Οδηγούμε το Skoda Enyaq Coupe iV 80

Το Enyaq Coupe iV προσφέρει τα καλύτερα στοιχεία του βασικού μοντέλου, αλλά σε ένα πιο σπορ και αεροδυναμικό πακέτο.

Οδηγούμε το Skoda Enyaq Coupe iV 80

Το Enyaq Coupe iV προσφέρει τα καλύτερα στοιχεία του βασικού μοντέλου, αλλά σε ένα πιο σπορ και αεροδυναμικό πακέτο.

Όποιος στη Skoda αναρωτιόνταν αν οι αξίες της τσεχικής μάρκας θα μπορούσαν να εφαρμοστούν με επιτυχία σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, σίγουρα θα έχουν καθησυχάσει τώρα παρακολουθώντας την πορεία των πωλήσεων του Enyaq. Πάνω από 50.000 αυτοκίνητα έχουν παραδοθεί μέχρι τώρα, με τη λίστα των παραγγελιών να είναι τόσο μεγάλη, που ίσως ούτε η ίδια η Skoda θα επιθυμούσε, αφού οι παραγγελίες που εκκρεμούν είναι πάνω από 115.000.

Έτσι, ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η γκάμα του μοντέλου ενισχύεται με μια νέα έκδοση Enyaq Coupe iV, που είναι σχεδιασμένη για να προσελκύσει που θέλουν ένα ψηλό αυτοκίνητο, που να συνοδεύεται από μηδενικούς ρύπους, ενώ δεν εστιάζουν και τόσο στην πρακτικότητα.

Η νέα αυτή άφιξη έχει σίγουρα ένα προφίλ που διαφέρει από το πιο συμβατικό αδελφάκι του. Η σχεδίαση είναι ίδια μέχρι τη δεύτερη κολόνα, αλλά στη συνέχεια η οροφή του Coupe χαμηλώνει αισθητά όσο πλησιάζει την πέμπτη πόρτα. Στην πράξη είναι πιο αποδοτικό μοντέλο αεροδυναμικά, σε σχέση με το κανονικό μοντέλο.

Το Enyaq Coupe iV θα είναι διαθέσιμο με μικρή γκάμα κινητήρων και μπαταριών. Στην πράξη θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις παραλλαγές, ξεκινώντας από το iV 60 με 180 ίππους, ενώ πιο πάνω τοποθετείται το iV 80, που είναι και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο εφοδιάζεται με τον ίδιο κινητήρα με 204 ίππους και 310 Nm ροπής, που είναι τοποθετημένος και στο πίσω μέρος του συμβατικού Enyaq, ενώ θα έχει και την ίδια ονομασία. Πιο πάνω υπάρχει μια τετρακίνητη έκδοση Enyaq Coupe iV 80x με 265 ίππους, με τη γκάμα να ολοκληρώνει η κορυφαία έκδοση Enyaq Coupe iV vRS με 299 ίππους.

Όσον αφορά τις επιδόσεις του Enyaq Coupe iV 80 που οδηγούμε εδώ, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, ενώ η μπαταρία των 82 kWh (77 kWh ωφέλιμη) υπόσχεται αυτονομία σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP 540 χιλιομέτρων. Αυτή είναι λίγα χιλιόμετρα μεγαλύτερη από αυτή του συμβατικού Enyaq 80, που προκύπτει, όπως προαναφέραμε από το πιο αεροδυναμικό αμάξωμα που έχει το Enyaq Coupe.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, αυτό το πιο σπορ αμάξωμα προαναγγέλλει και την έλευση του Enyaq Coupe iV vRS, με τα διακριτικά του τμήματος επιδόσεων της Skoda να εμφανίζονται για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Η έκδοση αυτή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ισχυρό σύστημα κίνησης του Volkswagen ID.4 GTX, έχοντας, εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 299 ίππων και 460 Nm ροπής. Οι επιδόσεις ανταποκρίνονται δίχως άλλο στο όνομα vRS, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 6,5 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία έχει την ίδια χωρητικότητα, έτσι η αυτονομία μειώνεται στα 500 χιλιόμετρα. Παρεμπιπτόντως η έκδοση vRS του συμβατικού Enyaq αναμένεται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η τοποθέτηση αυτής της νέας Coupe έκδοσης από την ίδια τη Skoda είναι ενδιαφέρουσα, αφού το βάζει πάνω από τη συμβατική εκδοχή του Enyaq. Η τιμολογιακή πολιτική δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί, αφού το μοντέλο θα είναι στις ελληνικές εκθέσεις της Skoda στις αρχές του καλοκαιριού. Ο βασικός εξοπλισμός της εισαγωγικής έκδοσης του Enyaq Coupe περιλαμβάνει πλαϊνές ποδιές βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, μια τεράστια πανοραμική οροφή με φιμέ κρύσταλλο, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 13 ιντσών (η οποία είναι η μεγαλύτερη που προσφέρεται σε κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο του Ομίλου Volkswagen), προβολείς LED και ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών.

Όπως και στο συμβατικό Enyaq, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε εσωτερικά διακοσμητικά θέματα – Loft, Lodge, Lounge, Suite και EcoSuite. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης επιλογών όπως μεγαλύτεροι τροχοί και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ της Skoda, που ονομάζονται Dynamic Chassis Control.

