Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz SL

Βλέπουμε πως η συμβολή της AMG διαμόρφωσε τη νέα Mercedes SL

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz SL

Βλέπουμε πως η συμβολή της AMG διαμόρφωσε τη νέα Mercedes SL

Η Mercedes SL διακρίνεται πάντα για τη σχεδίασή της, αλλά δυναμικά είναι ένα αυτοκίνητο περισσότερο με χαρακτήρα ταξιδιάρικο, παρά ένα που θα επιτεθείς σε στροφές. Αν θέλεις ένα ανοιχτό μοντέλο με σπορ χαρακτήρα και αιχμηρή οδική συμπεριφορά αυτό είναι η Porsche 911 Convertible. Αυτό μέχρι τώρα.

Για αυτή τη νέα γενιά της SL η Mercedes ζήτησε τη βοήθεια της AMG για την εξέλιξή μιας πιο άκαμπτης πλατφόρμας αλουμινίου, που ονομάζεται Modular Sports Architecture και είναι αυτή στην οποία θα βασιστεί και η επόμενη AMG GT. Στόχος είναι να θέσει στο επίκεντρο την ευελιξία και την οδηγική απόλαυση και όπως διαπιστώσαμε κατά την πρώτη μας επαφή με την SL 63 4MATIC+ που οδηγούμε εδώ, τα κατάφερε.

Παρά το μεγάλο βάρος της SL, που αγγίζει τους δυο τόνους, το εξαιρετικά ακριβές τιμόνι χαρίζει στο αυτοκίνητο εντυπωσιακή ευελιξία για το μέγεθός του. Μερικές φορές το τιμόνι παρουσιάζεται υπερ-ευαίσθητο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά αποκτά νόημα σε δρόμους με στροφές, κατευθύνοντας το μακρύ εμπρός μέρος με χειρουργική ακρίβεια, που υποβοηθείται επιπλέον από τις ρυθμίσεις του συστήματος τετραδιεύθυνσης.

Στις ανοιχτές καμπές η SL παρουσιάζει εξαιρετική σταθερότητα και διατηρεί πιστά τη γραμμή που της δίνει ο οδηγός, υποβοηθούμενη και από το σύστημα που περιορίζει τις κλίσεις. Μόνο σε βρεγμένη άσφαλτο και σε κλειστή στροφή οι πίσω τροχοί θα χάσουν την πρόσφυσή τους (το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι στάνταρ), αλλά το σύστημα τετρακίνησης επεμβαίνει άμεσα, περιορίζοντας τη «γωνία» που πάει να πάρει το πίσω μέρος, βάζοντας στο δρόμο της μεγάλη δύναμη που έρχεται από το εμπρός καπό.

Με 585 ίππους και 800 Nm ροπής από το γνωστό V8 twin-turbo των 4,0 λίτρων, η SL προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις στην ευθεία, με την τετρακίνηση να δίνει εξαιρετική πρόσφυση για να ολοκληρώσεις το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Σε κολλάει στην πλάτη του καθίσματος, αν και μερικές φορές υπάρχει κάποια μικρή υστέρηση στην απόκριση του κινητήρα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 9 σχέσεων φαίνεται να δίνει λύσεις τακτοποιώντας το θέμα.

Ο ήχος είναι ο χαρακτηριστικός της AMG που περιμένουμε και μοιάζει με βροντή, ενισχύοντας τον έντονο χαρακτήρα της SL, αλλά στα πιο ήπια προγράμματα οδήγησης γίνεται πιο ραφιναρισμένος, παραμένοντας όμως δυνατός. Την ακούς περισσότερο γιατί σε αυτή τη γενιά υιοθετήθηκε η λύση της μαλακής υφασμάτινης οροφής έναντι της σκληρής που είχε ο προκάτοχός της, με το όφελος σε βάρος να είναι 21 κιλά.

Είναι άνετο και ήσυχο με την οροφή ανοιχτό, με τη διαδικασία ανοίγματος που γίνεται ηλεκτρικά να διαρκεί 15 δευτερόλεπτα και με ταχύτητες μέχρι 60 χλμ./ώρα. Υπάρχουν αμέτρητα προγράμματα οδήγησης, ώστε η SL να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις και τις ανάγκες σας, αλλά ακόμα και στο Comfort η αίσθηση από το δρόμο είναι καλύτερη από κάθε άλλη προηγούμενη γενιά.

Η νέα γενιά έχει διάταξη 2+2 στο εσωτερικό της, με τις δύο πίσω θέσεις να είναι μικρές. Προορίζονται περισσότερο για μικρά παιδιά, αλλά παράλληλα δίνουν λύσεις σε επίπεδο αποσκευών, αφού ο όγκος του χώρου αποσκευών με την οροφή αναδιπλωμένη περιορίζεται στα 213 λίτρα.

Χάρη σε κάποιες μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό, υπάρχει σημαντικά μεγαλύτερος χώρος στο εμπρός μέρος αυτής της νέας SL και σε σχέση με τις προηγούμενες. Τα δύο εμπρός καθίσματα αποτελούν το σήμα κατατεθέν της Mercedes, διαθέτοντας στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα Airscarf που στέλνει ζεστό αέρα στο λαιμό.

Επίσης η SL διαθέτει ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ για το σύστημα πολυμέσων χρησιμοποιείται μια οθόνη 11,9 ιντσών, η οποία είναι στραμμένη προς τα εμπρός με την εικόνα να συμπληρώνουν οι μεταλλικοί αεραγωγοί με στιλ τουρμπίνας. Η βάση στην οποία στηρίζεται επιτρέπει τη μεταβολή της γωνίας ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού (πρακτικά όταν η οροφή είναι αναδιπλωμένη), ενώ το σύστημα είναι παρόμοιο με αυτό του πολυτελούς σεντάν της μάρκας, την S-Class, επομένως η ευκρίνεια των γραφικά του είναι ίδια και λειτουργεί εξίσου καλά, παρέχοντας δυνατότητα ελέγχου λειτουργιών μέσω της οθόνης, συμπεριλαμβανομένου και του μηχανισμού αναδίπλωσης της οροφής.

Συμπέρασμα

Η εμπλοκή της AMG σε αυτή τη γενιά της SL απογείωσε το μοντέλο. Παραμένει ένα σπουδαίο roadster, αλλά τώρα προσφέρει περισσότερη οδηγική απόλαυση από ποτέ. Ο κινητήρας της μπορεί να είναι ξεπερασμένος σε σχέση με τα σύγχρονα ηλεκτρικά της Mercedes, αλλά, αν και η νέα SL προσφέρει εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία, ακόμα και αυτό δεν μπορεί να υπερισχύσει της γοητείας από την παλιά σχολή που της χαρίζει η καρδιά της.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!