Η Hyundai έχει μια μεγάλη γκάμα αυτή την περίοδο. Η κορεατική μάρκα έχει πάρει πολύ σοβαρά το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης με το Ioniq, αλλά την ίδια στιγμή προσπαθεί να εδραιωθεί και με το τμήμα επιδόσεων.
Κάνει σταθερά βήματα και στους δύο τομείς. Το i30 N ήταν μια αξιόλογη πρώτη προσπάθεια στα hot hatch και εντυπωσιαστήκαμε από το μικρό ομόσταυλο μοντέλο, το i20 N, όταν το οδηγήσαμε για πρώτη φορά νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Τώρα έχουμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε στη σωστή… έκδοση επί βρετανικού εδάφους.
Ενώ το i30 N επινοήθηκε και εξελίχθηκε μετά την παρουσίαση του βασικού μοντέλου, ο ανταγωνιστής του Fiesta ST είναι… ραμμένο πάνω στο αρχικό σχέδιο αυτής της γενιάς του i20. Αυτό σημαίνει ότι έχει από την πρώτη κιόλας μέρα επιρροές από τον Albert Biermann, το πρώην επικεφαλής του τμήματος M της BMW, ο οποίος τώρα είναι υπεύθυνος για τα δυναμικά χαρακτηριστικά όλων των μοντέλων της Hyundai. Πως όμως η ομάδα του χρησιμοποίησε αυτό το σημείο εκκίνησης; Μάλλον καλά, όπως αποδεικνύεται. Στα χαρτιά τουλάχιστον το i20 N έχει όλα τα συστατικά ενός σπουδαίου μικρού hot hatch.
Με ισχυρό turbo κινητήρα
Κάτω από το καπό του φωλιάζει ένας 4κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης 1.6 T-GDi απόδοσης 204 ίππων και 275 Nm ροπής. Έτσι, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ. έχοντας μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων, με λειτουργία rev-matching, σε περίπτωση που δεν θέλετε να κάνετε μόνος σας το μύτη-τακούνι, ενώ υπάρχει και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Η ανάρτηση είναι επίσης αναβαθμισμένη, με πιο στιβαρά ψαλίδια εμπρός και ενισχυμένη αντιστρεπτική πίσω. Επίσης, υπάρχουν περισσότερα δεσίματα στο πλαίσιο και αναβαθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ και επιπλέον, μεγαλύτερο αρνητικό κάμπερ.
Επίσης, αισθητικά, το i20 N έχει γίνει πιο αιχμηρό, με διαφορετικούς προφυλακτήρες που δίνουν πιο πλατιά και επιβλητική εμφάνιση στο αυτοκίνητο και μια ξεχωριστή μεγάλη αεροτομή πίσω. Στο πλάι, οι φούστες χαμηλά και οι τροχοί αλουμινίου 18 ιντσών ολοκληρώνουν τη σπορ εικόνα, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι βαμμένο στο χαρακτηριστικό μπλε της Hyundai.
Ευρυχωρία και τεχνολογία στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό, συναντάμε δύο μπάκετ καθίσματα που δεν παρέχουν τη στήριξη που περιμένεις, αλλά έχει αρκετή χρήσιμη τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της ψηφιακής οθόνης 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων, μια οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων που είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, επαγωγική φόρτιση για smartphone, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος και αυτόματο κλιματισμό. Άρα είναι φουλ εξοπλισμένο, αλλά όπως και στο απλό i20, το φινίρισμα των υλικών δεν είναι κορυφαίο.
Τουλάχιστον είναι ευρύχωρο, με 352 λίτρα χώρου αποσκευών και πίσω επιβατών που ενήλικες δεν θα παραπονεθούν. Διατίθεται μόνο με 5θυρο αμάξωμα, έτσι, η πρόσβαση πίσω είναι αρκετά εύκολη.
