Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V e:HEV

Στην τρίτη γενιά του, το compact SUV θα διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό, προσθέτοντας τη χαμηλή κατανάλωση στη γνωστή πρακτικότητα

Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V e:HEV

Στην τρίτη γενιά του, το compact SUV θα διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό, προσθέτοντας τη χαμηλή κατανάλωση στη γνωστή πρακτικότητα

Το επόμενο κεφάλαιο στη στρατηγική της Honda, για τον εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων της στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2022, ακούει στο όνομα HR-V e:HEV. Το compact SUV είναι έτοιμο να αρχίσει την εμπορική του πορεία, αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση. Λίγο πριν αφιχθεί στην Ελλάδα – το περιμένουμε το πρώτο δίμηνο του νέου έτους – ταξιδέψαμε στη Φρανκφούρτη για να έχουμε την πρώτη γνωριμία μαζί του. Το HR-V e:HEV (τα τρία τελευταία γράμμα σημαίνουν Hybrid Electric Vehicle) είναι το πλέον «ευρωπαϊκού χαρακτήρα» μοντέλο στη γκάμα της Honda. Τεχνολογικά, ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων που θέτει η ΕΕ, όσο και σχεδιαστικά. Τόσο η εξωτερική του εμφάνιση, με την coupe σιλουέτα και την κάθετη γρίλια που μπορεί να βαφτεί στο χρώμα του αμαξώματος, όσο και η αίσθηση στην καμπίνα των επιβατών, δείχνουν ότι το HR-V τρίτης γενιάς εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε για να ικανοποιεί το ευρωπαϊκό κοινό. Με ευρωπαϊκό «αέρα» το εσωτερικό, παίρνει καλό βαθμό στην εργονομία, την ποιότητα των υλικών (αν και δεν θα μας… χαλούσαν πιο μαλακές επιφάνειες στο ταμπλό), τις δυνατότητες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που παρέχει η μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Αν και δείχνει μεγαλύτερο, το νέο HR-V e:HEV διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με τον προκάτοχό του (το μήκος ανέρχεται σε 4,34 μέτρα), γεγονός που του επιτρέπει να κινείται ευέλικτα στο αστικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα, η τεχνογνωσία της Honda στη διαμόρφωση του εσωτερικού, με το ρεζερβουάρ τοποθετημένο κάτω από τα εμπρός καθίσματα και όλη την υβριδική μονάδα (IPU) στο χώρο του κινητήρα, επέτρεψε να σχεδιαστεί μία ευρύχωρη καμπίνα. Οι δύο πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τεράστιους χώρους για τα πόδια τους (ένας τρίτος στη μέση θα κουραστεί σε μεγάλες αποστάσεις, διότι κάθεται ψηλά), με τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια να είναι ικανοποιητικός για ενήλικες με ύψος 1,80 μ Χάρη στα Magic Seats, το εσωτερικό του HR-V διαμορφώνεται εύκολα και γρήγορα, ώστε να καλύψει κάθε μεταφορική ανάγκη. Παρά το μικρό ονομαστικό όγκο των 335 λίτρων, ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, χάρη στο σχήμα του (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα μπορεί να φθάσει τα 1.305 λίτρα).

Η τεχνολογία e:HEV είναι full hybrid, δηλαδή η μπαταρία δεν φορτίζεται σε πρίζα, αλλά από ένα εκ των δύο ηλεκτρικών μοτέρ που έχει το ρόλο γεννήτριας και – βέβαια – κατά το φρενάρισμα. Το υβριδικό σύστημα στο HR-V είναι πιο ισχυρό από αυτό του Jazz, αποδίδοντας συνδυαστικά 131 ίππους και 253 Nm ροπής. Αποτελείται από τον 1.5 i-VTEC (107 ίππων), δύο ηλεκτρικά μοτέρ και ένα κιβώτιο e-CVT. Το νέο SUV της Honda μπορεί να οδηγηθεί με τρεις τρόπους: α) ως αμιγώς ηλεκτρικό μέσα στην πόλη (EV Mode), με το ηλεκτρικό μοτέρ να χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία για να κινεί τους τροχούς. Σύμφωνα με τη Honda, αυτό το σενάριο ισχύει κατά 91% όταν η ταχύτητα είναι έως 40 χλμ/ώρα. β) ως υβριδικό (Hybrid Mode), με τον κινητήρα βενζίνης να δίνει ισχύ στο δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, που ως γεννήτρια φορτίζει την μπαταρία. Και γ) ως ένα συμβατικό αυτοκίνητο βενζίνης (Engine Drive), όταν σε συνθήκες υψηλού φορτίου, ο 1.5 i-VTEC αναλαμβάνει δράση για να κινήσει εκείνος αποκλειστικά το HR-V.

