναμφίβολα η πρώτη επαφή με το Nissan Ariya, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό coupe-SUV της ιαπωνικής εταιρείας, μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Η αισθητική του σε κερδίζει και το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, με την υψηλή ποιότητα να αναβαθμίζει εν γένει την εικόνα του, χαρίζοντάς του premium χαρακτήρα.

Ευρύχωρο, ευέλικτο και με μπόλικη τεχνολογία, το Ariya ανεβάζει τον πήχη στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας και αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον χάρη στη μεγάλη γκάμα εκδόσεων που μπορεί να καλύψει ανάλογα μεγάλο εύρος αναγκών. Το περιμένουμε στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο και ανυπομονούμε να το οδηγήσουμε, επαναλαμβάνοντας τη συνάντηση, αλλά με μεγαλύτερη διάρκεια αυτή τη φορά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!