Ξεχωρίζει στο δρόμο
Αλλά, εκεί που το i20 N πρέπει να ξεχωρίσει είναι στο δρόμο και τα καλά νέα είναι ότι η Hyundai φαίνεται να τα έχει καταφέρει. Ίσως έχει ελαφρώς διαφορετικό μίγμα δυνατοτήτων από το Fiesta ST, αλλά παραμένει ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για τον ενθουσιώδη οδηγό.
Ο κινητήρας παράγει τη μέγιστη ροπή του σε μεγάλο εύρος, ανάμεσα στις 1.750 με 4.500 σ.α.λ. και προκαλεί τον οδηγό να ανεβάσει στροφές. Δεν έχει τον πιο χαρακτηριστικό ήχο και η τεχνητή ενίσχυση δεν βελτιώνει τα πράγματα, αλλά τουλάχιστον σου δίνει λίγη από την αύρα των αγωνιστικών αυτοκινήτων κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι.
Αυτή η ευελιξία σου επιτρέπει να μην αλλάζει συνέχεια σχέσεις, αλλά αν επιλέξεις να το κάνεις αυτό θα έχεις σύμμαχο έναν ακριβή επιλογέα και ένα shift light. Και η λειτουργία rev-matching, που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα, ενεργοποιείται μέσω ενός προγράμματος, που μπορεί να επιλεγεί και να διαμορφωθεί μέσα από πλήκτρα στο τιμόνι. Κάνει ακριβώς ότι έχει προγραμματιστεί να κάνει αυτό το σύστημα και σε κάνει να νιώθεις πραγματικός ήρωας παρά ένας μικρός… κλέφτης.
Στιβαρό πλαίσιο
Το πραγματικό αστέρι της παράστασης είναι το πλαίσιο. Το εμπρός μέρος έχει απίστευτη πρόσφυση, δίνοντάς σου αυτοπεποίθηση για να μπεις με μεγάλη ταχύτητα στις στροφές. Αυτά τα έξυπνα διαφορικά συμβάλλουν επίσης δίνοντας ώθηση στην απόκριση του εμπρός μέρους καθώς πατάς γκάζι στις στροφές. Και ναι, διαπιστώσεις κάποιο τράβηγμα του τιμονιού σε δρόμους με στροφές, αλλά αυτό είναι ήπιο. Η συνολική αίσθηση είναι αυτή ενός διαφορικού που είναι ρυθμισμένο για να βοηθάει τον οδηγό, με ένα μικρό μόνο αντάλλαγμα.
Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με τις ίδιες αρχές. Γνωρίζεις ότι είσαι σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά σε δρόμους γεμάτους λακκούβες το i20 επιδεικνύει αξιοθαύμαστη προσαρμοστικότητα στις χαμηλές ταχύτητες που σου επιτρέπει καλό έλεγχο του αμαξώματος.
Συνολικά, το καυτό i20 είναι τόσο διασκεδαστικό όσο ένα αυτοκίνητο 1.200 κιλών και 204 ίππων, πρέπει να είναι. Είναι πιο πολιτισμένο από το i30 και πιο απολαυστικό. Ομολογουμένως θα θέλαμε περισσότερη αίσθηση από το τιμόνι, , αλλά είναι γρήγορο και αρκετά ακριβές στέλνοντας στο πλαίσιο όλες τις εντολές του οδηγού, το οποίο αν το δούμε αντεστραμμένα, σημαίνει ότι λαμβάνεις πληροφορίες για ότι ακριβώς γίνεται σε κάθε τροχό.
Συμπέρασμα
Το i20 Ν σηματοδοτεί ένα ακόμα εντυπωσιακό βήμα από το τμήμα επιδόσεων της Hyundai, συνδυάζοντας ένα διασκεδαστικό πλαίσιο με τις αξιόλογες επιδόσεις. Είναι πολύ κοντά στο να βγάλει νοκ άουτ το Fiesta ST, όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά με το δικό του τρόπο είναι το ίδιο γοητευτικό με το Ford, ενώ κερδίζει στους τομείς των χώρων, του εξοπλισμού και του value for money χαρακτήρα. Θα λέγαμε ότι συνολικά πρόκειται για ένα λαμπρό hot hatch supermini.
Φωτογραφίες: Auto Express