Άνεση και ασφάλεια στο επίκεντρο

Στα περίχωρα της Φρανκφούρτης, οδηγήσαμε το HR-V e:HEV σε διαδρομή με μεικτές συνθήκες: χαμηλές ταχύτητες στο κέντρο των μικρών πόλεων, μέσες ταχύτητες σε επαρχιακό δίκτυο και υψηλές στον αυτοκινητόδρομο. Γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι το νέο υβριδικό SUV της Honda δεν είναι προσανατολισμένο για σπορ οδήγηση, αλλά για να παρέχει άνετες μετακινήσεις, με όφελος στην ηρεμία των επιβατών και την… τσέπη του οδηγού. Καταγράψαμε μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα ανά 100 χλμ. (με δύο άτομα στο όχημα), τιμή πολύ κοντά σε αυτή που ανακοινώνει η Honda (5,4 λ/100 χλμ) και άκρως ικανοποιητική για ένα SUV βάρους σχεδόν 1.500 κιλών. Παράλληλα, ως υβριδικό θα εισέρχεται ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας, ενώ με εκπομπές CO2 στα 122 γρ/χλμ. έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Τον ήρεμο χαρακτήρα του όμως τον… ξεχνάει όταν ο οδηγός παύσει να είναι… ευγενικός με το γκάζι. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται βύθισμα του δεξιού πεντάλ, π.χ. σε προσπέραση, ο κινητήρας γίνεται θορυβώδης, καθώς το κιβώτιο e-CVT διατηρεί ψηλά για αρκετά δευτερόλεπτα τις στροφές λειτουργίας του 1.5 i-VTEC. Μέσω του διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα τρία drive modes: Econ , Normal και Sport. Το πρώτο προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου και το τρίτο πιο σπορ συμπεριφορά, με περισσότερη πληροφόρηση από το τιμόνι και πιο άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού.

Στα δυνατά χαρτιά του HR-V e:HEV συγκαταλέγεται ο πλούσιος εξοπλισμός ασφαλείας, υπό την «ομπρέλα» υποστήριξης του οδηγού, του Honda SENSING. Περιλαμβάνει μία σειρά από συστήματα, όπως το Hill Descent Control για ασφαλείς καταβάσεις (λειτουργεί από μόλις 3 χλμ/ώρα), το – διαθέσιμο στις εκδόσεις Advance – Cross Traffic Monitor (Παρακολούθηση Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας), τα ενεργά φώτα στροφής LED στην Advance Style, το Collision Mitigating Brake System, που ανιχνεύει τώρα και μοτοσικλέτες μπροστά από το αυτοκίνητο, για να περιορίζει τις επιπτώσεις σε περίπτωση μιας αναπόφευκτης σύγκρουσης, ρυθμιζόμενο Cruise Control, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, έλεγχο γκαζιού για αποφυγή εμπρόσθιας ή οπίσθιας σύγκρουσης και πολλά ακόμα.

Η άφιξη του HR-V e:HEV στην Ελλάδα προγραμματίζεται για τα τέλη του Ιανουαρίου, με τις τιμές να ανακοινώνονται τον προσεχή Νοέμβριο. Ενδεικτικά πάντως, στη Γερμανία αρχίζουν από τις 30.400 ευρώ, σχεδόν 3.000 ευρώ πάνω από αυτές του Jazz Crosstar 1.5 e:HEV.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!