Για αυτούς που θέλουν πιο ξεχωριστή εμφάνιση στο Enyaq Coupe, αλλά δεν επιθυμούν να δώσουν περισσότερα χρήματα και επίσης δεν αναζητούν τις επιδόσεις του vRS, υπάρχει διαθέσιμο ένα εξοπλιστικό πακέτο SportLine. Αυτό περιλαμβάνει μεγαλύτερους τροχούς 20 ιντσών (υπάρχουν και 21 ιντσών) και χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, κατά 15 χιλ. εμπρός και 10 χιλ. πίσω, όπως ακριβώς στο vRS, καθώς και το DCC. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά της έκδοσης SportLine είναι τα ακουστικά κρύσταλλα, διαφορετικά υλικά στο εσωτερικό και τη μάσκα «Crystal Face» με τα 131 LED.

Πιθανότατα δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Enyaq Coupe στο δρόμο μοιάζει εντυπωσιακά με τη συμβατική εκδοχή του. Το κέντρο βάρους του είναι ελαφρώς πιο χαμηλά, αλλά όχι αρκετά ώστε να μεταμορφώνει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Εξάλλου το Enyaq δεν ήταν ποτέ ένα αυτοκίνητου που θέλεις να οδηγήσεις στα όρια, κάτι που ισχύει και την Coupe εκδοχή του. Είναι απολαυστικό σε ήρεμη οδήγηση, ενώ προσφέρεται ευχαρίστως να την κάνει και σε γρήγορο ρυθμό αν το επιθυμείτε. Η σχετικά μέτρια ισχύς καλύπτεται όμορφα από την πλούσια ροπή η οποία, λόγω του ηλεκτρικού κινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη και προσφέρει καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις κάνοντας ένα αυτοκίνητο με το μέγεθος του Enyaq να φαίνεται αρκετά ζωηρό.

Ο έλεγχος του βάρους θα είναι αρκετά γνωστός σε όσους έχουν επαφή με μοντέλα της Skoda, αφού το εμπρός μέρος και το τιμόνι έχουν παρόμοια αίσθηση -ας πούμε- με ένα Kodiaq. Από την άλλη η αίσθηση των φρένων απαιτεί κάποια εξοικείωση, αλλά ο χρόνος αυτός είναι μικρός, αφού σύντομα συνηθίζεις τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας φρενάροντας όταν αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι και μπορείς να οδηγήσεις το Enyaq Coupe μέσα στην πόλη χρησιμοποιώντας ελάχιστα το φρένο.

Το δικό μας αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με τα προαιρετικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, αλλά νιώσαμε ότι αυτό το πακέτο δεν ταιριάζει τόσο σε αυτό το μοντέλο, αφού στην επιλογή Sport η ανάρτηση σφίγγει αρκετά και χωρίς να βελτιώνει ανάλογα την οδική συμπεριφορά, ενώ από την άλλη περνάει στο εσωτερικό με πιο έντονο τρόπο τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Αν αφήσεις το πρόγραμμα του DCC στην επιλογή Normal, τότε διαπιστώνεις ότι το Enyaq Coupe ξεδιπλώνει το χαλαρό και ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης και μέσα στην πόλη. Παραμένει ένα από τα πιο άνετα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μεγέθους του. Θα πρέπει να δούμε ωστόσο τη συμπεριφορά του και χωρίς το σύστημα DCC που εξοπλίζονταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Το εσωτερικό έχει την ίδια υψηλή ποιότητα με το συμβατικό Enyaq, με χρήση κορυφαίων υλικών στα περισσότερα από τα βασικά σημεία που θα βρείτε σε μια αντίστοιχη κατασκευή της Volkswagen. Το σύστημα πολυμέσων δεν παίρνει άριστα, αλλά τουλάχιστον το λογισμικό που χρησιμοποιείται στη μεγάλη οθόνη δίνει άμεση πρόσβαση, με ένα άγγιγμα σε λειτουργίες όπως αυτές του κλιματιστικού και των θερμαινόμενων καθισμάτων.

Επίσης, στο πίσω μέρος υπάρχει χώρος για δύο ενήλικες, χάρη στο χώρο που απελευθερώνει η οροφή με τεχνολογία αντανάκλασης θερμότητας που δεν απαιτεί κάλυμμα. Ακόμα και άνθρωποι με άνω του μέσου όρου ύψους θα βολευτούν με άνεση. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη απαιτεί κάποιες θυσίες για χάρη της σχεδίασης, αλλά με 570 λίτρα όγκου, είναι μόλις 15 λίτρα πιο μικρός από αυτόν του συμβατικού Enyaq. Με αυτό το δεδομένο, το Enyaq Coupe διατηρεί τα χαρακτηριστικά μιας από τις πιο πρακτικότερες προτάσεις στην κατηγορία του.

Συμπέρασμα

Το Enyaq Coupe συνδυάζει με επιτυχία τις ιδιότητες που κάνουν το κανονικό μοντέλο τόσο ελκυστικό – άνεση, φινέτσα, αυτονομία, αλλά και πρακτικότητα – σε ένα πιο εντυπωσιακό αισθητικά πακέτο. Δεν είναι στο χέρι μας να σας υποδείξουμε την κατεύθυνση ενός συγκεκριμένου αμαξώματος, αλλά αν το Coupe σας αρέσει, η αναμενόμενη υψηλότερη τιμή και ο ελαφρώς μικρότερος χώρος αποσκευών δεν θα πρέπει να σας αποτρέψουν. Πρόκειται για μια εξαιρετική προσθήκη στη γκάμα του Enyaq, η οποία είναι πιθανό να αυξήσει την ήδη σημαντική λίστα αναμονής.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!