Οδηγούμε τη νέα Skoda Fabia στην Πολωνία

Με το σλόγκαν «Ό,τι χρειάζεσαι και λίγο περισσότερο» η Skoda λανσάρει τη νέα, τέταρτη γενιά της Fabia

Οδηγούμε τη νέα Skoda Fabia στην Πολωνία

Με το σλόγκαν «Ό,τι χρειάζεσαι και λίγο περισσότερο» η Skoda λανσάρει τη νέα, τέταρτη γενιά της Fabia

Χάρη στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου Volkswagen, η νέα, τέταρτη γενιά της Fabia, 22 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση του μοντέλου, αλλάζει τα δεδομένα. Και δεν υπάρχει περιθώριο να γίνει κάτι διαφορετικό, αφού μετά τη διακοπή παραγωγής του Citigo, αυτό το αυτοκίνητο με μήκος μεγαλύτερο των τεσσάρων μέτρων είναι στην πραγματικότητα το μικρότερο Skoda. Μάλιστα σύντομα θα χρειαστεί να καλύψει και το κενό του συμπαγούς οικογενειακού Skoda Scala που δεν θα δει διάδοχο.

Η νέα πλατφόρμα έδωσε στους σχεδιαστές δυνατότητες που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο. Έτσι η νέα Fabia, με σχεδόν το 80% του αμαξώματός της να αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής είναι κατά 11 εκατοστά μεγαλύτερη, φτάνοντας συνολικά τα 4,11 μ. μήκος και μεγαλώνοντας τους ήδη άνετους εσωτερικούς χώρους, κυρίως για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, ενώ και ο χώρος των αποσκευών διατηρεί την πρώτη θέση στην κατηγορία και αυξάνεται κατά 50 λίτρα. Άλλωστε οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι είναι ένα χαρακτηριστικό της μάρκας.

 

Μοντέρνα σχεδίαση

Εξωτερικά, η προσπάθεια ήταν να δίνει με μία ματιά την αίσθηση του μοντέρνου και σπορ αυτοκινήτου. Οι δυναμικές γραμμές ξεκινούν από το αμάξωμα και προχωρούν στους έντονα σχεδιασμένους προβολείς LED εμπρός και πίσω. Πολλά πρακτικά χαρακτηριστικά όπως οι ενεργοί αεραγωγοί στο εμπρός μέρος, οι ζάντες με αεροδυναμικά βοηθήματα και οι ειδικά σχεδιασμένοι πλαϊνοί καθρέπτες, συνδυάζονται με σχεδιαστικά στοιχεία στο αμάξωμα και δίνουν στη Fabia τον μικρότερο συντελεστή αεροδυναμικής της κατηγορίας, Cd 0,28.

Μέσα στην καμπίνα τα υλικά και ο σχεδιασμός δεν θυμίζουν σε τίποτα τον προκάτοχο της. Μια ίσια γραμμή κατά μήκος του ταμπλό δίνει μια διαφορετική αίσθηση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25 ιντσών, η ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής, οι μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά με επένδυση χρωμίου είναι διαθέσιμα από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition. Η τέταρτης γενιάς Fabia θα λανσαριστεί σε τρείς εκδόσεις εξοπλισμού, Active, Ambition και Style, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει μια πιο σπορ έκδοση με την ονομασία MONTE CARLO.

Άνεση και τεχνολογία

Πέρα από τις επενδύσεις της καμπίνας, τις θήκες και την ασύρματη φόρτιση κινητού, η νέα Fabia διαθέτει συνολικά 43 έξυπνες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα η ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, η ειδική θήκη για κινητό τηλέφωνο στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, η θήκη για γυαλιά εμπρός από τον μεσαίο καθρέφτη, το διαχωριστικό στο πίσω κάθισμα με θήκη για ποτήρια, το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο νερού παρμπρίζ και πολλά ακόμα.  Όσον αφορά στην άνεση, για πρώτη φορά σε Fabia συναντάμε κλιματισμό με δύο ζώνες. Επίσης το τιμόνι είναι θερμαινόμενο και το παρμπρίζ διαθέτει αντιστάσεις που βοηθούν να μη θολώνει.

Γεμάτη με συστήματα υποβοήθησης, η νέα Fabia διαθέτει Adaptive cruise control έως 210 χλμ./ώρα, Front Assist με Predictive Pedestrian Protection, Side Assist, Rear Traffic Alert, Lane Assist με Road Edge Detect, Auto light Assist, Manoeuvre Assist, Park Assist, Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και κάμερα οπισθοπορίας.

Στο δρόμο

Οδηγώντας την ολοκαίνουρια Fabia διαπιστώσαμε γρήγορα την ποιότητα κύλισης, την ισχύ και την εξαιρετική ανάρτησή της. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν το TSI με τους 110 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το οδηγήσαμε σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακούς δρόμους και μέσα στην… ακίνητη κίνηση της πόλης Gdansk στην βόρεια Πολωνία. Ήταν πολύ φιλική και άνετη, αλλά στη λειτουργία Sport έδειξε τα δόντια της και τον τρόπο που έχει να στρίβει σβέλτα, χωρίς να προβληματίζει.

Η Skoda αντιστάθηκε στον πειρασμό να ξοδέψει χρήματα για την ανάπτυξη ήπιων υβριδικών κινητήρων και εφοδίασε τη  νέα Fabia με πέντε επιλογές κινητήρων. Οι μικρότεροι είναι 3κύλινδροι  MPI που αποδίδουν 65 ίππους και 80 ίππους αλλά στην Ελλάδα ο μικρότερος δεν θα εισαχθεί. Στη συνέχεια υπάρχουν δύο TSI, με 95 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και με 110 ίππους και επιλογή μεταξύ μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων.

Και τέλος ο τετρακύλινδρος TSI 1,5 λίτρου που αποδίδει 150 ίππους και θα διατίθεται μόνο με το κιβώτιο DSG. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d. Η καλή απόδοση των κινητήρων σε συνδυασμό με την κορυφαία αεροδυναμική και το προαιρετικό ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων, μπορούν να δώσουν στη νέα Fabia αυτονομία μεγαλύτερη από 900 χιλιόμετρα, στον κύκλο WLTP.

Εκτός από το στάνταρ πλαίσιο, το μοντέλο θα διατίθεται και με σπορ, που έχει πιο σφικτά ελατήρια και είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, ενώ το ειδικό πακέτο Rough-Road, μία επιπλέον επιλογή, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 15 χιλ., διαθέτει ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του αμαξώματος. Η νέα Skoda Fabia θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά προς το τέλος του έτους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!